Κοσμος

Τέμπη: Τι μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία - Το έγγραφο

Συνολικά 13 βαγόνια

Newsroom
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
UPD

Τέμπη: Τι μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία  - Το έγγραφο

Τέλος στις θεωρίες για το περιεχόμενο των βαγονιών του εμπορευματικού τρένου που συγκρούστηκε με το επιβατικό στα Τέμπη, βάζει με έγγραφό της η Hellenic Train.

 Η εμπορική αμαξοστοιχία συγκρούστηκε με το μοιραίο Intercity το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου, σκοτώνοντας 57 ανθρώπους δεν μετέφερε τίποτα ύποπτο σύμφωνα με το έγγραφο που έδωσε στη δημοσιότητα το pineiosnews.gr.

Τελικά, το φορτίο των 13 βαγονιών της εμπορικής αμαξοστοιχίας περιείχε τρόφιμα, μπύρες αλλά και λαμαρίνες.

Συγκεκριμένα, τα δύο πρώτα κοντέινερς μετά την μηχανή, ήταν κενά φορτίου, τα βαγόνια με κοντέινερς που έμειναν εντελώς άθικτα από τη σφοδρή σύγκρουση, μετέφεραν μπίρες και τρόφιμα και τα επόμενα πλάκες σιδήρου που διασκορπίστηκαν από την σύγκρουση στο σημείο.

Με επιστολή της προς το τμήμα κοινοβουλευτικού ελέγχου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η Hellenic Train παρέχει λεπτομερή και αναλυτική ενημέρωση για το φορτίο του 63501.

Το έγγραφο φέρει την υπογραφή του διευθύνοντος συμβούλου της εταιρείας, Maurizio Capotorto, ως απάντηση σε σχετική ερώτηση του προέδρου της «Ελληνικής Λύσης», Κυριάκου Βελόπουλου, προς τη Βουλή των Ελλήνων.

Αναλυτικά το έγγραφο αναφέρει: «Σε απάντηση του ανωτέρω σχετικού έγγραφού σας, με το οποίο μας διαβιβάστηκε η ‘Ερώτηση 2506/03.03.2023′, που κατατέθηκε στη Βουλή των Ελλήνων, από τον Βουλευτή Λάρισας κ. Κυριάκο Βελόπουλο, με θέμα Ανάγκη να διευκρινιστεί το φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας που εμπλέκεται στη σύγκρουση τρένων στα Τέμπη της 28.02.2023’, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε για τα κάτωθι:

Η εμπορευματική αμαξοστοιχία 63501 της 28.02.2023 περιλάμβανε στην σύνθεσή της (επισυνάπτεται το φύλλο σύνθεσης) συνολικά δεκατρία (13) βαγόνια, εκ των οποίων, κατά την φορά κίνησης της αμαξοστοιχίας, τα πρώτα τρία (3) βαγόνια εκτροχιάστηκαν και ήταν έμφορτα με πλατιά προϊόντα ελασματοποίησης από σίδηρο (λαμαρίνες) και ακολούθως δέκα (10) βαγόνια ήταν έμφορτα με εμπορευματοκιβώτια (container).

Σύμφωνα με τα τηρούμενα αρχεία της εταιρείας μας και κατά δήλωση του πελάτη/διαμεταφορέα σχετικά με το είδος των προς μεταφορά εμπορευμάτων, όπως εξάλλου προβλέπεται από τους εθνικούς και διεθνείς κανονισμούς για τη σιδηροδρομική μεταφορά εμπορευμάτων, το περιεχόμενο των σφραγισμένων εμπορευματοκιβώτιων με την σειρά που αναφέρονται στο φύλλο σύνθεσης, ήταν ως εξής:

Α/Α Προϊόν
4ο BAΓONI ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΜΑΤΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
5ο BAΓONI ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΜΑΤΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
6ο BAΓONI ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΜΑΤΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
7ο BAΓONI ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΜΑΤΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
8ο ΜΠΥΡΕΣ
9ο ΜΠΥΡΕΣ
10ο BAΓONI ΣΥΡΜΑΤΑ ΑΠΟ ΣΙΔΗΡΟ
11ο BAΓONI ΣΥΡΜΑΤΑ ΑΠΟ ΣΙΔΗΡΟ
12ο ΒΑΓΟΝΙ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΟΚΙΒΩΤΙΑ ΚΕΝΑ
13ο ΒΑΓΟΝΙ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΟΚΙΒΩΤΙΑ ΚΕΝΑ»

Τέμπη: Τι μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία - Συνεχίζονται οι έρευνες για την ισχυρή έκρηξη

Όπως ανέφερε η ΕΡΤ η εμπορική αμαξοστοιχία μετέφερε λαμαρίνες, φρούτα και σιτηρά και όχι κάποιο εύφλεκτο υλικό. Το στοιχείο αυτό ενισχύει το σενάριο για το τι προκάλεσε τη μεγάλη έκρηξη.

Η Πυροσβεστική είχε καταστήσει ξεκάθαρο ότι δεν έχει βρεθεί καμία φιάλη υγραερίου στο σημείο της τραγωδίας, διαψεύδοντας τις σχετικές αναφορές.

Έτσι η πρώτη εκτίμηση των ερευνητών είναι ότι το «μανιτάρι» της έκρηξης , μετά τη σύγκρουση των δυο τρένων στα Τέμπη, πιθανότατα να προκλήθηκε από τα λάδια που είχαν στις μηχανές τους οι δυο αμαξοστοιχίες. Όπως αναφέρουν πληροφορίες της ΕΡΤ, σε κάθε μηχανή υπήρχαν 2,5 τόνοι λαδιού, δηλαδή πέντε τόνοι λαδιού και στις δυο αμαξοστοιχίες.

Με τη μετωπική σύγκρουση ανέβηκε η θερμοκρασία πάνω από το όριο αυτανάφλεξης, έσπασε το δοχείο, εκτοξεύτηκαν τα λάδια, πήραν φωτιά και δημιούργησαν αυτό το τεράστιο μανιτάρι που φάνηκε στο βίντεο - ντοκουμέντο της έκρηξης.