Κοσμος

Ναυαγός επέζησε 24 μέρες τρώγοντας κέτσαπ - Η Heinz του δωρίζει νέο σκάφος

Απέδωσε καρπούς η καμπάνια #FindtheKetchupBoatGuy στο Instagram

62224-137655.jpg
Newsroom
10’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Άνδρας επιβίωσε 24 μέρες έπειτα από ναυάγιο τρώγοντας κέτσαπ: Διαδικτυακή καμπάνια στο Instagram έκανε η εταιρία Heinz για τον εντοπισμό του.
Ο Έλβις Φρανσουά πέρασε συνολικά 24 ημέρες περιπλανώμενος και τρεφόμενος με κέτσαπ πριν διασωθεί από το ναυτικό της Κολομβίας © Unsplash & Twitter

Άνδρας επιβίωσε 24 μέρες έπειτα από ναυάγιο τρώγοντας κέτσαπ: Διαδικτυακή καμπάνια στο Instagram έκανε η εταιρία Heinz για τον εντοπισμό του.

Γνωστός κατασκευαστής κέτσαπ στις ΗΠΑ κάνει τις απαραίτητες ενέργειες για να παράσχει ένα νέο σκάφος σε έναν άνδρα που έφαγε το καρύκευμα της εταιρείας προκειμένου να επιβιώσει, όταν χάθηκε στη θάλασσα για σχεδόν ένα μήνα.

Η εταιρεία τροφίμων Heinz, που εδρεύει στο Πίτσμπουργκ, ήρθε σε επαφή με τον διασωθέντα ναύτη, Έλβις Φρανσουά, για να του αγοράσει ένα νέο ιστιοφόρο αφού ξεκίνησε μια καμπάνια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με τίτλο #FindtheKetchupBoatGuy, που έγινε γρήγορα viral. Ο Φρανσουά είχε εγκαταλείψει το παλιό του σκάφος όταν τελικά σώθηκε.

«Λάβαμε χιλιάδες likes, shares και μηνύματα καλοσύνης στην αναζήτησή μας για να βρούμε τον Έλβις Φρανσουά», ανέφερε μια δήλωση στη σελίδα της Heinz στο Instagram τη Δευτέρα. «Ήταν μια απίστευτη ομαδική προσπάθεια σε έξι ηπείρους που οδήγησε σε εκατοντάδες άρθρα και υποψήφιους πελάτες και στην τελική επαφή μας μαζί του».

Η Heinz εξέδωσε ξεχωριστή δήλωση την Τρίτη, στην οποία ανέφερε ότι η εταιρεία και ο Φρανσουά «επεξεργάζονται τις υλικοτεχνικές λεπτομέρειες για να [του] πάρουν το νέο του σκάφος».

#FindtheKetchupBoatGuy: To υστερόγραφο ενός έπους επιβίωσης στη θάλασσα

Το Emo News, ένα μέσο ενημέρωσης στη Δομινίκα, από όπου κατάγεται ο Φρανσουά, είχε αναφέρει σε μια σύντομη ανάρτηση στο Facebook την Κυριακή ότι εκπρόσωποι της Heinz συναντήθηκαν με τον ναύτη σε μια τηλεδιάσκεψη στο Zoom δύο ημέρες νωρίτερα.

Η καμπάνια #FindtheKetchupBoatGuy λειτούργησε ως υστερόγραφο σε ένα έπος επιβίωσης, που ξεκίνησε τον Δεκέμβριο, όταν τα ρεύματα στην Καραϊβική παρέσυραν το ιστιοφόρο του Φρανσουά ενώ έκανε επισκευές σε αυτό έξω από το νησί Sint Maarten στις Ολλανδικές Αντίλλες, όπου ζει.

Ο Φρανσουά είπε αργότερα στους αξιωματούχους ότι προσπάθησε να χρησιμοποιήσει το κινητό του για να πει στους φίλους του πού βρισκόταν ώστε να έρθουν να τον βρουν, αλλά δεν είχε επαρκές σήμα.

Ζούσε με ένα μπουκάλι κέτσαπ Heinz, σκόνη σκόρδου, κύβους σούπας της μάρκας Maggi και βρόχινο νερό που μάζευε με ένα πανί. Έγραψε επίσης τη λέξη «βοήθεια» στα αγγλικά στη γάστρα του σκάφους.

Heinz trying to find 'ketchup boat guy' who survived lost at sea for 24 days

«Δεν υπήρχε τίποτα άλλο να κάνω παρά να καθίσω και να περιμένω μετά από αυτό», είπε ο Φρανσουά για τη δοκιμασία του.

Ο Φρανσουά έχει πει ότι πέρασε συνολικά 24 ημέρες περιπλανώμενος, χρειάστηκε να αφαιρέσει νερό από το σκάφος για να αποφύγει τη βύθιση και προσπαθώντας ανεπιτυχώς να προκαλέσει φωτιά ως σήμα κινδύνου.

Τελικά, χρησιμοποίησε έναν καθρέφτη για να κατεβάσει ένα διερχόμενο αεροπλάνο, του οποίου ο πιλότος τον παρατήρησε περίπου 120 ναυτικά μίλια βορειοδυτικά της χερσονήσου Guajira της Κολομβίας. Το πλήρωμα ενός πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τον μετέφερε στη συνέχεια στο λιμάνι της Καρθαγένης, όπου –εκτός από κάποια απώλεια βάρους– επιβεβαιώθηκε ότι είναι καλά στην υγεία του, σύμφωνα με το ναυτικό της Κολομβίας, το οποίο ανακοίνωσε την αξιοσημείωτη διάσωση στις 18 Ιανουαρίου.

«Κάποια στιγμή έχασα την ελπίδα μου και σκέφτηκα την οικογένειά μου», είπε ο Φρανσουά σε ένα βίντεο που κυκλοφόρησε από το ναυτικό της Κολομβίας. «Ευχαριστώ τους [διασώστες] – αν δεν ήταν αυτοί, δεν θα έλεγα την ιστορία».

Ο Φρανσουά εγκατέλειψε το ιστιοφόρο του στη θάλασσα αφού τον παρέλαβε το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Και αφού η Heinz συνειδητοποίησε ότι είχε επιβιώσει με τη βοήθεια τριών καθημερινών δόσεων από ένα από τα μπουκάλια κέτσαπ του κατασκευαστή τροφίμων, η εταιρεία προσπάθησε να τον εντοπίσει και να του δώσει ένα νέο σκάφος.

Αλλά δεν μπόρεσε να τον βρει αμέσως, με αποτέλεσμα η Heinz να μπει στο Instagram και να παρακαλέσει τους χρήστες της πλατφόρμας να βοηθήσουν την εταιρεία να εντοπίσει τον Φρανσουά.

Η έκκληση, με τη μορφή της καμπάνιας #FindtheKetchupBoatGuy, έφτασε σχεδόν 5 εκατομμύρια χρήστες και συγκέντρωσε περισσότερα από 4.000 likes, ρεκόρ για τη Heinz, ανέφερε η εταιρεία στη δήλωσή της στον Guardian. Το Dominica's Emo News παρατήρησε την καμπάνια και ήρθε σε επαφή με τον Φρανσουά, δημιουργώντας έτσι τη βάση για να μιλήσει με τη Heinz.

Σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Emo News, ο Φρανσουά είπε ότι «δεν ήξερε τι να σκεφτεί» σχετικά με τις προσπάθειες της Heinz να του πάρει ένα νέο σκάφος, αλλά φαινόταν να ευαρεστείται στην προοπτική. «Έχασα όλα όσα είχα στο σκάφος», είπε στο Emo News.

(Με πληροφορίες του Guardian)

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.