Έρευνα Focus Bari: Οι εφημερίδες διατηρούν αξιοπιστία και διαφημιστική δυναμική
Οι τάσεις στον έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο
![62224-137655.jpg 62224-137655.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/contributor/62224-137655.jpg)
![ΜΜΕ - Εφημερίδες: Δεδομένα και Τάσεις στον Ελληνικό Τύπο ΜΜΕ - Εφημερίδες: Δεδομένα και Τάσεις στον Ελληνικό Τύπο](/images/1074x600/1/jpg/files/2023-02-23/efimerides.jpg)
Εφημερίδες: Διατηρούν την αξιοπιστία και τη διαφημιστική δυναμική τους - Τι δείχνει η έρευνα της Focus Bari για τις τάσεις στον έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο
Οι Έλληνες σήμερα έχουν μια πλειάδα ΜΜΕ τα οποία μπρούν να χρησιμοποιήσουν για την καθημερινή τους ενημέρωση: Μέσα στα τελευταία 20 χρόνια, τα παραδοσιακά Μέσα έχουν δώσει την θέση τους στο Internet που σήμερα φαίνεται ότι έχει την πρωτοκαθεδρία στην καθημερινότητα των Ελλήνων. Ωστόσο, οι εφημερίδες διατηρούν την αξιοπιστία τους, καθώς και τη διαφημιστική ισχύ τους.
Η νέα έρευνα της Focus Bari με τίτλο «Δεδομένα και Τάσεις στον Ελληνικό Τύπο» την οποία παρουσίασε η Ξένια Κούρτογλου στο Συνέδριο Εκδοτών Εφημερίδων στις 17 Φεβρουαρίου 2023 δείχνει:
- Η θεαματική άνοδος του internet περιλαμβάνει και την παράλληλη άνοδο των sites των παραδοσιακών τίτλων εφημερίδων.
- Τα «NewsBrands» -οι παραδοσιακοί τίτλοι εφημερίδων, είτε στην έντυπη, είτε στην ηλεκτρονική μορφή τους- αποτελούν την κύρια πηγή ενημέρωσης για το σύνολο του κοινού.
- Οι εφημερίδες συνεχίζουν να θεωρούνται ένα αξιόπιστο μέσο ενημέρωσης που χαρακτηρίζεται από σοβαρότητα και επαγγελματισμό.
- Σε σύγκριση με τα αμιγώς ηλεκτρονικά ενημερωτικά sites, τα «NewsBrands» υπερέχουν σε ευθύνη του περιεχομένου τους, ενυπόγραφη αρθρογραφία και πρωτογενές ρεπορτάζ.
- Οι εφημερίδες διατηρούν τη διαφημιστική τους ισχύ με μια μεγάλη μερίδα των Ελλήνων να δηλώνει ότι έχει επηρεαστεί θετικά για κάποιο προϊόν που είδαν να διαφημίζεται σε εφημερίδα.
Από τα ερευνητικά δεδομένα προκύπτει ότι από το 2019 έως σήμερα το online αυξάνει τη διείσδυσή του κατά 8% στο σύνολο, ενώ στα μεγαλύτερης ηλικίας κοινά κατά +18% στους 55-64 ετών και κατά +46% στους 65-74 ετών. Μικρή αύξηση της τάξεως του 2% και του 5% αποτυπώνεται στις κατηγορίες των 35-44 ετών και 45-54 ετών, αντίστοιχα. Ο αναγνώστης είναι «Phygital» καθώς το 54% διαβάζουν την Online έκδοση μιας εφημερίδας και το 45% την έντυπη έκδοση.
Σύμφωνα με την έρευνα, η τηλεόραση είναι αναπόσπαστη συνήθεια, έχει «καθηλωτική» παρουσία, κάτι σαν «αναγκαίο κακό», το ραδιόφωνο «ήρεμη συντροφιά που παίρνεις μαζί σου», η εφημερίδα αγαπημένη (κυρίως αντρική) συνήθεια, με σοβαρότητα και κύρος, τα περιοδικά (κυρίως γυναικεία) ψυχαγωγική «απόδραση», ενώ το Διαδίκτυο «δεν είναι ακριβώς Μέσο»: τα πάντα στο χέρι μου με το δικό μου τρόπο».
Στο ερώτημα «ποιο μέσο προτιμώ για την ενημέρωσή μου» από το 2007 έως σήμερα, για την τηλεόραση από το 65% πέφτει στο 43%, για το ραδιόφωνο από το 46% στο 43%, για τις εφημερίδες από το 49% στο 26%, για τα περιοδικά από το 24% στο 13%. Μοναδικό ΜΜΕ που ανεβαίνει είναι το διαδίκτυο (από 24% στο 87%).
Στο ερώτημα «ποιο μέσο σέβομαι περισσότερο» το 27% απαντούν η τηλεόραση (έναντι 32% το 2007), το 61% το ραδιόφωνο (έναντι 53%), το 38% εφημερίδες (έναντι 42% πριν από 16 χρόνια), το 24% τα περιοδικά (23%) και το 57% το Διαδίκτυο (έναντι 29%).
Εφημερίδες: Αξιόπιστες και με διαφημιστική ισχύ
Άνοδο σημειώνει ο κλάδος των εφημερίδων στο ερώτημα «αν διακρίνεται από σοβαρότητα και επαγγελματισμό» (47% έναντι 44% το 2007), πτώση από 40% σε 32% στο ερώτημα αν οι εφημερίδες «βελτιώνονται, προοδεύουν», ενώ έκρηξη (από 10% σε 22%) σημειώνεται στο ερώτημα αν ο Τύπος δημιουργεί αρνητικά συναισθήματα. Το 16% των συμμετεχόντων δηλώνει ότι ενημερώνεται τακτικά από εφημερίδες (2% καθημερινά).
- 1 στους 2 δηλώνει ότι έχει μάθει ένα προϊόν που δεν το γνώριζε επειδή το είδε να διαφημίζεται σε εφημερίδα
- 4 στους 10 δηλώνουν ότι έχει βελτιωθεί η γνώμη τους για κάποιο προϊόν επειδή το είδαν να διαφημίζεται σε εφημερίδα
- 3 στους 10 δηλώνουν ότι έχουν αγοράσει κάποιο προϊόν επειδή το είδαν να διαφημίζεται σε εφημερίδα
- 4 στους 10 δηλώνουν ότι έχει βελτιωθεί η γνώμη τους για κάποιο προϊόν επειδή το είδαν να διαφημίζεται σε εφημερίδα
Δείτε όλη την παρουσίαση της έρευνας ΕΔΩ.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η προφητική εικόνα που είχε γίνει viral 4 χρόνια πριν
Δείτε τα υπόλοιπα applications που διαγράφθηκαν φέτος
Σχεδόν όλοι οι επιφανείς Δημοκρατικοί που είχαν θεωρηθεί ως πιθανοί διεκδικητές έχουν συνταχθεί μαζί της
60.000 ένοπλοι αστυνομικοί και 20.000 στρατιώτες στους δρόμους του Παρισιού
Η σανσκριτική προέλευση και ο συμβολισμός του
Το χρίσμα έχει σχεδόν «κλειδώσει»
Για τι ακριβώς τον καταγγέλλει ο «Σύνδεσμος Συζύγων/Τέκνων Αγνοουμένων οι 1619»
«Δεν έχει ελπίδες - Είναι πολύ προοδευτική» δήλωσε ο Τζον Μόργκαν
Η κοινή φωτογραφία τους και η έκκληση για την καμπάνια της
Οι ώρες πριν και οι ώρες μετά το θρίλερ της απόσυρσης της υποψηφιότητας του προέδρου των ΗΠΑ
Η πολυβραβευμένη αθλήτρια «δεν θέλει καμία γυναίκα να αισθάνεται ότι πρέπει να επιλέξει μεταξύ του επαγγέλματος και της μητρότητας»
Δείχνει για την ώρα καλύτερες επιδόσεις
Προσθέτει κάτι παραπάνω στην πλευρά των Δημοκρατικών; Ή έστω προβάλλει κάποια μεγαλύτερη αντίσταση στην επιλογή των ψηφοφόρων για τον Trump;
Οι πόλεμοι σε Kορέα και Βιετνάμ έπαιξαν καθοριστικό ρόλο
Η παραφροσύνη που έχει καταλάβει τμήματα των δυτικών κοινωνιών από τότε που η Χαμάς επιτέθηκε στο Ισραήλ
Παρά την αύξηση των επιβατών
Για μια άνευ προηγουμένου στιγμή στην αμερικανική πολιτική κάνουν λόγο πολιτικοί αναλυτές και ιστορικοί
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.