Τέλος στις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων diesel και βενζίνης από το 2035
Μετά από ψήφισμα του Ευρωκοινοβουλίου
Ευρωκοινοβούλιο: Tέλος στα ΙΧ με βενζίνη και diesel από το 2035
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε σήμερα νέα νομοθεσία με την οποία από το 2035 μπαίνει ουσιαστικά τέλος στους κινητήρες εσωτερικής καύσης στα νέα επιβατικά αυτοκίνητα και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα.
Οι ευρωβουλευτές ενέκριναν, με 340 ψήφους υπέρ, 279 κατά και 21 αποχές, τη συμφωνία που επιτεύχθηκε με το Συμβούλιο για την αναθεώρηση των προτύπων απόδοσης σχετικά τις εκπομπές CO2 των νέων επιβατικών και ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων, σύμφωνα με τους φιλόδοξους στόχους της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το κλίμα.
Parliament has approved the new CO2 emissions reduction targets for new passenger cars and light commercial vehicles as part of the EU's Fit for 55 package.
— European Parliament (@Europarl_EN) February 14, 2023
Η νέα νομοθεσία ορίζει μηδενικές εκπομπές CO2 στα νέα ΙΧ από το 2035 και μετά, σηματοδοτώντας το τέλος των πωλήσεων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Επομένως, στρέφει τις αυτοκινητοβιομηχανίες στην πώληση ηλεκτρικών αυτοκινήτων που θα αποτελέσουν τη νέα μεγάλη αυτοκινητική επανάσταση.
Οι ενδιάμεσοι στόχοι μείωσης των εκπομπών CO2 για το 2030 ορίζονται στο 55% για τα αυτοκίνητα και στο 50% για τα ελαφρά επαγγελματικά.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στις αυτοκινητοβιομηχανίες που κατασκευάζουν από 1.000 έως 10.000 καινούργια αυτοκίνητα ετησίως ή 1.000 έως 22.000 καινούργια ελαφρά επαγγελματικά οχήματα ενδέχεται να χορηγηθεί παρέκκλιση έως το τέλος του 2035.
Υπενθυμίζεται ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες με όγκο παραγωγής κάτω από 1.000 οχήματα εξαιρούνται από τους στόχους της ΕΕ.
Τέλος ο υφιστάμενος μηχανισμός κινήτρων για οχήματα μηδενικών και χαμηλών εκπομπών ρύπων (ZLEV), ο οποίος ανταμείβει τους κατασκευαστές που πωλούν περισσότερα σχετικής τεχνολογίας οχήματα (με εκπομπές από μηδέν έως 50 γρμ. CO2/χλμ, όπως ηλεκτρικά οχήματα και υβριδικά plug-in υβριδικά) με χαμηλότερο στόχο μείωσης των εκπομπών CO2, θα προσαρμοστεί ώστε να ανταποκρίνεται στις αναμενόμενες τάσεις πωλήσεων. Από το 2025 έως το 2029, τα ZLEV θα πρέπει να έχουν μερίδιο της τάξεως του 25% επί των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων και 17% στα ελαφρά επαγγελματικά. Από το 2030 το κίνητρο θα καταργηθεί.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τρεις ζώνες ώρας, πολλά διαφορετικά συστήματα και άλλα ωράρια ψηφοφορίας
Τι αναφέρουν πηγές της μυστικής ισραηλινής υπηρεσίας
Το εκλογικό σώμα είναι διχασμένο - Δίνουν μάχη για την επικράτηση οι υποψήφιοι
Στον «σιωπηλό θάνατο» της νομπελίστριας στοχεύει το Ιράν
Οι άνθρωποι 40-59 ετών φροντίζουν ταυτοχρόνως παιδιά και ηλικιωμένους γονείς
Κατηγορούν την πλατφόρμα ότι εξέθεσε τα έφηβα παιδιά τους σε επικίνδυνο περιεχόμενο
13.000 χλμ μακριά από την Ουάσινγκτον
«Μην ταξιδεύετε» - Οδηγοί προσπαθούν να φτάσουν στα σπίτια τους για να σωθούν
Δείτε το βίντεο που κάνει το γύρο του διαδικτύου
Οι Έλληνες βουλευτές συνομίλησαν με τοπικούς αξιωματούχους και εκπροσώπους της ελληνικής ομογένειας, κατανοώντας τις καθημερινές προκλήσεις της ουκρανικής κοινωνίας
Η ιδιαίτερη σχέση της με το «μαύρο Χάρβαρντ»
Τι ισχύει με την καταμέτρηση ψήφων και τι θα γίνει αν υπάρξει ισοπαλία
Ένα απίθανο σενάριο που έχει συμβεί μόλις δύο φορές στις ΗΠΑ, το 1800 και το 1824
Πλημμύρισε το αεροδρόμιο της πόλης – Ακυρώθηκαν πτήσεις
Η Καμίλα Βάσκεζ ανέφερε πως «είναι δύο πολύ διαφορετικοί άνθρωποι»
Νεκρός και ο οδηγός του Χιλμί Σεν
Οι στρατηγικές και των δύο υποψηφίων υπογραμμίζουν πως το podcasting είναι πλέον ένα κρίσιμο μέρος της εργαλειοθήκης των πολιτικών μέσων
Οι διασώστες ψάχνουν για πτώματα σε υπόγεια γκαράζ
Στο Δουκάτο της Κορνουάλης
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.