Τέλος στις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων diesel και βενζίνης από το 2035
Μετά από ψήφισμα του Ευρωκοινοβουλίου
Ευρωκοινοβούλιο: Tέλος στα ΙΧ με βενζίνη και diesel από το 2035
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε σήμερα νέα νομοθεσία με την οποία από το 2035 μπαίνει ουσιαστικά τέλος στους κινητήρες εσωτερικής καύσης στα νέα επιβατικά αυτοκίνητα και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα.
Οι ευρωβουλευτές ενέκριναν, με 340 ψήφους υπέρ, 279 κατά και 21 αποχές, τη συμφωνία που επιτεύχθηκε με το Συμβούλιο για την αναθεώρηση των προτύπων απόδοσης σχετικά τις εκπομπές CO2 των νέων επιβατικών και ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων, σύμφωνα με τους φιλόδοξους στόχους της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το κλίμα.
Parliament has approved the new CO2 emissions reduction targets for new passenger cars and light commercial vehicles as part of the EU's Fit for 55 package.
— European Parliament (@Europarl_EN) February 14, 2023
Η νέα νομοθεσία ορίζει μηδενικές εκπομπές CO2 στα νέα ΙΧ από το 2035 και μετά, σηματοδοτώντας το τέλος των πωλήσεων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Επομένως, στρέφει τις αυτοκινητοβιομηχανίες στην πώληση ηλεκτρικών αυτοκινήτων που θα αποτελέσουν τη νέα μεγάλη αυτοκινητική επανάσταση.
Οι ενδιάμεσοι στόχοι μείωσης των εκπομπών CO2 για το 2030 ορίζονται στο 55% για τα αυτοκίνητα και στο 50% για τα ελαφρά επαγγελματικά.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στις αυτοκινητοβιομηχανίες που κατασκευάζουν από 1.000 έως 10.000 καινούργια αυτοκίνητα ετησίως ή 1.000 έως 22.000 καινούργια ελαφρά επαγγελματικά οχήματα ενδέχεται να χορηγηθεί παρέκκλιση έως το τέλος του 2035.
Υπενθυμίζεται ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες με όγκο παραγωγής κάτω από 1.000 οχήματα εξαιρούνται από τους στόχους της ΕΕ.
Τέλος ο υφιστάμενος μηχανισμός κινήτρων για οχήματα μηδενικών και χαμηλών εκπομπών ρύπων (ZLEV), ο οποίος ανταμείβει τους κατασκευαστές που πωλούν περισσότερα σχετικής τεχνολογίας οχήματα (με εκπομπές από μηδέν έως 50 γρμ. CO2/χλμ, όπως ηλεκτρικά οχήματα και υβριδικά plug-in υβριδικά) με χαμηλότερο στόχο μείωσης των εκπομπών CO2, θα προσαρμοστεί ώστε να ανταποκρίνεται στις αναμενόμενες τάσεις πωλήσεων. Από το 2025 έως το 2029, τα ZLEV θα πρέπει να έχουν μερίδιο της τάξεως του 25% επί των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων και 17% στα ελαφρά επαγγελματικά. Από το 2030 το κίνητρο θα καταργηθεί.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Οι Ηνωμένες Πολιτείες παρέδωσαν τον έλεγχο της διώρυγας το 1999
Ουκ ολίγες χώρες έχουν απαγορεύσει την εφαρμογή
Εν αντιθέσει με την επιλογή πρεσβευτή, ο διορισμός απεσταλμένου δεν απαιτεί έγκριση από τη Γερουσία
Το σιντριβάνι που ολοκληρώθηκε το 1762, είναι ένα αριστούργημα του ύστερου μπαρόκ
Οι ιδιοκτήτες παμπ στη Βρετανία αδυνατούν να ανταπεξέλθουν
Πώς έγινε το περιστατικό
Είχε απασχολήσει τις αρχές ήδη το 2013
Απαγγέλθηκαν κατηγορίες για ανθρωποκτονία - Επεισόδια σε διαδηλώσεις ακροδεξιών
Mία από τις μεγαλύτερες δικαστικές πλάνες σε παγκόσμιο επίπεδο
Η βασική αιτία για τον πληθωρισμό στη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου - Τι υποστηρίζουν αναλυτές
Επίσημη αναγνώριση της συμβολής στη διαμόρφωση της κοινωνικής και οικονομικής ζωής της χώρας
Εξηγήσεις ζητά η αντιπολίτευση - Επιχειρεί να εκμεταλλευτεί το κλίμα το ακροδεξιό AfD
Αρνητική εκκίνηση για τον νέο πρωθυπουργό της Γαλλίας - Τα ευρήματα δημοσκόπησης
Από την εμφάνιση της Σελίν Ντιόν στους Ολυμπιακούς Αγώνες μέχρι τις αποκαλύψεις για τον Diddy και τα καμώματα του Έλον Μασκ
Παραμένει ασαφές το κίνητρο - Οι αρχές είχαν ενημερωθεί για την «εξτρεμιστική δράση» του
Το δικαστήριο έκρινε ένοχους και τους 50 συγκατηγορούμενους
Ο χρόνος μετράει πλέον αντίστροφα για τον πρωθυπουργό
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.