Κοσμος

Business as usual το Facebook στη Βραζιλία μετά τις ταραχές

Τι αποκαλύπτει έρευνα ΜΚΟ

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Βραζιλία - Εισβολή στο Κογκρέσο - Οπαδοί του Μπολσονάρου μπήκαν σε κυβερνητικά κτίρια
© EPA/ANDRE BORGES

Εισβολή στο Κογκρέσο της Βραζιλίας: Το Facebook ενέκρινε διαφημίσεις που προωθούν τη βία στη χώρα

Το Facebook ενέκρινε μια σειρά από διαδικτυακές διαφημίσεις που προωθούν τη βία στη Βραζιλία λίγες ημέρες μετά την εισβολή διαδηλωτών σε δημόσια κτίρια τα οποία λεηλάτησαν, σύμφωνα με μια νέα έκθεση.

Νωρίτερα μέσα στον μήνα χιλιάδες υποστηρικτές του ακροδεξιού πρώην προέδρου της Βραζιλίας, Ζαΐρ Μπολσονάρο, εισέβαλαν στο Κογκρέσο, στο Ανώτατο Δικαστήριο και στο Προεδρικό Μέγαρο της χώρας σε μια επίθεση που κράτησε πάνω από τρεις ώρες.

Σε μια προσπάθεια να ανακόψει τη ροή των αναρτήσεων στο διαδίκτυο που υποκινούν τη βία, η μητρική εταιρεία του Facebook, η Meta, ανακοίνωσε ότι χαρακτήρισε τη Βραζιλία «προσωρινά τόπο υψηλού κινδύνου» και αφαίρεσε το περιεχόμενο που καλούσε τους πολίτες να πάρουν τα όπλα ή να εισβάλουν σε δημόσια κτίρια.

Ωστόσο, τέσσερις μέρες μετά τα επεισόδια η οργάνωση για τα ανθρώπινα δικαιώματα Global Witness διαπίστωσε ότι το Facebook εξακολουθούσε να επιτρέπει τις διαφημίσεις που περιείχαν απειλές θανάτου και άλλες εκκλήσεις για βία στην πλατφόρμα του.

Χρησιμοποιώντας πλαστούς λογαριασμούς η ΜΚΟ υπέβαλε 16 πλαστές διαφημίσεις για να εμφανιστούν στην πλατφόρμα, εκ των οποίων οι 14 εγκρίθηκαν για δημοσίευση.

Ανάμεσα στις εγκριθείσες ήταν μηνύματα που ανέφεραν στα πορτογαλικά: «Πρέπει να ξεθάψουμε όλους τους αρουραίους που έχουν καταλάβει την εξουσία και να τους πυροβολήσουμε», «Χρειαζόμαστε μια στρατιωτική επανάσταση για να αποκαταστήσουμε το κράτος δικαίου» και «Θάνατος στα παιδιά των ψηφοφόρων του Λούλα».

Ο κεντροαριστερός πρόεδρος της Βραζιλίας, Λουίς Ινάσιο Λούλα ντα Σίλβα, ανέλαβε την εξουσία την 1η Ιανουαρίου αφού επικράτησε του Μπολσονάρο στον δεύτερο γύρο των εκλογών τον Οκτώβριο.

Ο Μπολσονάρο αρνήθηκε να παραδεχτεί την ήττα του, ωστόσο και κάποιοι από τους υποστηρικτές του ισχυρίστηκαν ότι τους έκλεψαν τη νίκη.

Η Global Witness υπέβαλε επίσης προς έγκριση διαφημίσεις στο YouTube, αλλά η πλατφόρμα διαμοιρασμού βίντεο μπλόκαρε τους λογαριασμούς της οργάνωσης.

Η Global Witness είπε ότι απέσυρε τις διαφημίσεις από το Facebook προτού τις δουν άλλοι χρήστες.

«Στον απόηχο της βίας στη Μπραζίλια το Facebook ανακοίνωσε ότι “παρακολουθεί ενεργά” την κατάσταση και αφαίρεσε το περιεχόμενο παραβιάζοντας την πολιτική του. Αυτή η δοκιμή δείχνει πόσο ανεπιτυχώς επιβάλλει αυτό που υπόσχεται» είπε η Ρόζι Σαρπ, η υπεύθυνη της ΜΚΟ για τις ψηφιακές απειλές.

«Η πολύ σφοδρότερη αντίδραση του YouTube δείχνει ότι οι ψευδείς διαφημίσεις που φτιάξαμε μπορούν να αναρτηθούν».

Ο εκπρόσωπος της Meta, Μιτς Χέντερσον, αντέτεινε ότι το μικρό δείγμα διαφημίσεων της Global Witness δεν είναι αντιπροσωπευτικό του τρόπου με τον οποίο η εταιρεία επιβάλλει τις πολιτικές της σε μεγάλη κλίμακα.

«Όπως έχουμε πει στο παρελθόν, ενόψει των εκλογών στη Βραζιλία τον περασμένο χρόνο, αφαιρέσαμε εκατοντάδες χιλιάδες πληροφορίες που παραβίαζαν τις πολιτικές μας σε σχέση με τη βία και με την υποκίνηση σε βία και απορρίψαμε δεκάδες χιλιάδες υποβολές διαφημίσεων προτού εμφανιστούν» πρόσθεσε ο ίδιος.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ουκρανία: Ο Γιώργος Σταμάτης και η Κατερίνα Σπυριδάκη βίωσαν τη σκληρή πραγματικότητα του πολέμου
Ουκρανία: Ο Γιώργος Σταμάτης και η Κατερίνα Σπυριδάκη βίωσαν τη σκληρή πραγματικότητα του πολέμου

Οι Έλληνες βουλευτές συνομίλησαν με τοπικούς αξιωματούχους και εκπροσώπους της ελληνικής ομογένειας, κατανοώντας τις καθημερινές προκλήσεις της ουκρανικής κοινωνίας

Η έκρηξη των podcast στις αμερικανικές εκλογές 2024: Πλατφόρμα ενημέρωσης ή πολιτικής επιρροής;
Η έκρηξη των podcast στις αμερικανικές εκλογές 2024: Πλατφόρμα ενημέρωσης ή πολιτικής επιρροής;

Οι στρατηγικές και των δύο υποψηφίων υπογραμμίζουν πως το podcasting είναι πλέον ένα κρίσιμο μέρος της εργαλειοθήκης των πολιτικών μέσων

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.