Κοσμος

Γαλλική πόλη θεωρεί ότι η Μαντόνα κατέχει πίνακα εξαφανισμένο από τον Παγκόσμιο Πόλεμο

Τον ζητά ως δάνειο για να γίνει η ευρωπαϊκή πολιτιστική πρωτεύουσα

Newsroom
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
UPD

Μαντόνα: Γαλλική πόλη θεωρεί ότι η τραγουδίστρια κατέχει πίνακα εξαφανισμένο από τον Παγκόσμιο Πόλεμο - Τον ζητά ως δάνειο για να γίνει η ευρωπαϊκή πολιτιστική πρωτεύουσα

Η δήμαρχος της Αμιέν Μπριζίτ Φουρε υποστηρίζει ότι ένας ενός πίνακας των αρχών του 19ου αιώνα που κάποτε κρεμόταν στο μουσείο της πόλης, βρίσκεται στην κατοχή της διάσημης τραγουδίστριας Μαντόνα

Τώρα η δήμαρχος ζητά από τη Mαντόνα να δανείσει έναν πίνακα που έχει στην κατοχή της με τίτλο «Ντιάνα και Ενδυμίων» που πιστεύεται ότι είναι του Ζερόμ Μαρτέν Λανγκλουά για να βοηθήσει στην προσπάθεια της Aμιέν να γίνει η ευρωπαϊκή πολιτιστική πρωτεύουσα το 2028.

Η ελαιογραφία, που ανέθεσε ο Λουδοβίκος XVIII να κρεμαστεί στο Salon of Diane στο Παλάτι των Βερσαλλιών και ολοκληρώθηκε το 1822, αποκτήθηκε από τη Γαλλική Δημοκρατία το 1873. Εκτέθηκε στο Musée des Beaux-Arts - τώρα το Musée de Picardie – στην Αμιένη από το 1878, αλλά πιστεύεται ότι καταστράφηκε όταν η πόλη βομβαρδίστηκε το 1918.

«Μαντόνα, μάλλον δεν έχεις ακούσει για την Αμιέν… αλλά υπάρχει ένας ιδιαίτερος δεσμός ανάμεσα σε σένα και την πόλη μας», λέει η Φουρέ στην έκκλησή της στο βίντεο. «Αυτός ο πίνακας είναι πιθανώς ένα έργο που δανείστηκε στο μουσείο της Αμιένης από το Λούβρο πριν από τον πρώτο παγκόσμιο πόλεμο, μετά τον οποίο χάσαμε τα ίχνη του», προσθέτει.

«Το μουσείο έχει ασκήσει νομική αγωγή κατά «άγνωστων προσώπων» για την κλοπή του πίνακα, καμία απο τις οποίες λέει η Φουρέ δεν χρειάζεται να αφορά τη Μαντόνα. «Σαφώς, δεν αμφισβητούμε με κανέναν τρόπο ότι αποκτήσατε αυτό το έργο νόμιμα», λέει στο μήνυμά της προς την τραγουδίστρια. 


Ένα πρόσφατο άρθρο στην εφημερίδα «Le Figaro» πρότεινε ο πίνακας, ή σχεδόν ένας πανομοιότυπος με αυτόν, αλλά χωρίς την υπογραφή του Λανγκλουά ή κάποια ημερομηνία, εμφανίστηκε ξανά το 1989 σε μια δημοπρασία της Νέας Υόρκης όπου η Mαντόνα πλήρωσε 1,3 εκατομμύρια δολάρια για να τον αποκτήσει, περισσότερο από τρεις φορές την εκτιμώμενη τιμή του.

Εκείνη την εποχή, κανείς στη Γαλλία δεν φαινόταν να αναγνωρίζει το έργο ως ζωγραφισμένο από τον Λανγκλουά, αλλά το 2015 ένας επιμελητής από την Αμιένη το παρατήρησε στο φόντο μιας φωτογραφίας της Mαντόνα στο σπίτι της που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Paris Match.

Τον Μάρτιο του 1918, σε μια προσπάθεια να σπάσουν τις συμμαχικές γραμμές, οι Γερμανοί σφυροκόπησαν την Αμιέν με οβίδες και βόμβες για 28 μέρες και νύχτες, καταστρέφοντας μεγάλο μέρος της πόλης, συμπεριλαμβανομένου τμήματος του μουσείου, με τους πίνακες να κρύβονται σε ασφαλές μέρος.

Όταν επέστρεψαν στην Αμιέν μετά τον πόλεμο, ο πίνακας του Λανγκλουά έλειπε. Καταγράφηκε για πρώτη φορά ως «μη ανιχνεύσιμο από την επιστροφή των αφαιρεθέντων έργων το 1918», στη συνέχεια «κατεστραμμένο από την πτώση βόμβας στο μουσείο».

Ο πίνακας που αγόρασε η Μαντόνα είναι 3 εκατοστά μικρότερος από το έργο τέχνης που εξαφανίστηκε στην Αμιένη, με αποτέλεσμα οι ειδικοί να αναρωτιούνται αν είναι το πρωτότυπο με την υπογραφή και την ημερομηνία ή αντίγραφο.