Κοσμος

Τα ηλεκτρικά πατίνια διχάζουν το Παρίσι - Σε δημοψήφισμα η χρήση τους στους δρόμους της πρωτεύουσας

Τα ατυχήματα, η αδιαφορία για τον ΚΟΚ και οι προτάσεις για πινακίδες

Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Παρίσι: Σε δημοψήφισμα η χρήση ηλεκτρονικών πατινιών στους δρόμους της πρωτεύουσας - Τα ατυχήματα, η αδιαφορία για τον ΚΟΚ και οι προτάσεις για πινακίδες

Οι Παριζιάνοι θα κληθούν να ψηφίσουν για το αν θα επιτρέψουν στις υπηρεσίες ενοικίασης ηλεκτρικών πατινιών να συνεχίσουν να λειτουργούν στη γαλλική πρωτεύουσα, καθώς οι αρχές ζυγίζουν την απαγόρευση των αμφιλεγόμενων οχημάτων όπως δήλωσε ο δήμαρχος της πόλης.

Το θέμα είναι «εξαιρετικά διχαστικό», δήλωσε η Anne Hidalgo στην έκδοση του Σαββατοκύριακου της εφημερίδας Le Parisien, με τους επικριτές να λένε ότι οι αναβάτες δείχνουν μόνο επιφανειακό σεβασμό στους κανόνες οδικής κυκλοφορίας.

Συχνά αψηφούν τις απαγορεύσεις για οδήγηση σε πεζοδρόμια ή παρκάρουν χωρίς προσοχή, ενώ ορισμένοι εγκαταλείπουν τα πατίνια σε πάρκα ή τα πετούν ακόμη και στον ποταμό Σηκουάνα.

Οι χρήστες των ηλεκτρικών πατινιών, από την άλλη, ζητούν ακόμα περισσότερα. Συνολικά 15.000 σκούτερ που διαχειρίζονται οι εταιρείες ενοικίασης Lime, Dott και Tier. Και δεν είναι λίγοι που τα αντιμετωπίζουν ως μια γρήγορη, μη ρυπογόνα εναλλακτική λύση σε σχέση με τα αυτοκίνητα ή τα πολυσύχναστα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Η Hidalgo δήλωσε ότι οι κάτοικοι του Παρισιού θα ερωτηθούν "μια πολύ απλή ερώτηση" στο δημοψήφισμα που έχει προγραμματιστεί για τις 2 Απριλίου: «Συνεχίζουμε ή όχι τη χρήση των ηλεκτρικών πατινιών;».

Η δήμαρχος δήλωσε ότι η ίδια τείνει προς την απαγόρευση, αλλά θα σεβαστεί την ψήφο των Παριζιάνων.

Μια απαγόρευση θα καθιστούσε το Παρίσι εξαίρεση μεταξύ των μεγάλων πόλεων.

Τον Σεπτέμβριο, η πρωτεύουσα απείλησε ήδη τους τρεις φορείς με μη ανανέωση των αδειών τους, οι οποίες λήγουν τον Μάρτιο, εάν δεν περιορίσουν την απερίσκεπτη οδήγηση των χρηστών.

Οι φορείς εκμετάλλευσης τον Νοέμβριο κατέθεσαν μια σειρά από προτεινόμενες βελτιώσεις, μεταξύ των οποίων ο εξοπλισμός των πατινιών με πινακίδες κυκλοφορίας που θα επέτρεπαν τον ευκολότερο εντοπισμό των αναβατών που περνούν με κόκκινο ή ταξιδεύουν σε ζευγάρια με τα οχήματα ενός ατόμου.