- CITY GUIDE
- PODCAST
-
18°
Η Ισπανία δίνει κούκλες στα αγόρια και εργαλεία στα κορίτσια για να εξαλείψει τα έμφυλα στερεότυπα
Τέλος το μπλε και το ροζ
Ισπανία: Κούκλες για τα αγόρια και εργαλεία για τα κορίτσια - Η Μαδρίτη μάχεται για την εξάλειψη των έμφυλων στερεότυπων στα παιχνίδια
«Αυτό που θέλουμε είναι να δούμε ένα μικρό αγόρι να σπρώχνει ένα καροτσάκι σε έναν κατάλογο» με παιχνίδια για τα Χριστούγεννα. Στην Ισπανία, μια χώρα πρωτοπόρο σε θέματα φεμινισμού, η βιομηχανία των παιχνιδιών και η κυβέρνηση κινητοποιούνται ώστε να εξαλειφθούν τα έμφυλα στερεότυπα ήδη από την παιδική ηλικία.
Εδώ και δέκα χρόνια η εταιρεία Toy Planet, με έδρα την Πατέρνα, προωθεί τη unisex διαφήμιση. Ξεφυλλίζοντας τον διαφημιστικό της κατάλογο μπορεί κανείς να δει ένα κοριτσάκι που φορά αλεξίσφαιρο γιλέκο και κρατά πιστόλι, ντυμένο με τη στολή αστυνομικού. Λίγες σελίδες πιο κάτω ένα άλλο κορίτσι χτυπά έναν σάκο του μποξ, ενώ ένα μικρό αγόρι σπρώχνει ένα καρότσι.
«Τα παιχνίδια διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση των ενηλίκων (…) Θέλουμε στο μέλλον ένα αγόρι να μπορεί να γίνει μαία και ένα κορίτσι μηχανικός», εξηγεί ο Ιγνάσιο Γκασπάρ διευθυντής της Toy Planet.
Η εταιρεία αποφάσισε πριν δέκα χρόνια να «αντιστρέψει την κατάσταση» δείχνοντας αγόρια να κρατούν κούκλες και κορίτσια να παίζουν με εργαλεία, αφού οι πελάτες της παραπονέθηκαν για την «ξεπερασμένη» διαφημιστική της εκστρατεία.
Ωστόσο αντιμετώπισε έντονες επικρίσεις από πολλούς που την κατηγόρησαν ότι «θα κάνετε τα αγόρια που…δες και τα κορίτσια αγοροκόριτσα», σημειώνει ο Γκάσπαρ.
Τέλος το μπλε και το ροζ
Καινοτόμα στη μάχη κατά της έμφυλης βίας, η Ισπανία έχει ένα πολύ ισχυρό φεμινιστικό κίνημα, το οποίο έχει βρει σύμμαχο στην κυβέρνηση του πρωθυπουργού Πέδρο Σάντσεθ.
Ο υπουργός Κατανάλωσης Αλμπέρτο Γκαρθόν υπέγραψε με τη βιομηχανία παιχνιδιών έναν κώδικα σωστής πρακτικής, ο οποίος τέθηκε σε ισχύ την 1η Δεκεμβρίου, με στόχο «να ενθαρρυνθεί η ισότητα των δύο φύλων στις διαφημίσεις παιχνιδιών».
Οι διαφημίσεις στην τηλεόραση και το διαδίκτυο πλέον δεν θα πρέπει να αναφέρουν αν ένα παιχνίδι προορίζεται για αγόρια ή για κορίτσια, να θεωρούν το ροζ κοριτσίστικο χρώμα και το μπλε αγορίστικο, αλλά ούτε και να αναπαράγουν «έμφυλους ρόλους».
Ο κώδικας, τον οποίο υπέγραψε η Ισπανική Ένωση Κατασκευαστών Παιχνιδιών (AEFJ), στην οποία ανήκει το 90% των κατασκευαστών παιχνιδιών της χώρας, χρειάστηκε έναν χρόνο για να συνταχθεί.
Ωστόσο η ισχύς της είναι περιορισμένη καθώς δεν αφορά τις συσκευασίες και τις διαφημίσεις στον δρόμο, ή τους καταλόγους των καταστημάτων παιχνιδιών. Επίσης δεν αφορά τις μεγάλες, διεθνείς εταιρείες παιχνιδιών.
«Προφανώς δεν αρκεί, αλλά είναι απαραίτητο για να προχωρήσουμε» έναντι στα «σεξιστικά στερεότυπα που υπάρχουν σε όλους τους τομείς της κοινωνίας», υπογράμμισε ο γενικός διευθυντής του υπουργείου Κατανάλωσης Ραφαέλ Εσκουντέρο.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Καθολικός όλεθρος στις πληγείσες περιοχές - Οι πρώτες εκτιμήσεις
Οι γλώσσες που απειλούνται και η συμβολή της τεχνητής νοημοσύνης
Η μοναδικής γενναιότητας ενέργεια της «Κόρης των Επιστημών και της Έρευνας»
Για «ενεργή απειλή» και κίνδυνο υποκίνησης στη βία κάνουν λόγο οι αμερικανικές υπηρεσίες
Έγινε αισθητή σε μεγάλη περίμετρο - Οι νεότερες πληροφορίες
Κινδυνεύουν οι βασικές ελευθερίες στις ΗΠΑ;
Εκκενώθηκε άμεσα από την αστυνομία
Η τύχη της εξακολουθεί να αγνοείται
«Αν τα SUV ήταν χώρα, θα ήταν ο 5ος μεγαλύτερος ρυπαντής παγκοσμίως», δηλώνουν οι Tyre Extinguishers
Λεπτό προς λεπτό η κρίσιμη εκλογική αναμέτρηση
Ο επιδραστικός podcaster εκθειάζει παράλληλα και τον «σπουδαίο και ισχυρό» Έλον Μασκ
Τα πιάτα που του προσφέρθηκαν λόγω της ημέρας
Η τραγουδίστρια είχε αποσυρθεί από το μουσικό στερέωμα λόγω προβλημάτων υγείας
Νέο φαβορί για τη νίκη δίνει ο γκουρού των μετρήσεων, Νέιτ Σίλβερ
Σε ποιους εξωτερικούς χώρους σχεδιάζεται να απαγορευτεί το κάπνισμα
Η υπόθεση ήταν πολύ πιο περίπλοκη από ό,τι φαινόταν και χρειάστηκε πολύς χρόνος για να διαλευκανθεί
Ειδικοί εκτιμούν πως οι δημοσκοπήσεις «πειράζονται»
Το βίντεο που δημοσίευσε στο Instagram
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.