Κοσμος

Τι θα γίνει με τον περιορισμό του ζωτικού χώρου στα αεροπλάνα;

Μια κινεζική δικαστική απόφαση δίνει απάντηση

62222-137653.jpg
A.V. Team
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Καμπίνα αεροπλάνου
© Alexander Schimmeck / Unsplash

Τα επικλινή καθίσματα σε αεροπλάνα, τρένα και λεωφορεία, η δικαστική διαμάχη στην Κίνα και οι «δημοσκοπήσεις» στα social media.

Πολλοί επιβάτες αεροσκαφών, τρένων και υπεραστικών λεωφορείων υποφέρουν διότι ο μπροστινός επιβάτης περιορίζει ακόμα περισσότερο τον χώρο τους γέρνοντας το κάθισμά του και ξαπλώνοντας με άνεση. Αλλά τώρα υπάρχει ένα δικαστικό προηγούμενο που ίσως αλλάξει αυτή την εγωιστική συμπεριφορά: όπως γράφει η κινεζική εφημερίδα The Paper, ένας επιβάτης αμαξοστοιχίας με προορισμό τη Γουχάν, μήνυσε τον μπροστινό του διότι στρογγυλοκάθισε άνετα στο επικλινές κάθισμα και κώφευσε όταν ο ενάγων διαμαρτυρήθηκε. Ο ταλαίπωρος που υπέστη το στρίμωγμα είναι ένας Κινέζος φοιτητές ονόματι Γουάνγκ ο οποίος βρέθηκε κυριολεκτικά σε σφήνα με αποτέλεσμα να ραγίσει η οθόνη του λάπτοπ του. Στη δίκη, ο Γουάνγκ δικαιώθηκε και ο εγωιστής επιβάτης τον αποζημίωσε όχι μόνο για το λάπτοπ αλλά και για την αγενή συμπεριφορά. Ο κατηγορούμενος πλήρωσε στον Γουάνγκ 3341 yuan ($700), το 70% του ποσού που του ζητήθηκε. Σύμφωνα με τον κινεζικό κανονισμό, ο μπροστινός επιβάτης υποχρεούται να ρωτήσει αυτόν που κάθεται πίσω του αν του επιτρέπει να γείρει το κάθισμα.

Η υπόθεση σχολιάστηκε στο κινεζικό «Twitter», το Weibo, όπου πολλοί χρήστες αφηγήθηκαν παρόμοιες ιστορίες σε τρένα και αεροπλάνα. Δεν ήταν λίγοι όσοι πρότειναν να καταργηθεί το δικαίωμα σε κεκλιμένο κάθισμα ή να μπορεί να ασκηθεί μόνον αν η πίσω θέση είναι κενή. Ο εν λόγω μηχανισμός των καθισμάτων αντιστοιχεί σε μια παλιότερη κατάσταση όπου οι επιβάτες ήταν πολύ λιγότεροι, ο ζωτικός χώρος ευρύτερος και η γενική συμπεριφορά των πολιτών κάπως πιο συμμορφωμένη με κανόνες σεβασμού. Ένας χρήστης του Weibo πρότεινε να τοποθετηθεί ταμπέλα στα αεροπλάνα και τα τρένα που λέει «Εδώ δεν είναι το σαλόνι σου». Σίγουρα, τα σημερινά αεροπλάνα και η δεύτερη θέση των τρένων δεν θυμίζουν «σαλόνι».

Παρόμοια διαμάχη είχε ξεσπάσει στο Twitter τον Φεβρουάριο του 2020 όταν ένας επιβάτης έπαθε κυριολεκτικά αμόκ: καθισμένος στην τελευταία θέση του αεροπλάνου, όπου το κάθισμα δεν γέρνει, στριμώχτηκε όταν η μπροστινή επιβάτις μισοξάπλωσε· παρότι της ζήτησε να μείνει με την πλάτη του καθίσματος στην όρθια θέση, εκείνη τον αγνόησε. Στον καβγά που ακολούθησε στα social media, οι περισσότεροι Αμερικανοί στήριζαν τη γυναίκα με το επιχείρημα ότι εφόσον υπάρχει ο μηχανισμός, επιτρέπεται να γείρει κανείς το κάθισμα. Αντιθέτως, σε δημοσκόπηση που έκανε το αυστραλιανό Yahoo News, το 43% στηρίζουν την εγωιστική συμπεριφορά, ενώ η πλειοψηφία προτείνει να ερωτάται πρώτα ο επιβάτης στο πίσω κάθισμα. Περιέργως, η δημοσκόπηση δεν περιείχε ερώτημα σχετικά με την κατάργηση της δυνατότητας του ξαπλώματος. Τέλος, η εφημερίδα Guardian, σχολιάζοντας τη διαμάχη, επισήμανε την απαράδεκτη συρρίκνωση του χώρου στα αεροπλάνα τα οποία πλέον φαίνεται να απευθύνονται σε παιδιά και νάνους.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.