Κοσμος

Με έντονες αποδοκιμασίες ξεκίνησε η δίκη της AirFrance για τη συντριβή αεροσκάφους το 2009

Το χρονικό της υπόθεσης - Στόχος και ο CEO της Airbus

Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
UPD

Η δίκη της AirFrance - Η πτώση του αεροσκάφους στη Βραζιλία το 2009 - Οι αντιδράσεις των συγγενών των θυμάτων - Οι εκτιμήσεις των ειδικών

Οι επικεφαλής της Airbus και της Air France έγιναν αποδέκτες αποδοκιμασιών κατά την έναρξη της πολυαναμενόμενης δίκης στο Παρίσι που συνδέεται με τη φονική συντριβή αεροσκάφους το 2009 στα ανοικτά της Βραζιλίας.

Οι εταιρείες αρνούνται την κατηγορία της ανθρωποκτονίας για την πτώση του Airbus A330 που εκτελούσε πτήση από το Ρίο ντε Τζανέιρο στο Παρίσι.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι πιλότοι είχαν χάσει τον έλεγχο όταν πάγωσαν οι αισθητήρες ταχύτητας του αέρα και οι 228 επιβαίνοντες έχασαν τη ζωή τους. Οι οικογένειες των νεκρών αγωνίζονται εδώ και χρόνια για τη διεξαγωγή δίκης.

Οι συγγενείς διαμαρτυρήθηκαν όταν η CEO της Air France Anne Rigail και ο CEO της Airbus Guillaume Faury εξέφρασαν τα συλλυπητήριά τους κατά τη διάρκεια των εναρκτήριων δηλώσεων.

Ο Faury δήλωσε στους δημοσιογράφους ότι «θα είναι μια δύσκολη δίκη» και ότι η εταιρεία θέλει να συμβάλει στην «αλήθεια και μόνο την αλήθεια». Η Rigail εξέφρασε «τη βαθύτατη συμπόνια» αφού είπε στο δικαστήριο ότι η Air France δεν θα ξεχάσει ποτέ το χειρότερο ατύχημα της ιστορίας της.

«Δεκατρία χρόνια περιμέναμε αυτή τη μέρα και προετοιμαζόμασταν για πολύ καιρό», δήλωσε η Daniele Lamy, η οποία έχασε τον γιο της στο δυστύχημα, στο πρακτορείο ειδήσεων Reuters πριν από την ακροαματική διαδικασία.

Η πτήση 447 της Air France συνετρίβη λίγες ώρες μετά την αναχώρησή της από το Ρίο ντε Τζανέιρο, αφού προσέκρουσε σε καταιγίδα σε μεγάλο ύψος.

Μετά από πολυετή έρευνα για τα μαύρα κουτιά του αεροπλάνου, οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι οι αισθητήρες ταχύτητας του αεροπλάνου απέτυχαν και έδωσαν λανθασμένες ενδείξεις, με αποτέλεσμα το αεροπλάνο να σταματήσει.

Στη συνέχεια, οι πιλότοι απέτυχαν να ακολουθήσουν τη σωστή διαδικασία και έχασαν τον έλεγχο του αεροσκάφους, το οποίο έπεσε από τα 11.580 μέτρα (38.000 πόδια) στον ωκεανό. Ο κυβερνήτης βρισκόταν σε διάλειμμα όταν άρχισαν τα προβλήματα και οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι οι συγκυβερνήτες δεν είχαν την κατάλληλη εκπαίδευση για να αντιμετωπίσουν τον προβληματικό εξοπλισμό.

Οι δικαστές είχαν αρχικά απαγγείλει κατηγορίες για ανθρωποκτονία τόσο στην αεροπορική εταιρεία όσο και στον κατασκευαστή, αλλά ο εισαγγελέας πρότεινε στη συνέχεια να δικαστεί μόνο η Air France. Τον Σεπτέμβριο του 2019 οι κατηγορίες και κατά των δύο αποσύρθηκαν, επειδή δεν υπήρχαν αρκετοί λόγοι για να ασκηθεί δίωξη.

Η απόφαση αυτή αμφισβητήθηκε και τον περασμένο Μάιο το εφετείο του Παρισιού αποφάσισε ότι τόσο η Air France όσο και η Airbus θα έπρεπε να δικαστούν.

Και οι δύο εταιρείες κινδυνεύουν με μέγιστο πρόστιμο 225.000 ευρώ σε μια δίκη που αναμένεται να διαρκέσει αρκετές εβδομάδες.