Κοσμος

Απόπειρα βανδαλισμού της Μόνα Λίζα: «Το έκανα για τον πλανήτη» (βίντεο)

Τι είπε ο άνδρας που έριξε την τούρτα - Η στάση του Λούβρου

62224-137655.jpg
Newsroom
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Απόπειρα βανδαλισμού της Μόνα Λίζα:
Απόπειρα βανδαλισμού της Μόνα Λίζα: «Το έκανα για τον πλανήτη» © Twitter

Απόπειρα βανδαλισμού της Μόνα Λίζα: «Το έκανα για τον πλανήτη» λέει ο άντρας που έριξε τούρτα στην Τζοκόντα.

Απόπειρα βανδαλισμού της Μόνα Λίζα του Λεονάρντο ντα Βίντσι σημειώθηκε την Κυριακή στο Μουσείο του Λούβρου, καθώς ένας άνδρας που μεταμφιέστηκε σε γυναίκα πέταξε στον διάσημο πίνακα μία τούρτα. 

Παρά την απόπειρα βανδαλισμού, η θρυλική Μόνα Λίζα δεν υπέστη καμία ζημιά, καθώς έχουν ληφθεί μέτρα ασφαλείας και έχει τοποθετηθεί σε θωρακισμένη γυάλινη προθήκη.

Το μουσείο του Λούβρου δεν θέλησε να κάνει σχόλια με το περιστατικό. με τις φωτογραφίες που δημοσιεύτηκαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να δείχνουν τη γυάλινη προθήκη λερωμένη με κρέμα, την οποία καθαρίζει ένα μέλος του προσωπικού ασφαλείας του μουσείου.



Χρήστης του Twitter που δήλωσε ότι ήταν παρών στο περιστατικό, εξήγησε ότι ο δράστης της επίθεσης ήταν ένας άνδρας που φορούσε περούκα και σηκώθηκε από αναπηρικό αμαξίδιο για να χτυπήσει την γυάλινη προθήκη και στην συνέχεια να πετάξει το γλυκό.

Ο @lukeXC2002 έχει αναρτήσει βίντεο στο οποίο εμφανίζεται ο άνδρας όρθιος δίπλα στο αμαξίδιο να συνοδεύεται προς την έξοδο από την ασφάλεια του μουσείου.

«Υπάρχουν άνθρωποι που καταστρέφουν τη Γη. Όλοι οι καλλιτέχνες, σκεφτείτε τη Γη. Γι΄ αυτό το έκανα αυτό. Σκεφτείτε τον πλανήτη», λέει ο άνδρας, ντυμένος στα λευκά που φοράει περούκα και κασκέτο.

Τζοκόντα: Η κλοπή του διάσημου πίνακα το 1911 - Ποιος ήταν ο δράστης

Ο διάσημος πίνακας της Τζοκόντα κλάπηκε στις 21 Αυγούστου του 1911. Την επόμενη μέρα, ο Λουί Μπερού, ένας ζωγράφος, περπατώντας στο Λούβρο, πήγε στο Salon Carré όπου βρισκόταν η Μόνα Λίζα επί πέντε χρόνια. Στο σημείο υπήρχαν 4 σιδερένιοι πάσαλοι, αλλά ο πίνακας πουθενά.

Ο Μπερού ενημέρωσε τον υπεύθυνο της ασφάλειας εκείνου του τομέα, ο οποίος νόμιζε πως ο πίνακας φωτογραφιζόταν για εμπορικούς λόγους. Λίγες ώρες αργότερα, ο Μπερού μαζί με τον επικεφαλής της ασφάλειας του τομέα επικοινώνησαν με τον επικεφαλής του τομέα, και επιβεβαιώθηκε ότι η Μόνα Λίζα δεν βρισκόταν με τους φωτογράφους. Το Λούβρο έκλεισε για μια εβδομάδα για να διευκολυνθεί η έρευνα για την κλοπή.

Ο Γάλλος ποιητής, Γκιγιώμ Απολλιναίρ, θεωρήθηκε ύποπτος, συνελήφθη και φυλακίστηκε. Ο Απολλιναίρ προσπάθησε να εμπλέξει στην υπόθεση τον φίλο του, Πάμπλο Πικάσο, ο οποίος επίσης ανακρίθηκε, αλλά αργότερα και οι δύο απαλλάχθηκαν των κατηγοριών.

Η Μόνα Λίζα είχε κλαπεί από τον Βιντσέντσο Περούτζια (Vincenzo Peruggia), υπάλληλο του Λούβρου, ο οποίος μπήκε στο μουσείο κάποια στιγμή κατά τη διάρκεια της ημέρας, κρύφτηκε σε μία ντουλάπα και βγήκε από το μουσείο αφού αυτό είχε κλείσει, κρύβοντας τον πίνακα κάτω από το παλτό του.

Ο Περούτζια ήταν Ιταλός και πίστευε πως ο πίνακας του Λεονάρντο ντα Βίντσι έπρεπε να επιστραφεί στην Ιταλία και να εκτίθεται σε ιταλικό μουσείο. Ένα από τα κίνητρα του Περούτζια πιθανόν να ήταν και το γεγονός ότι ένας φίλος του πουλούσε αντίγραφα του πίνακα, η αξία των οποίων θα αυξανόταν ραγδαία μετά την κλοπή του αυθεντικού. Αφού κράτησε τον πίνακα στο διαμέρισμά του για δύο χρόνια, τελικά συνελήφθη όταν προσπάθησε να τον πουλήσει στους διοικητές της πινακοθήκης Ουφίτσι στη Φλωρεντία.

Ο Περούτζια επικροτήθηκε στην Ιταλία για τον πατριωτισμό του και εξέτισε ποινή φυλάκισης έξι μηνών για το έγκλημα που διέπραξε.

Ακολουθήστε την Athens Voice στο Google News κι ενημερωθείτε πρώτοι για όλες τις ειδήσεις 

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ουκρανία: Ο Γιώργος Σταμάτης και η Κατερίνα Σπυριδάκη βίωσαν τη σκληρή πραγματικότητα του πολέμου
Ουκρανία: Ο Γιώργος Σταμάτης και η Κατερίνα Σπυριδάκη βίωσαν τη σκληρή πραγματικότητα του πολέμου

Οι Έλληνες βουλευτές συνομίλησαν με τοπικούς αξιωματούχους και εκπροσώπους της ελληνικής ομογένειας, κατανοώντας τις καθημερινές προκλήσεις της ουκρανικής κοινωνίας

Η έκρηξη των podcast στις αμερικανικές εκλογές 2024: Πλατφόρμα ενημέρωσης ή πολιτικής επιρροής;
Η έκρηξη των podcast στις αμερικανικές εκλογές 2024: Πλατφόρμα ενημέρωσης ή πολιτικής επιρροής;

Οι στρατηγικές και των δύο υποψηφίων υπογραμμίζουν πως το podcasting είναι πλέον ένα κρίσιμο μέρος της εργαλειοθήκης των πολιτικών μέσων

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.