- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Άγιος Βαλεντίνος: Η γιορτή του έρωτα και του καταναλωτισμού, με δισεκατομμύρια να ξοδεύονται σε μια μέρα για δώρα.
Mπαλόνια σε σχήμα καρδιάς αρχίζουν και αχνοφαίνονται στις βιτρίνες των καταστημάτων. Τα ανθοπωλεία σχηματίζουν τεράστιες καρδιές από κόκκινα τριαντάφυλλα. Στα εισερχόμενα των emails μάς έρχονται οι πρώτες ειδοποιήσεις με προσφορές για την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου, ενώ στα ζαχαροπλαστεία τα σοκολατάκια-καρδούλες με γέμιση φράουλα συσκευάζονται σε πακετάκια «για δύο». Οι πόλεις, του δυτικού τουλάχιστον κόσμου, χορεύουν στους ρυθμούς του εορτασμού του έρωτα. Ο Βαλεντίνος, αυτός ο μυστήριος «άγιος» που τιμάται στις 14 Φεβρουαρίου, έρχεται σαν ηλιαχτίδα μέσα στον κατά τ’ άλλα μουντό και κρύο μήνα του χειμώνα, για να ζεστάνει όχι μόνο τις καρδιές μας αλλά και τα ταμεία της αγοράς.
Μετά τις γιορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς (σε φυσιολογικές συνθήκες) είναι η επόμενη αφορμή για ένα δώρο, ένα δείπνο ή μια μικρή εκδρομή. Πώς αποτυπώνεται αυτό με αριθμούς; Ποιες ηλικιακές ομάδες βάζουν πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη και γιατί αυτό το σγουρομάλλικο φτερωτό αγγελάκι με το βέλος και το διαβολικό μειδίαμα θεωρείται η πιο καταναλωτική γιορτή του χρόνου μετά την Black Friday;
Κατ' αρχάς, δεν εκπλήσσεται κανείς βλέποντας στα στατιστικά ότι οι Αμερικανοί βρίσκονται στην κορυφή της λίστας με τους λαούς που σπαταλούν τα περισσότερα χρήματα για την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου. Περί τα 23,9 δισ. δολάρια προβλέπονται οι συνολικές δαπάνες στις ΗΠΑ για το 2022, ποσό που μεταφράζεται σε 175,41 δολάρια ανά άτομο που γιορτάζει. Τη 2η θέση κατέχουν οι Ισπανοί, ενώ την τριάδα συμπληρώνουν οι Γάλλοι. Έπονται Ιταλοί, Γερμανοί και Βρετανοί. Σύμφωνα με το Lending Tree, που «έτρεξε» σχετική έρευνα, όσοι ανήκουν στην Gen Z (ηλικίες 18 έως 25) θα ξοδέψουν 164 δολάρια, οι Millennials (ηλικίες 26 έως 41) είναι οι πιο «large» με 294 δολάρια, η Gen X (ηλικίες 42 έως 56) 182 δολάρια και τέλος οι baby boomers (ηλικίες 57 έως 76) θα πραγματοποιήσουν χαμηλές «πτήσεις» που δεν θα ξεπερνούν τα 122 δολάρια. Στον παραδοσιακό διαχωρισμό των καταναλωτών σε άνδρες και γυναίκες, φαίνεται ότι τα αγόρια ξοδεύουν σχεδόν τα διπλάσια χρήματα κατά μέσο όρο σε σχέση με τα κορίτσια (235 δολάρια έναντι 119 δολάρια αντίστοιχα) και ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των ανδρών αυτών είναι ηλικίας 25-34 ετών.
Οι κατηγορίες των δώρων που κυριαρχούν είναι τα γλυκά, τα έσοδα από τα οποία μόνο για τις ΗΠΑ υπολογίζονται σε 2,2 δισ. δολάρια, και τα λουλούδια, τα οποία θα τζιράρουν περίπου 2,3 δισ. δολάρια – δηλαδή το 30% των ετήσιων πωλήσεων σε μία μέρα μόνο. Λιγότερα σε ποσότητα, αλλά «πρωταθλητές» στα έσοδα, είναι τα κοσμήματα, καθώς αγγίζουν το 19% του ποσοστού των δώρων που αγοράζονται στη γιορτή του Αγίου Βαλεντίνου και φέρνουν στα ταμεία 6,2 δισ. δολάρια. Τέλος, περίπου 3,5 δισ. δολάρια θα δαπανηθούν σε ρομαντικά δείπνα και 1,9 δισ. δολάρια για δώρα σε είδη ένδυσης και υπόδησης. Αν πάντως λάβετε ένα απρόσμενο ή διαφορετικό από ό,τι το είχατε φανταστεί δωράκι, μην απογοητευτείτε. Κοντά στα 9,5 δισ. δολάρια σπαταλούνται σε ανεπιθύμητα δώρα – δεν είστε οι μόνοι/ες.
Σε ό,τι αφορά τις αγορές το mobile commerce πρωτοστατεί, με τους περισσότερους καταναλωτές να αγοράζουν από ηλεκτρονικά καταστήματα μέσω του κινητού τους. Βέβαια, ηλεκτρονικές δεν είναι μόνον οι αγορές δώρων αλλά και οι… γνωριμίες. Από 1η μέχρι και τις 14 Φεβρουαρίου τα στοιχεία δείχνουν ότι η συνολική δραστηριότητα διαδικτυακών γνωριμιών αυξάνεται κατά 33% με τα dating apps να «παίρνουν φωτιά». Στις 14 Φεβρουαρίου της φετινής χρονιάς αναμένεται να γίνουν 9 εκατομμύρια προτάσεις γάμου – και στα δικά σας!
Αν δεν έχετε κάποιο φλερτ ή σύντροφο, αισθανθείτε άνετα με το να κάνετε ένα δώρο στον εαυτό σας. Θα είστε ένας ή μία από το 25% που αγοράζουν κάτι για τους ίδιους (κυρίως υπηρεσίες ομορφιάς και ευεξίας ή ένα καλό κρασί). Δεν είναι λίγοι όμως και εκείνοι που ο «Βαλεντίνος» τους δεν είναι άλλος από τον πιστό τετράποδο φίλο τους. Τα δώρα για τα κατοικίδια την ημέρα αυτή αγγίζουν τα 1,3 δισ. δολάρια.
Η πανδημία φαίνεται ότι δημιούργησε μεγαλύτερη ανάγκη για τον εορτασμό του έρωτα, με περισσότερους από τους μισούς Αμερικανούς να λένε ότι οι ρομαντικές χειρονομίες είναι πιο σημαντικές για αυτούς τώρα από ό,τι πριν από τον κορωνοϊό, ενώ οι Βρετανοί δηλώνουν ότι ως δώρο προτιμούν μια ρομαντική εξόρμηση ή μια εμπειρία, όπως, για παράδειγμα, τα εισιτήρια για μια συναυλία. Στη χώρα μας, καθώς τα ρεβεγιόν ήταν περιορισμένα λόγω των μέτρων κατά της διασποράς της Covid-19, η 14η Φεβρουαρίου αναμένεται να έχει επιτυχία με θεματικά δείπνα και εξόδους για ερωτευμένους και μη.
*πληροφορίες από το wallethub.com και την Εθνική Ομοσπονδία Λιανικού Εμπορίου των ΗΠΑ (NFA)