- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Ξεκίνησε η ναυπήγηση της πρώτης Belharra (εικόνες & βίντεο)
Οι δυνατότητες της φρεγάτας που παίρνει η Ελλάδα
Ξεκίνησε το «χτίσιμο» της πρώτης «Belharra». Οι δυνατότητες και η «ταυτότητα» της φρεγάτας που παίρνει η Ελλάδα.
Ξεκίνησε το «χτίσιμο» της πρώτης φρεγάτας «Belharra». Μέρος της καρίνας - και συγκεκριμένα το κομμάτι που ονομάζεται τρόπιδα - της πρώτης φρεγάτας FDI (Frigate Defense and Intervention), παρουσιάστηκε σήμερα με κάθε επισημότητα, στο ναυπηγείο της κατασκευάστριας εταιρείας Naval Group στη Λοριάν της Γαλλίας.
Πρόκειται για το πρώτο σημαντικό βήμα για τη συναρμολόγηση της FDI, που έχει παραγγελθεί από το Γαλλικό Ναυτικό και αναμένεται να παραδοθεί το 2024.
Το «παρών» στην εκδήλωση, που πραγματοποιήθηκε σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο εντός της στεγασμένης ναυπηγικής κλίνης που εκτελούνται οι εργασίες ναυπήγησης της πρώτης φρεγάτας FDI, έδωσε από ελληνικής πλευράς ο Θάνος Ντόκος, σύμβουλος Εθνικής Ασφαλείας του πρωθυπουργού Κυριακού Μητσοτάκη.
[#FDI] 🇫🇷⚓️ Naval Group has laid the keel of the 1⃣st defence and intervention frigate ordered by the @DGA and destined to the @MarineNationale. On the same day, the Panoramic Sensors and Intelligence Module (PSIM), the integrated mast of the FDI, was also powered up. #navgeek pic.twitter.com/J8jaHLIYKB
— Naval Group (@navalgroup) December 16, 2021
Στο πλαίσιο της παρουσίασης, τέθηκε σε λειτουργία και το «σήμα κατατεθέν» των φρεγατών «Belharra», ο ενσωματωμένος ιστός (κατάρτι) που ονομάζεται Panoramic Sensors and Intelligence Module (PSIM). Πρόκειται για ένα καινοτόμο σύστημα με ραντάρ εντοπισμού και πλήθος «έξυπνων» λειτουργιών, που κατασκευάζεται ξεχωριστά από το υπόλοιπο πλοίο.
Με αυτόν το συμβολικό τρόπο, η Naval Group σηματοδοτεί την έναρξη των δοκιμών του ολοκληρωμένου συστήματος μάχης, με το οποίο θα είναι εξοπλισμένες οι φρεγάτες «Belharra»
Στόχος είναι το σύστημα μάχης PSIM να είναι «ετοιμοπόλεμο» αρκετούς μήνες πριν την εγκατάστασή του πάνω στην πρώτη φρεγάτα.
Ξεκίνησε το «χτίσιμο» της πρώτης φρεγάτας Belharra - Ιστορική στιγμή
Περήφανος για την ιστορική στιγμή δήλωσε ο γενικός διευθυντής της Naval Group Πιέρ Ερίκ Πομελέ ενώ τόνισε ότι οι φρεγάτες FDI «είναι πλοία πολλαπλών ρόλων», που μπορούν να διαμορφωθούν ανάλογα με τις απαιτήσεις του χρήστη, ενώ «έχουν σχεδιαστεί με έμφαση στην ενσωμάτωση ψηφιακών τεχνολογιών».
Τόνισε δε, ότι «ήδη, τόσο η Γαλλία όσο και η Ελλάδα, έχουν επιλέξει τις φρεγάτες FDI» ενώ από την πλευρά της, η Naval Group «παραμένει πιστή στη δέσμευσή της να ενισχύσει την κυριαρχία της Γαλλίας και των συμμάχων της».
The FDI introduces the concept of a dedicated system for asymmetric warfare. ⚓️ This system will enable the coordination and conduct of the fight against small and close air and surface threats, including booby trapped boats. #navgeek pic.twitter.com/fTsiHv9aHp
— Naval Group (@navalgroup) December 16, 2021
Ο «ναύαρχος Ρονάρ» και οι άλλες φρεγάτες
Η πρώτη φρεγάτα FDI θα λάβει το όνομα του διάσημου Γάλλου ναυάρχου Ρονάρ, ο οποίος διετέλεσε αρχηγός του γαλλικού στόλου από το 1919 έως το 1920 και διακρίθηκε κατά τη διάρκεια του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου.
Συνολικά, το γαλλικό Πολεμικό Ναυτικό έχει προχωρήσει στην παραγγελία πέντε φρεγατών FDI, οι οποίες θα παραδοθούν από το ναυπηγείο της Naval Group στη Λοριάν, στις ακτές του Ατλαντικού Ωκεανού, από το 2024 έως και το 2030. Με βάση το αρχικό πλάνο, που τελεί υπό διαμόρφωση έως ότου συμβασιοποιηθεί το έργο, οι δύο πρώτες ελληνικές «Belharra» - από τις τρεις συνολικά - θα ναυπηγηθούν το 2025, ενώ θα ακολουθήσει η ναυπήγηση του τρίτου πλοίου το 2026.
Η «ταυτότητα» της φρεγάτας «Belharra»
Χαρακτηριστικό των φρεγατών «Belharra» είναι ότι σχεδιαστικά βασίζονται σε 100% ψηφιακή αντίληψη. Η ιδιαίτερη ΙΤ αρχιτεκτονική τους, στηρίζεται κατά βάση σε δύο ξεχωριστά data centers που λειτουργούν παράλληλα, αλλά έχουν και τη δυνατότητα να υποστηρίξουν το κάθε ένα ξεχωριστά, εφόσον απαιτηθεί, το πλοίο και όλες τις περίπλοκες λειτουργίες του. Η πολυπλοκότητα, άλλωστε, στη σύλληψη και την υλοποίηση του προγράμματος των φρεγατών FDI, είναι τέτοια, που έως τώρα έχουν απαιτηθεί πάνω από 1 εκατ. ώρες για την παραγωγή κάθε μιας από τις μονάδες του πλοίου, ενώ αντίστοιχος χρόνος έχει δαπανηθεί για την έρευνα και την ανάπτυξη των υπερσύγχρονων συστημάτων του.
Πάνω από 1.200 εργαζόμενοι απασχολούνται αποκλειστικά στη ναυπήγηση των «Belharra» στο ναυαπηγείο της Naval Group στη Λοριάν, ενώ συνολικά, η εταιρεία συνεργάζεται με 400 «υπεργολάβους», ανάμεσά τους και εταιρείες από το ευρύτερο φάσμα της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας.
Με εκτόπισμα που «αγγίζει» τους 4.500 τόνους, μήκος που φτάνει τα 122 μέτρα και μέγιστη ταχύτητα πλεύσης τους 27 ναυτικούς κόμβους, η «Belharra» είναι ένα πολεμικό πλοίο που μπορεί να υποστηρίξει διαφορετικούς ρόλους, ικανό να λειτουργήσει αυτόνομα ή ως μέρος ναυτικής δυναμής.
Είναι σε θέση να υποστηρίξει όλο το φάσμα των σύγχρονων ναυτικών επιχειρήσεων, όπως πόλεμος επιφανείας, αεράμυνα περιοχής, ανθυποβρυχιακές επιχειρήσεις καθώς και εκτέλεση ειδικών επιχειρήσεων. Διαθέτει μεταξύ άλλων, οκτώ βλήματα επιφανείας Exocet, ανθυποβρυχιακές τορπίλες MU90 και βλήματα εναντίον εναέριων στόχων Aster 15/30.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τρεις ζώνες ώρας, πολλά διαφορετικά συστήματα και άλλα ωράρια ψηφοφορίας
Τι αναφέρουν πηγές της μυστικής ισραηλινής υπηρεσίας
Το εκλογικό σώμα είναι διχασμένο - Δίνουν μάχη για την επικράτηση οι υποψήφιοι
Στον «σιωπηλό θάνατο» της νομπελίστριας στοχεύει το Ιράν
Οι άνθρωποι 40-59 ετών φροντίζουν ταυτοχρόνως παιδιά και ηλικιωμένους γονείς
Κατηγορούν την πλατφόρμα ότι εξέθεσε τα έφηβα παιδιά τους σε επικίνδυνο περιεχόμενο
13.000 χλμ μακριά από την Ουάσινγκτον
«Μην ταξιδεύετε» - Οδηγοί προσπαθούν να φτάσουν στα σπίτια τους για να σωθούν
Δείτε το βίντεο που κάνει το γύρο του διαδικτύου
Οι Έλληνες βουλευτές συνομίλησαν με τοπικούς αξιωματούχους και εκπροσώπους της ελληνικής ομογένειας, κατανοώντας τις καθημερινές προκλήσεις της ουκρανικής κοινωνίας
Η ιδιαίτερη σχέση της με το «μαύρο Χάρβαρντ»
Τι ισχύει με την καταμέτρηση ψήφων και τι θα γίνει αν υπάρξει ισοπαλία
Ένα απίθανο σενάριο που έχει συμβεί μόλις δύο φορές στις ΗΠΑ, το 1800 και το 1824
Πλημμύρισε το αεροδρόμιο της πόλης – Ακυρώθηκαν πτήσεις
Η Καμίλα Βάσκεζ ανέφερε πως «είναι δύο πολύ διαφορετικοί άνθρωποι»
Νεκρός και ο οδηγός του Χιλμί Σεν
Οι στρατηγικές και των δύο υποψηφίων υπογραμμίζουν πως το podcasting είναι πλέον ένα κρίσιμο μέρος της εργαλειοθήκης των πολιτικών μέσων
Οι διασώστες ψάχνουν για πτώματα σε υπόγεια γκαράζ
Στο Δουκάτο της Κορνουάλης
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.