- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Αφγανιστάν: Οι Ταλιμπάν κρατούν εκτός σχολείου τα κορίτσια
Άγνωστο πότε θα επιστρέψουν στις αίθουσες - Κανονικά στα μαθήματα τα αγόρια
Στο Αφγανιστάν τα κορίτσια συνεχίζουν να μην πηγαίνουν σχολείο, καθώς οι Ταλιμπάν δεν έχουν αποφασίσει ακόμα πότε θα ξανανοίξει η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Στο Αφγανιστάν η νέα διοίκηση των Ταλιμπάν δεν έχει ανακοινώσει ακόμη πότε θα ξανανοίξει τα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για τα κορίτσια, με αποτέλεσμα αυτά να παραμένουν κλεισμένα στο σπίτι, ενώ οι αδελφοί τους επέστρεψαν στις τάξεις τους. Η νέα πραγματικότητα για τις γυναίκες στο Αφγανιστάν γίνεται ολοένα και πιο σκληρή.
Δύο εβδομάδες αφότου τα αγόρια που φοιτούν στις τάξεις άνω της έκτης δημοτικού μπόρεσαν να επιστρέψουν στο σχολείο, η κυβέρνηση των Ταλιμπάν ισχυρίζεται ότι εργάζεται για να καταστήσει δυνατό και για τα κορίτσια να κάνουν το ίδιο.
«Αυτό που ζητάω από το Ισλαμικό Εμιράτο είναι να επιτραπεί στα κορίτσια να επιστρέψουν στο σχολείο» είπε η Μάρουα, ένα κορίτσι που ζει στην Καμπούλ.
Και πρόσθεσε: «Επίσης, θα πρέπει να επιτραπεί και στις γυναίκες εκπαιδευτικούς να επιστρέψουν στο σχολείο και να διδάξουν τα κορίτσια».
«Ονειρεύομαι να γίνω γιατρός για να υπηρετώ τους ανθρώπους, τη χώρα μου και την οικογένειά και να εργαστώ στην κοινότητα, όμως τώρα δεν είναι σαφές ποιο θα είναι το μέλλον μου», συμπλήρωσε.
Γυναίκες και κορίτσια υπό πίεση στο Αφγανιστάν - Οι δικαιολογίες των Ταλιμπάν στη διεθνή κοινότητα
Το θέμα θεωρείται εξαιρετικά σημαντικό, καθώς ο υπόλοιπος κόσμος, του οποίου τα χρήματα στήριξης χρειάζεται απεγνωσμένα το Αφγανιστάν, επιχειρεί να καταλάβει εάν η νέα κυβέρνηση των Ταλιμπάν θα δώσει στις γυναίκες και τα παιδιά μεγαλύτερες ελευθερίες σε σύγκριση με την προηγούμενη περίοδο που βρισκόταν στην εξουσία.
«Το Υπουργείο Παιδείας εργάζεται σκληρά για να παράσχει το έδαφος για την εκπαίδευση των κοριτσιών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση όσο το δυνατόν συντομότερα» είχε δηλώσει στις 21 Σεπτεμβρίου ο εκπρόσωπος Τύπου των Ταλιμπάν Ζαμπιχουλάχ Μουτζαχίντ.
Λίγες ημέρες μετά, στις 24 Σεπτεμβρίου, το υπουργείο ανήρτησε μια δήλωση στη σελίδα του στο Facebook αναφέροντας πως δεν έχει ληφθεί απόφαση σχετικά με το πότε τα κορίτσια θα μπορέσουν να επιστρέψουν στο σχολείο, όμως συνεχίζεται η προσπάθεια για να επιτευχθεί αυτό και πληροφορίες θα ανακοινωθούν όσο το δυνατόν συντομότερα.
Όπως μετέδωσε το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ολοένα και περισσότεροι ξένοι αξιωματούχοι και προασπιστές των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, μεταξύ αυτών η επικεφαλής των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του ΟΗΕ Μισέλ Μπατσελέτ και η βραβευθείσα με Νόμπελ Ειρήνης Μαλάλα Γιουσαφζάι, προειδοποιούν ότι ένα από τα μεγαλύτερα κοινωνικά κεκτημένα των τελευταίων 20 ετών ενδεχομένως απειλείται.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τρεις ζώνες ώρας, πολλά διαφορετικά συστήματα και άλλα ωράρια ψηφοφορίας
Τι αναφέρουν πηγές της μυστικής ισραηλινής υπηρεσίας
Το εκλογικό σώμα είναι διχασμένο - Δίνουν μάχη για την επικράτηση οι υποψήφιοι
Στον «σιωπηλό θάνατο» της νομπελίστριας στοχεύει το Ιράν
Οι άνθρωποι 40-59 ετών φροντίζουν ταυτοχρόνως παιδιά και ηλικιωμένους γονείς
Κατηγορούν την πλατφόρμα ότι εξέθεσε τα έφηβα παιδιά τους σε επικίνδυνο περιεχόμενο
13.000 χλμ μακριά από την Ουάσινγκτον
«Μην ταξιδεύετε» - Οδηγοί προσπαθούν να φτάσουν στα σπίτια τους για να σωθούν
Δείτε το βίντεο που κάνει το γύρο του διαδικτύου
Οι Έλληνες βουλευτές συνομίλησαν με τοπικούς αξιωματούχους και εκπροσώπους της ελληνικής ομογένειας, κατανοώντας τις καθημερινές προκλήσεις της ουκρανικής κοινωνίας
Η ιδιαίτερη σχέση της με το «μαύρο Χάρβαρντ»
Τι ισχύει με την καταμέτρηση ψήφων και τι θα γίνει αν υπάρξει ισοπαλία
Ένα απίθανο σενάριο που έχει συμβεί μόλις δύο φορές στις ΗΠΑ, το 1800 και το 1824
Πλημμύρισε το αεροδρόμιο της πόλης – Ακυρώθηκαν πτήσεις
Η Καμίλα Βάσκεζ ανέφερε πως «είναι δύο πολύ διαφορετικοί άνθρωποι»
Νεκρός και ο οδηγός του Χιλμί Σεν
Οι στρατηγικές και των δύο υποψηφίων υπογραμμίζουν πως το podcasting είναι πλέον ένα κρίσιμο μέρος της εργαλειοθήκης των πολιτικών μέσων
Οι διασώστες ψάχνουν για πτώματα σε υπόγεια γκαράζ
Στο Δουκάτο της Κορνουάλης
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.