- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Η Σουάτ Χιντού είναι μοναδική οδηγός ταξί στο Ραμπάτ, την πρωτεύουσα του Μαρόκου μια χώρα που δεν φημίζεται για την ισότητα των δυο φύλων.
Η Σουάντ Χντιντού σπάει τα ταμπού πίσω από το τιμόνι καθώς είναι η μοναδική γυναίκα οδηγός ταξί στο Ραμπάτ, την πρωτεύουσα του Μαρόκου, και μια από τις ελάχιστες στη χώρα.
Η 33χρονη Χντιντού ξεκίνησε να εργάζεται ως οδηγός φορτηγών αφού εγκατέλειψε το σχολείο και εργάστηκε σε μια εταιρεία διανομής ψαριών, αλλά μεταπήδησε στα ταξί για καλύτερο μισθό και μεγαλύτερη ελευθερία, όπως λέει η ίδια. «Είμαι από αυτούς που τους αρέσουν οι προκλήσεις», τονίζει.
Σήμερα κερδίζει αρκετά ώστε να αποπληρώνει το στεγαστικό δάνειο για το διαμέρισμά της κοντά στο Ραμπάτ, αλλά και να υποστηρίξει την οικογένειά της που μένει στην επαρχία. Επίσης έχει πλέον μια σταθερή πελατεία.
«Οι μητέρες με εμπιστεύονται συχνά για να πάρω τα παιδιά τους από το σχολείο όταν εκείνες είναι απασχολημένες. Επίσης δέχομαι τηλεφωνήματα για να παραλάβω γυναίκες τη νύχτα γιατί αισθάνονται πιο άνετα με εμένα», εξηγεί.
«Χρειαζόμαστε περισσότερες γυναίκες οδηγούς ταξί», λέει η Νουχίλα Άσαχ, μια πελάτισσα, προσθέτοντας ότι με την Χντιντού μπορεί να συζητήσει και να μιλήσει ελεύθερα στο αυτοκίνητό της σε αντίθεση με αυτό που συμβαίνει όταν ο οδηγός είναι άνδρας.
Κάποτε υπήρχαν επτά γυναίκες με άδεια οδηγού ταξί στην πρωτεύουσα, αλλά όλες σταμάτησαν να εργάζονται πλην της Χντιντού. Οι γυναίκες οδηγοί ταξί κάποιες φορές αντιμετωπίζουν σεξουαλική παρενόχληση, όπως λέει η ίδια.
Ακόμη και για τους άνδρες η δουλειά του οδηγού ταξί είναι σκληρή στο Μαρόκο. Οι περισσότεροι ταξιτζήδες δεν έχουν πρόσβαση σε δημόσια υγειονομική περίθαλψη και σε σύνταξη και ζητούν από την κυβέρνηση την μεταρρύθμιση του κλάδου.
Η άδεια λειτουργίας ταξί είναι τόσο ακριβή ώστε κάποιοι την νοικιάζουν από εύπορους πολίτες που διαθέτουν γνωριμίες.
Όπως εξηγεί η Χντιντού, το κόστος ενοικίασης της άδειας μαζί με τα λειτουργικά έξοδα του οχήματος αντιστοιχούν στο 70% του μηνιαίου εισοδήματός της. Η Χντιντού πάντως, βρίσκεται ένα βήμα πριν από την ολοκλήρωση του παιδικού της ονείρου: «Εύχομαι να εργαστώ στις διεθνείς μεταφορές...Βρίσκομαι στη διαδικασία να λάβω διαφορετικούς τύπους άδειας οδήγησης. Αυτή είναι η ζωή της Σουάντ», καταλήγει γελώντας.
Mε πληροφορίες από Reuters
Ακολουθήστε την Athens Voice στο Google News κι ενημερωθείτε πρώτοι για όλες τις ειδήσεις
ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ: Live updates - Τι πρέπει να ξέρουμε για τον κορωνοϊό- Συνεχής ενημέρωση εδώ