- CITY GUIDE
- PODCAST
-
27°
Νορβηγία: «Φρένο» στις επεξεργασμένες φωτογραφίες των influencers
Νέοι κανονισμοί για τις αναρτήσεις στα social media
![62224-137655.jpg 62224-137655.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/contributor/62224-137655.jpg)
![Νορβηγία Νορβηγία](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2021/07/01/norbigia.jpg)
Η Νορβηγία απαιτεί από τους influencers να δηλώνουν ότι φωτογραφίες που δημοσιεύουν στα social media είναι προϊόν επεξεργασίας.
Νέοι κανονισμοί από το Υπουργείο Παιδιών και Οικογενειακών Υποθέσεων της Νορβηγίας καθιστούν παράνομη για τους influencers και τους διαφημιστές να κοινοποιούν ρετουσαρισμένες φωτογραφίες στα Social Media, σε μια προσπάθεια να περιοριστούν τα μη ρεαλιστικά πρότυπα ομορφιάς.
Ο νόμος, που υιοθετήθηκε νωρίτερα αυτόν τον μήνα με συντριπτική πλειοψηφία - με 72 ψήφους υπέρ της αλλαγής, έναντι 15 κατά – απαιτεί εικόνες στις οποίες το μέγεθος του σώματος, το σχήμα ή το δέρμα του ατόμου έχουν αλλάξει, πριν ή μετά τη λήψη της φωτογραφίας, να φέρουν επισήμανση σχεδιασμένη από το υπουργείο. Ως παραδείγματα των αλλαγών μετά από επεξεργασία των φωτογραφιών αναφέρονται οι διαστάσεις της μέσης, τα μεγεθυμένα χείλη και οι παραποιημένοι μύες.
Ο νόμος θα επηρεάσει μόνο διαφημίσεις ή εικόνες που χρησιμοποιούνται για διαφημιστικούς σκοπούς. Ωστόσο σε αυτές περιλαμβάνονται φωτογραφίες που δημοσιεύουν influencers και διάσημοι - σε πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, όπως στο Instagram, το TikTok, το Facebook, το Snapchat και το Twitter - εάν «λαμβάνουν οποιαδήποτε πληρωμή ή άλλα οφέλη» από τις δημοσιεύσεις.
Εδώ και πολύ καιρό αποτελεί θέμα συζήτησης η επίδραση της τεχνολογίας, όπως των φίλτρων και των εφαρμογών επεξεργασίας φωτογραφιών στα πρότυπα ομορφιάς.
H εταιρεία Getty Images απαγόρευσε φωτογραφίες ρετουσαρισμένων μοντέλων από τη βάση δεδομένων εικόνων. Η Γαλλία υιοθέτησε επίσης το 2017 νομοθεσία, που απαιτεί από τα περιοδικά μόδας να δηλώνουν ότι φωτογραφίες έχουν υποστεί επεξεργασία.
Στη Νορβηγία, η κατάσταση δεν είναι διαφορετική, με τη συζήτηση να επικεντρώνεται σε μια φράση που μεταφράζεται ως «καταπίεση του σώματος». «Η καταπίεση του σώματος υπάρχει στον χώρο εργασίας, στον δημόσιο χώρο, στο σπίτι και σε διάφορα μέσα μαζικής ενημέρωσης» αναφέρεται σε ανακοίνωση του υπουργείου Παιδιών και Οικογενειακών Υποθέσεων. «Η καταπίεση του σώματος είναι πάντα εκεί, συχνά ανεπαίσθητα και είναι δύσκολο να καταπολεμηθεί» τονίζεται.
Το υπουργείο διευκρινίζει ότι με τους νέους κανονισμούς θέλει να συμβάλει με εποικοδομητικό τρόπο στη μείωση του αρνητικού αντίκτυπου που έχουν τέτοιου είδους διαφημίσεις, ειδικά στα παιδιά και τους νέους.
Ακολουθήστε την Athens Voice στο Google News κι ενημερωθείτε πρώτοι για όλες τις ειδήσεις
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Νίκησε τον Σαΐντ Τζαλιλί εξασφαλίζοντας 16.384.403 ψήφους
Πότε ξεκίνησε να γιορτάζεται και γιατί
Η συνέντευξη του προέδρου των ΗΠΑ στο ABC News μετά το καταστροφικό ντιμπέιτ
Οι δύο αντίπαλοι γκάνγκστερ σε μια μακροχρόνια κόντρα
Ο ορισμός της υπερβολής από τον Αντάντ Αμπάνι
To ποσοστό αυξήθηκε τον τελευταίο χρόνο κατά 5%
Στην τοποθεσία της αρχαίας πόλης Ηράκλειας Σιντικής κοντά στα ελληνικά σύνορα
Τι ανέφερε νωρίτερα ο εκλεγμένος ευρωβουλευτής
Τι αναφέρει η ετήσια έκθεση της στατιστικής υπηρεσίας της χώρας
Καθώς η Τζες Φίλιπς έδινε ομιλία σε υποστηρικτές της μετά την εκλογή της
Ήταν υποψήφιος με τους Εργατικούς
Eνόψει της συνόδου του ΝΑΤΟ
Γνωστή με το χαϊδευτικό «Λαίδη Βικτόρια»
Η Ριβς θεωρείται ότι έχει την εμπιστοσύνη της επιχειρηματικής κοινότητας
Ένα νησί που χάθηκε κάπου πίσω από την ομίχλη
Ο νέος πρωθυπουργός ανακοίνωσε το υπουργικό του συμβούλιο
Σε ποια γνωστή εταιρεία τροφίμων ασκήθηκε δίωξη
Πρώην φύλακας ασφαλείας της οικογένειας ο δράστης
Ο Στάρμερ είναι ο έκτος πρωθυπουργός που θα συγκατοικήσει με τον «αρχικυνηγό των ποντικών»
Ο μεταρρυθμιστής Πεζεσκιάν ενάντια στον υπερσυντηρητικού Τζαλίλι
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.