Κοσμος

Εμβόλιο Pfizer: Εταιρεία πλήρωνε influencers για να το αμαυρώσουν

Η ψεύτικη επιχείρηση στο Λονδίνο, την οποία «τρέχουν» Ρώσοι και τα fake news για το συγκεκριμένο σκεύασμα

62224-137655.jpg
Newsroom
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Εμβόλιο Pfizer
Εμβόλιο Pfizer © EPA

Fake news για το εμβόλιο Pfizer κλήθηκαν να διαδώσουν Γάλλοι και Γερμανοί influencers στην Υγεία από «εικονική» διαφημιστική εταιρεία στο Λονδίνο.

Αποκαλυπτικά στοιχεία έρχονται στο φως για την υπόθεση με τους influencers που δέχτηκαν πρόταση να «αμαυρώσουν» το εμβόλιο της Pfizer με αναρτήσεις στα social media, επηρεάζοντας τους followers τους.

Στις αναρτήσεις τους θα έκαναν λόγο για διαρροές από έρευνα που δείχνει ότι το εμβόλιο της Pfizer έχει προκαλέσει αρκετούς θανάτους -περισσότερους από το εμβόλιο AstraZeneca.

Σε δημοσίευμά της η βρετανική εφημερίδα «Daily Mail» αναφέρει ότι η «Fazze», μια «εικονική» διαφημιστική εταιρεία στο Λονδίνο, με διασυνδέσεις στη Ρωσία, προσέγγισε Γάλλους και Γερμανούς influencers και bloggers, με μεγάλη επιρροή στα social media, ζητώντας τους να ξεκινήσουν -με το αζημίωτο- τα fake news για τους κινδύνους και τις παρενέργειες από το εμβόλιο της Pfizer.

«Tα mainstream media αγνοούν αυτό το θέμα: Γιατί ορισμένες κυβερνήσεις αγοράζουν το εμβόλιο Pfizer, το οποίο είναι επικίνδυνο για την υγεία των ανθρώπων;» ήταν η «είδηση» που θα προωθούσαν στους followers. Το κάθε post θα έδινε την εντύπωση ότι πρόκειται για δική τους ανεξάρτητη άποψη.

Στην πρόταση που τους έγινε, έπρεπε να υποστηρίξουν σε αναρτήσεις τους ότι ο κίνδυνος θανάτου από το εμβόλιο της Pfizer είναι 3 φορές μεγαλύτερος από εκείνον με το σκεύασμα για Covid-19 της AstraZeneca.

Στο ίδιο άρθρο τονίζεται ότι η υπόθεση αυτή δεν αποκλείεται να συνδέεται με ρωσική και κινεζική παραπληροφόρηση, με στόχο να «αμαυρωθεί» με αβάσιμα επιστημονικά στοιχεία η εικόνα για το συγκεκριμένο εμβόλιο, συνδέοντάς το αυθαίρετα με θανάτους στην Ευρώπη.

Η «Fazze», στο καταστατικό της, έχει δηλώσει ως έδρα το Λονδίνο, και συγκεκριμένα την Percy Street. Την Τρίτη (25/5) έκλεισε την ιστοσελίδα της και έκανε ιδιωτικό το status του λογαριασμού της στο Instagram. Στο LinkedIn αναφέρεται ότι ιδρύθηκε από Ρώσο επιχειρηματία.

Το δημοσίευμα της Daily Mail για τους bloggers και influencers που δέχτηκαν πρόταση να αμαυρώσουν το εμβόλιο Pfizer
Το δημοσίευμα της Daily Mail για τους bloggers και influencers που δέχτηκαν πρόταση να αμαυρώσουν το εμβόλιο Pfizer

Fake news για το εμβόλιο Pfizer - Τι κατήγγειλε Γάλλος inluencer

Ο Λεό Γκρασέ (Leo Grasset), ειδικευόμενος γιατρός στη νότια Γαλλία, έχει 1,1 εκατομμύρια συνδρομητές στο YouTube.

«Τρέχει» το κανάλι «Dirty Biology» στο YouTube, όπου παρουσιάζει επιστημονικά θέματα με χιουμοριστικό τρόπο. Σε δηλώσεις του στο γαλλικό ραδιοτηλεοπτικό οργανισμό «BFMTV» ανέφερε ότι η προσφορά που του έγινε, ξεπερνούσε τα 2.000 ευρώ, προκειμένου να αναρτήσει ένα βίντεο, διάρκειας 30 δευτερολέπτων.

«Δεν μπορώ να δουλέψω για έναν πελάτη που δεν δίνει στη δημοσιότητα το όνομά του και μου ζητά να αποκρύψω τη συνεργασία», ήταν η απάντησή του, όπως δήλωσε ο ίδιος, απορρίπτοντας την πρόταση που του έγινε.

«Αποφάσισα να μην το κάνω. Ήθελαν να μιλήσω για το εμβόλιο Pfizer με τρόπο που θα ήταν επιζήμιος για τη φήμη του» πρόσθεσε σε δηλώσεις του στο Associated Press.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Léo Grasset (@leograsset)

Τι κατήγγειλε Γερμανός influencer για την πρόταση να αρχίσει τα fake news για το εμβόλιο Pfizer

Από τη μεριά του ο Μίρκο Ντρότσμαν, Γερμανός podcaster με 1,5 εκατομμύρια συνδρομητές, έδωσε στη δημοσιότητα ένα e-mail, με τον αποστολέα να τον καλεί να συμμετάσχει σε «ενημερωτική εκστρατεία» για «έναν σημαντικό αριθμό θανάτων» μετά τον εμβολιασμό με Pfizer.

Αυτό που έπρεπε να κάνει, ήταν να δημοσιεύσει στον λογαριασμό του στο Instagram, το TikTok ή το YouTube ένα βίντεο διάρκειας 45-60 δευτερολέπτων σχετικά με «τον τριπλάσιο κίνδυνο θανάτου από εμβόλιο της Pfizer σε σχέση με το αντίστοιχο της AstraZeneca».

Ακολουθήστε την Athens Voice στο Google News κι ενημερωθείτε πρώτοι για όλες τις ειδήσεις

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ουκρανία: Ο Γιώργος Σταμάτης και η Κατερίνα Σπυριδάκη βίωσαν τη σκληρή πραγματικότητα του πολέμου
Ουκρανία: Ο Γιώργος Σταμάτης και η Κατερίνα Σπυριδάκη βίωσαν τη σκληρή πραγματικότητα του πολέμου

Οι Έλληνες βουλευτές συνομίλησαν με τοπικούς αξιωματούχους και εκπροσώπους της ελληνικής ομογένειας, κατανοώντας τις καθημερινές προκλήσεις της ουκρανικής κοινωνίας

Η έκρηξη των podcast στις αμερικανικές εκλογές 2024: Πλατφόρμα ενημέρωσης ή πολιτικής επιρροής;
Η έκρηξη των podcast στις αμερικανικές εκλογές 2024: Πλατφόρμα ενημέρωσης ή πολιτικής επιρροής;

Οι στρατηγικές και των δύο υποψηφίων υπογραμμίζουν πως το podcasting είναι πλέον ένα κρίσιμο μέρος της εργαλειοθήκης των πολιτικών μέσων

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.