- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Λονδίνο-Κορωνοϊός: Οι εργαζόμενοι θέλουν να επιστρέψουν στους φυσικούς χώρους εργασίας με rapid test - Ανησυχία για τον συνωστισμό στα MMM
Τα δύο τρίτα των εργαζομένων στο Λονδίνο ανυπομονούν να επιστρέψουν στο γραφείο τους. Από την πλευρά της η κυβέρνηση του Μπόρις Τζόνσον έχει θέσει στόχο να καταργήσει τα μέτρα κοινωνικής απόστασης μέχρι τα μέσα Ιουνίου. Σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας ακινήτων Land Securities, τα αποτελέσματα της οποίας δημοσιεύτηκαν χθες, δύο στους τρεις Λονδρέζους πιστεύουν ότι η πανδημία πλησιάζει στο τέλος της και θέλουν να γυρίσουν στον τόπο της εργασίας τους μετά από 15-18 μήνες τηλεργασίας. Ο συνωστισμός στα τρένα και στα λεωφορεία είναι ο μοναδικός αποτρεπτικός παράγοντας.
Ο Επίτροπος Μεταφορών, Andy Byford, δήλωσε στην εφημερίδα Evening Standard ότι θα χρειαστούν μέχρι και 18 μήνες για να φτάσει ο αριθμός των επιβατών στα μέσα μαζικής μεταφοράς στο 80% του επιπέδου προ της πανδημίας. Η δημοσκόπηση διαπίστωσε ότι το 58% των εργαζομένων είναι έτοιμο να επιστρέψει στο γραφείο αμέσως κι ότι το 67% θα επιστρέψει με προθυμία μέχρι τις 21 Ιουνίου, όταν αρθούν οι διατάξεις που περιορίζουν τις κοινωνικές επαφές. Σχεδόν το 90% των ερωτηθέντων είπαν ότι θα ένιωθαν περισσότερη ασφάλεια αν ήταν διαθέσιμα δωρεάν rapid τεστ.
Παράλληλη έρευνα της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας διαπίστωσε ότι το 43% των εργαζομένων στο Λονδίνο έχουν εργαστεί από το σπίτι τουλάχιστον μερικές φορές από την έναρξη της πανδημίας. Το Λονδίνο έχει το υψηλότερο ποσοστό τηλεργασίας από οποιαδήποτε άλλη περιοχή της χώρας. Η τηλεργασία έχει πλήξει πολλές επιχειρήσεις του κεντρικού Λονδίνου που εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από την καθημερινή ροή των μετακινούμενων ατόμων μέσα και έξω από περιοχές όπως το West End και το City − όπως για παράδειγμα, καφέ, εστιατόρια πρόχειρου φαγητού και καταστήματα λιανικής. Συνοικίες γραφείων όπως το Canary Wharf εξακολουθούν να έχουν πολύ χαμηλά επίπεδα πληρότητας και, μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου, στον ομώνυμο σταθμό του μετρό σημειώνονταν λιγότερες από 20.000 μετακινήσεις επιβατών την ημέρα συγκριτικά με τις περίπου 110.000 το 2019.
Από τον Ιούνιο αναμένεται η εφαρμογή υβριδικού μοντέλου με μία ή δύο μέρες την εβδομάδα εργασία από το σπίτι. Σύμφωνα με τη Rachael Robathan, επικεφαλής του δημοτικού συμβουλίου του Γουέστμινστερ −το οποίο θεωρείται «καρδιά» του Λονδίνου− «σε κανονικές συνθήκες, 9 στα 10 άτομα που έρχονται στο Γουέστμινστερ κατοικούν έξω από τον δήμο. Η πανδημία οδήγησε σε ραγδαία μείωση του καθημερινού πληθυσμού που δεν κατοικεί στο κέντρο του Λονδίνου. Η επιστροφή του προσωπικού των γραφείων θα αναζωογονήσει την οικονομία του Γουέστμινστερ, την περιοχή γύρω από την Oxford Street και το Marble Arch, αλλά, αυτό που έχει ανάγκη το Γουέστμινστερ είναι κυρίως οι ξένοι ταξιδιώτες». Το πρόβλημα που δεν φαίνεται, προς το παρόν, επιλύσιμο είναι η πτώση των εσόδων του λονδρέζικου μετρό το οποίο, σύμφωνα με τον Andy Byford, χρειάζεται 1,6 δισ. για να εκσυγχρονιστεί και να επιζήσει. Στην κρίση των μέσων μαζικής μεταφοράς συμβάλλει η προβλεπόμενη μείωση του πληθυσμού στο Λονδίνο το οποίο φαίνεται ότι έχασε 300.000 κατοίκους το 2020-21: ήταν η πρώτη χρονιά στις τελευταίες τρεις δεκαετίες που παρατηρήθηκε έξοδος από την πολυάνθρωπη βρετανική πρωτεύουσα.