Κοσμος

Ever Given: Τα σενάρια για το άνοιγμα της Διώρυγας του Σουέζ

Η κίνηση των πλοίων θα αποκατασταθεί όταν το «Ever Given» κατευθυνθεί προς ένα πλατύτερο μέρος της Διώρυγας.

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Ever Given
Ever Given © EPA/ SUEZ CANAL AUTHORITY

Μετά την αποκόλληση του Εver GIven θα χρειαστεί κάποιος χρόνος για να λειτουργήσει ξανά η Διώρυγα του Σουέζ

Έπειτα από μία εβδομάδα ακινησίας στη Διώρυγα του Σουέζ, το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «Ever Given» άρχισε και πάλι να κινείται.

Σύμφωνα με την αρχή της Διώρυγας, το πλοίο αποκολλήθηκε μερικώς, εγείροντας ελπίδες ότι το πολυσύχναστο πέρασμα θα απελευθερωθεί και πάλι, προκειμένου να διέλθουν τα πλοία που βρίσκονται σε αναμονή.

Ποιες είναι όμως οι εκτιμήσεις σχετικά με την πορεία της επιχείρησης αποκόλλησης και ποιες αναμένονται να είναι οι συνέπειες των καθυστερήσεων στη διέλευση των πλοίων; 

Όπως ανέφερε πηγή με γνώση του θέματος, το πλοίο, μήκους 400 μέτρων, έβαλε μπροστά τις μηχανές του και έχει πλέον ευθυγραμμιστεί, ενώ αναμένεται να υποβληθεί και σε ελέγχους, δημιουργώντας ελπίδες ότι η θαλάσσια οδός στη Διώρυγα του Σουέζ θα ανοίξει ξανά.

Το «Ever Given», που έχει μήκος 400 μέτρα, σφήνωσε διαγωνίως στη μέση ενός νότιου τμήματος της Διώρυγας εξαιτίας ισχυρών ανέμων την περασμένη Τρίτη, διακόπτοντας την κίνηση των πλοίων στο συντομότερο θαλάσσιο πέρασμα μεταξύ Ευρώπης και Ασίας.

Σύμφωνα με την αρμόδια αρχή, η κίνηση των πλοίων θα αποκατασταθεί όταν το «Ever Given» κατευθυνθεί προς ένα πλατύτερο μέρος της Διώρυγας.

Ever Given ship in Suez Canal 'partially refloated'

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της αρχής Οσάμα Ράμπι, είναι πιθανό να χρειαστούν δυόμισι με τρεις ημέρες προκειμένου να ξεκαθαρίσει το τοπίο στη Διώρυγα.

Ωστόσο, σύμφωνα με τη ναυτιλιακή εταιρεία Maersk, είναι πιθανόν οι συνέπειες στην παγκόσμια ναυτιλία να διαρκέσουν εβδομάδες ή μήνες.

«Υπήρξε μετακίνηση, κάτι που αποτελεί θετική είδηση. Αλλά δεν μπορώ να πω ότι τώρα θα είναι εύκολο», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Boskalis, μητρικής εταιρείας της ναυτιλιακής Smit Salvage.

«Νερό υψηλής πίεσης θα εγχυθεί κάτω από το τόξο του πλοίου, που είναι ακόμη σφηνωμένο, προκειμένου να αφαιρεθεί η άμμος και η λάσπη, αλλά αν αυτό αποτύχει, ίσως χρειαστεί να απομακρυνθούν κοντέινερ από το πλοίο, κάτι που θα προκαλούσε σοβαρή καθυστέρηση», πρόσθεσε.

Μια πηγή που συμμετείχε στην επιχείρηση διάσωσης δήλωσε, μεταξύ άλλων, στο πρακτορείο Reuters ότι με μια ευνοϊκή παλίρροια, δεν θα χρειαστεί να απομακρυνθεί φορτίο από το πλοίο.

«Τα καλά νέα είναι ότι μετακινήθηκε. Αλλά είναι ακόμη κολλημένο στη λάσπη. Θα καταφτάσει και δεύτερο μεγάλο ρυμουλκό χειρισμού αγκύρας. Ας ελπίσουμε ότι θα καταφέρει να απελευθερώσει το πλοίο», εξήγησε.

Ο τεχνικός διευθυντής του πλοίου δήλωσε ότι συνεχίζονται οι εργασίες προκειμένου να αποκολληθεί πλήρως.

Σημειώνεται ότι τουλάχιστον 16 ελληνικά πλοία ήταν χθες στην αναμονή στη Διώρυγα του Σουέζ, όπως δήλωσε ο υπουργός Ναυτιλίας Ιωάννης Πλακιωτάκης, τονίζοντας την προσφορά βοήθειας που απηύθυνε η Ελλάδα στην Αίγυπτο για την αποκόλληση του γιγάντιου πλοίου από την όχθη του καναλιού.

Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σε συνεργασία με το υπουργείο Εξωτερικών προσέφερε από την πρώτη στιγμή βοήθεια στην Αίγυπτο και σε συνεργασία με την Ένωση Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, όπως δήλωσε ο κ. Πλακιωτάκης αναφερόμενος στην προσπάθεια αποκόλλησης του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «Ever Given».

Με πληροφορίες από Reuters, BBC 

Ακολουθήστε την Athens Voice στο Google News κι ενημερωθείτε πρώτοι για όλες τις ειδήσεις

ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ: Live updates - Τι πρέπει να ξέρουμε για τον κορωνοϊό- Συνεχής ενημέρωση εδώ

 

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.