- CITY GUIDE
- PODCAST
-
19°
Διώρυγα του Σουέζ: Αν αποτύχει η απόπειρα αποκόλλησής του 400 μέτρων Ever Given θα γίνει μια ακόμη προσπάθεια αύριο το πρωί,
Η επιχείρηση ρυμούλκησης του γιγάντιου πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που έχει προσαράξει στη Διώρυγα του Σουέζ ξεκίνησε και πάλι πριν από λίγο.
Αν αποτύχει η απόπειρα αποκόλλησής του 400 μέτρων Ever Given θα γίνει μια ακόμη προσπάθεια αύριο το πρωί, όπως δήλωσαν τρεις πηγές που γνωρίζουν τα της επιχείρησης.
Το πλοίο προσάραξε στο νότιο τμήμα της Διώρυγας εν μέσω ισχυρών ανέμων νωρίς την Τρίτη, προκαλώντας προβλήματα στην παγκόσμια ναυσιπλοΐα καθώς απέκλεισε μια από τις βασικότερες θαλάσσιες διόδους του κόσμου,
Πώς θα γίνει η διαδικασία
Σύμφωνα με τις πηγές, για να αποκολληθεί το πλοίο θα πρέπει να απομακρυνθούν τόνοι άμμου γύρω από την πλώρη του.
Οι βυθοκόροι είχαν έως χθες απομακρύνει περίπου 20.000 τόνους άμμου γύρω από την πλώρη του πλοίου, ωστόσο η επιχείρηση ρυμούλκησης του σκάφους ανεστάλη κατά τη διάρκεια της νύχτας.
Βίντεο από τις προσπάθειες αποκόλλησης του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μήκους 400 μέτρων έδωσε στη δημοσιότητα η αρμόδια αρχή της διώρυγας.
«Χρησιμοποιούνται ρυμουλκά και βυθοκόροι για να σπάσουν βράχοι» και να μπορέσει να απελευθερωθεί το σκάφος, δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο στέλεχος της ιαπωνικής εταιρίας Shoei Kisen Kaisha, στην οποία ανήκει το πλοίο.
Οι βυθοκόροι είχαν έως χθες απομακρύνει περίπου 20.000 τόνους άμμου γύρω από την πλώρη του πλοίου, ωστόσο η επιχείρηση ρυμούλκησης του σκάφους ανεστάλη κατά τη διάρκεια της νύχτας.
«Στόχος μας είναι να τα καταφέρουμε μετά το σαββατοκύριακο, αλλά όλα θα πρέπει να λειτουργήσουν υπέρ αυτού», δήλωσε αργά χθες στην ολλανδική τηλεόραση ο Πέτερ Μπερντόφσκι, διευθύνων σύμβουλος της Boskalis. Η Boskalis είναι η ιδιοκτήτρια εταιρία της Smit Salvage, στην οποία ανατέθηκε αυτή την εβδομάδα να βοηθήσει την αιγυπτιακή αρχή της Διώρυγας του Σουέζ (SCA) να αποκολλήσει το σκάφος.
Ντόμινο ζημιών
Οι καθυστερήσεις αναμένεται να επιφέρουν μεγάλες ζημίες σε ευρωπαϊκές εταιρείες που εισάγουν καθημερινά μεγάλο όγκο προϊόντων από την Ασία αλλά ενδεχομένως και για τους καταναλωτές. Μιλώντας στο Bloomberg, ο Κρις Ρότζερς, αναλυτής θεμάτων εμπορίου στην S&P Global Market Intelligence, υπογράμμισε πως οι καθυστερήσεις και το συνεπακόλουθο κόστος «θα προστεθούν στις ήδη ισχυρές πληθωριστικές πιέσεις που δέχονται οι εφοδιαστικές αλυσίδες», όπως μεταδίδει η Καθημερινή.
Από τη διώρυγα του Σουέζ διέρχεται καθημερινά το 12% του παγκόσμιου εμπορίου προϊόντων και ορισμένες ναυτιλιακές έχουν δώσει ήδη εντολές στα πλοία τους να αναζητήσουν εναλλακτικά δρομολόγια. Hδη μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες μεταφοράς φορτίου όπως οι Maersk και Hapag-Lloyd εξετάζουν κάθε εναλλακτική για να αποφύγουν το Σουέζ.
Σύμφωνα με τον Γκι Πλάτεν, γενικό γραμματέα του Διεθνούς Επιμελητηρίου Ναυτιλίας, αν τα πλοία χρειαστεί να κάνουν τον γύρο από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, όπως έκαναν στο παρελθόν όταν δεν είχε κατασκευαστεί η διώρυγα, θα πρέπει να παρατείνουν τη διαδρομή τους κατά 3.500 μίλια και κατά 12 ημέρες έως δύο εβδομάδες, ενώ θα αυξήσουν την κατανάλωση καυσίμων κατά 800 τόνους.
Σημειωτέον ότι τα καύσιμα αντιπροσωπεύουν το 60% των δαπανών για τα πλοία.
Κάποιες άλλες ναυτιλιακές εξετάζουν τη δυνατότητα να υποκαταστήσουν τη θαλάσσια μεταφορά των προϊόντων και να καταφύγουν στις αεροπορικές μεταφορικές φορτίου τουλάχιστον για τα είδη υψηλής αξίας. Και στο μεταξύ, εκτινάχθηκε ήδη στα ύψη ο ναύλος για τις μεταφορές πετρελαίου με δεξαμενόπλοιο. Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας δεδομένων Refinitiv, το κόστος της ναύλωσης βενζίνης και ντίζελ από το ρωσικό λιμάνι Τουάπσε στη Μαύρη Θάλασσα σημείωσε αύξηση 73% μέσα στην εβδομάδα.
Ακολουθήστε την Athens Voice στο Google News κι ενημερωθείτε πρώτοι για όλες τις ειδήσεις
ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ: Live updates - Τι πρέπει να ξέρουμε για τον κορωνοϊό- Συνεχής ενημέρωση εδώ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
«Τον δολοφόνησε χωρίς λόγο» - Ελεύθερος μετά την πράξη του
«Είναι αδύνατον να αναχαιτιστεί» - Θα έχει τη δυνατότητα να πλήξει στόχους σε όλη την Ευρώπη
Το επιχειρηματικό μοντέλο της κινέζικης πλατφόρμας αμφισβητείται αλλά εκείνη παραμένει ψύχραιμη και αισιόδοξη
Αριθμός ρεκόρ νεκρών - «Το θάρρος και η ανθρωπιά τους συγκρούονται με τις σφαίρες και τις βόμβες»
Tο Ισραήλ μπλοκάρει την είσοδο των καυσίμων, καταγγέλει ο διευθυντής των νοσοκομείων
Η Ντον Ρίτσαρντ κατηγορεί τον ράπερ ότι την υπέβαλε σε χρόνια απάνθρωπων συνθηκών
Έδρασε ομάδα πυροτεχνουργών
Πολεμική υστερία και συνειδητή αναπαραγωγή της παραπληροφόρησης
Σε δηλητηρίαση από μεθανόλη αποδίδεται ο θάνατός τους - Τι την καθιστά τοξική για τον άνθρωπο
Παραμένει αποκλεισμένος ο νότιος τερματικός σταθμός του Γκάτγουϊκ
Χρειάστηκε μόλις 15 λεπτά
«Περιστατικό ασφαλείας» υπό διερεύνηση
Θα παραμείνουν «σοσιαλιστές» ή θα υιοθετήσουν την ταυτότητα του «σοσιαλδημοκράτη»;
Πληροφορίες για ελεγχόμενη έκρηξη
«Δεν βρίσκομαι εδώ για να τσακωθώ για τις τουαλέτες» - Απάντηση στον πόλεμο που δέχεται
Πού βασίζεται ο σχεδιασμός του πυραύλου και το ενδεχόμενο μεταφοράς πυρηνικών
Η επίθεση καταγράφηκε από κάμερα
Σαν σήμερα πριν 38 χρόνια ο «Iron Mike» έγινε ο νεότερος πρωταθλητής βαρέων βαρών στην ιστορία
Ήταν μέλος της ομάδας της υπεράσπισης στη δίκη του στην αμερικανική Γερουσία το 2020
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.