- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Το «Ever Given» παραμένει κολλημένο στη Διώρυγα του Σουέζ στην Αίγυπτο, με βίντεο από την επιχείρηση αποκόλλησής του να δημοσιεύονται.
Ένα πλωτό... εργοτάξιο έχει δημιουργηθεί στη Διώρυγα του Σουέζ, στο σημείο όπου έχει «κολλήσει» το πλοίο «Ever Given».
Οι αρχές της Αιγύπτου έχουν βάλει τα μεγάλα μέσα στη Διώρυγα του Σουέζ, προκειμένου να ξεκολλήσουν το -μήκους 400 μ.- πλοίο, το οποίο μεταφέρει κοντέινερ.
Ρυμουλκά, εκσκαφείς, μπουλντόζες και φορτηγά έχουν επιστρατευτεί. Το «Ever Given» προσάραξε, προκαλώντας «έμφραγμα» στις θαλάσσιες μεταφορές στο συγκεκριμένο θαλάσσιο πέρασμα. Στη δημοσιότητα έχουν δοθεί βίντεο που δείχνουν τις προσπάθειες για την αποκόλληση του «Ever Given». Το βάρος του πλοίου ξεπερνά τους 220.000 τόνους και ήδη πληθαίνουν οι «φωνές» που υποστηρίζουν ότι χωρίς απομάκρυνση φορτίου από το κατάστρωμα, παραμένουν μικρές οι πιθανότητες να μπορέσουν τα ρυμουλκά να το τραβήξουν και να το επαναφέρουν στην πορεία του, την ώρα που οι εκσκαφείς και οι μπουλντόζες δεν σταματούν να απομακρύνουν άμμο.
«Χρησιμοποιούνται ρυμουλκά και βυθοκόροι για να σπάσουν βράχοι» και να μπορέσει να απελευθερωθεί το σκάφος, δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων, στέλεχος της πλοιοκτήτριας ιαπωνικής εταιρείας Shoei Kisen Kaisha. Στόχος είναι να απομακρυνθούν 15.000 - 20.000 κυβικά μέτρα άμμου, προκειμένου το βάθος στο σημείο να αυξηθεί έως τα 16 μέτρα.
Εκατοντάδες πλοία περιμένουν την εξέλιξη της επιχείρησης στα δύο άκρα του καναλιού, με τις καθυστερήσεις στις παραδόσεις πετρελαίου και άλλων αγαθών να είναι μεγάλες. Ήδη, έχουν ξεκινήσει τροποποιήσεις στα προγραμματισμένα δρομολόγια, ώστε τα πλοία να κάνουν τον γύρο της Αφρικής -εξέλιξη που επηρεάζει σημαντικά το χρονοδιάγραμμα παράδοσης των προϊόντων. Η Lloyd’s List εκτιμά οι απώλειες για το εμπόριο ανέρχονται στα 400 εκατ. δολάρια/ώρα.
Αίγυπτος: Η κυβέρνηση υπόσχεται η ναυσιπλοΐα στη Διώρυγα του Σουέζ να αποκατασταθεί μέσα στις επόμενες 72 ώρες
Από τη μεριά του o Μοχάμπ Μαμίς, σύμβουλος του Αιγύπτιου προέδρου Αμπντέλ Φατάχ αλ-Σίσι σε θέματα που αφορούν λιμάνια, δήλωσε το βράδυ της Πέμπτης 25 Μαρτίου 2021 στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων ότι η ναυσιπλοΐα θα αποκατασταθεί «μέσα σε 48 με 72 ώρες το πολύ».
«Έχω εμπειρία με πολλές επιχειρήσεις διάσωσης αυτού του τύπου και, ως πρώην πρόεδρος της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ, γνωρίζω κάθε εκατοστό του καναλιού» ξεκαθάρισε ο Μαμίς, που επέβλεψε την πρόσφατη επέκταση αυτής της θαλάσσιας διόδου, απ' όπου περνά -σύμφωνα με τους ειδικούς- περίπου το 10% του διεθνούς θαλάσσιου εμπορίου.
Ωστόσο μερικές ώρες νωρίτερα η ολλανδική εταιρεία Smit Salvage είχε προβλέψει ότι η επιχείρηση μπορεί να κρατήσει «ημέρες ακόμα και εβδομάδες».
Η εταιρεία διαχείρισης του σκάφους, Evergreen Marine Corp, με έδρα την Ταϊβάν, ανέθεσε στην Smit Salvage και την ιαπωνική εταιρεία Nippon Salvage να εκπονήσουν «ένα αποτελεσματικότερο σχέδιο» για την αποκόλληση του πλοίου. Οι πρώτοι ειδικοί έφθασαν χθες.
Το πλοίο «Ever Given» παραμένει κολλημένο στη Διώρυγα του Σουέζ - Πόσο κοστίζει στην παγκόσμια οικονομία
Με το «Ever Given» να παραμένει κολλημένο στη Διώρυγα του Σουέζ, πρακτικά η μεταφορά κοντέινερ και πετρελαίου μέσω θαλάσσης έχει διακοπεί τα τελευταία 24ωρα από την Ευρώπη προς την Ασία και αντίθετα.
Υπολογίζεται ότι σε καθημερινή βάση διακινούνται αγαθά αξίας 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων μέσω του καναλιού του Σουέζ, που τώρα αναμένουν φορτωμένα σε δεκάδες πλοία στον βορρά, τον νότο και στα μέσα της διώρυγας.