- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Πειρατεία σε δεξαμενόπλοιο ελληνικών συμφερόντων – Αγωνία για την τύχη των 15 απαχθέντων ναυτικών του «Curacao Trader»
Πειρατική επίθεση δέχθηκε χθες, Παρασκευή, το ελληνικών συμφερόντων δεξαμενόπλοιο «Curacao Trader», ενώ βρισκόταν στον κόλπο της Γουινέας. Τη στιγμή της πειρατείας, όπως μεταδίδει το maritimebulletin.net, το πλοίο βρισκόταν στο Κοτονού του Μπενίν στη δυτική Αφρική, 230 ναυτικά μίλια νότια του Λάγος της Νιγηρίας.
Το πλοίο με σημαία Λιβερίας, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, κατευθυνόταν στο Λόμε του Τόγκο και ανήκει στη Lavinia του ομίλου Laskaridis.
Οι πειρατές, όπως αναφέρει το ρεπορτάζ, απήγαγαν 15 από τα 20 μέλη του πληρώματος, που είναι Ρώσοι, Ουκρανοί και Γεωργιανοί.
Όπως μεταδίδει το maritime-executive.com, το πρώτο εξάμηνο του 2020 στην εν λόγω περιοχή έχουν καταγραφεί συνολικά 98 περιστατικά πειρατείας και ένοπλης ληστείας.
Τα φαινόμενα πειρατείας, ένοπλης βίας και απαγωγών στον Κόλπο της Γουινέας έχουν εκτοξευτεί τα τελευταία χρόνια, σύμφωνα με διεθνείς αναλυτές. Στο σημείο αυτό της δυτικής ακτής της Αφρικής (μεταξύ Γουινέας και Ανγκόλας) γίνεται το 90% των θαλάσσιων απαγωγών του κόσμου. Ο Κόλπος της Γουινέας είναι στρατηγικής σημασίας και την ακτοπλοΐα, γιατί διαθέτει μία σειρά οργανωμένων λιμανιών και αποθέματα ενέργειας, που αντιστοιχούσαν στο 40% των εισαγωγών της Ευρώπης (το 2013). Έτσι, τα πλοία που μεταφέρουν πετρέλαιο και άλλα καύσιμα ή χημικά είναι “θησαυρός” για τις συμμορίες που δρουν στη θάλασσα – σε χώρες μάλιστα που η φτώχεια είναι ακραία. Η έκταση του φαινομένου είναι τέτοια που το 2013 η Shell αποφάσισε να κλείσει τέσσερις αγωγούς στο Δέλτα του Νίγηρα, μετά από μία σειρά ένοπλων ληστειών και επιθέσεων από παραστρατιωτικές οργανώσεις.