Κοσμος

Εξαφάνιση της πτήσης MH370

Πού στρέφονται οι έρευνες

Newsroom
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Το προφίλ ενός μηχανικού πτήσεων ο οποίος βρισκόταν στο Boeing που εξαφανίστηκε πριν από δέκα μέρες, εκτελώντας το δρομολόγιο Κουάλα Λουμπούρ Πεκίνο και έκτοτε τα ίχνη του δεν έχουν εντοπιστεί, μελετούν οι Αρχές της Μαλαισίας.  Παράλληλα, όπως ανακοίνωσε η αεροπορική εταιρεία τα λόγια που ακούστηκαν στην τελευταία επικοινωνία του αεροσκάφους με τον πύργο ελέγχου προέρχονταν από τον συγκυβερνήτη και όχι από τον πιλότο.

Στο μικροσκόπιο των Αρχών μπαίνουν όσοι από τους επιβάτες είχαν γνώσεις γύρω από τα αεροπλάνα, καθώς αφενός θεωρείται σίγουρο ότι ανθρώπινο χέρι έκλεισε τα συστήματα εντοπισμού του μοιραίου αεροσκάφους και αφετέρου το σενάριο της αεροπειρατείας κερδίζει ολοένα έδαφος. Ο συγκεκριμένος μηχανικός ήταν 29 ετών, ονομάζεται Μοχντ Καιρούλ Αμρί Σελαμάτ, καταγόταν από τη Μαλαισία και όπως σημειώνει ο ίδιος στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, εργαζόταν σε μια εταιρεία ιδιωτικών αεροσκαφών. Ωστόσο, η εταιρεία από την πλευρά της, αρνήθηκε να επιβεβαιώσει εάν ο 29χρονος δουλεύει ακόμη σε αυτήν. Σε άλλη φωτογραφία που έχει αναρτήσει ο Σελαμάτ στο Facebook προσδιορίζει τον εαυτό του ως υπάλληλο της Μαλαισιανής εταιρείας Execujet's.

Ο μηχανικός πτήσεων είναι υπεύθυνος για όλα τα ηλεκτρονικά του συστήματα κατά τη διάρκεια της πτήσης και μεταξύ των καθηκόντων του είναι να επιβεβαιώνει ότι λειτουργούν σωστά και αν χρειαστεί να κάνει τις απαραίτητες επισκευές. Πάντως, δεδομένου ότι ο Καρίλ είχε εξειδικευτεί σε μικρά αεροσκάφη είναι αμφίβολο κατά πόσο είχε τις απαραίτητες γνώσεις ώστε να εκτρέψει της πορείας του και να πιλοτάρει ένα τόσο μεγάλο αεροσκάφος όπως το Boeing 777.

Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο πατέρας του, Ομάρ Σελαμάτ, ο 29χρονος είχε δεκαετή εμπειρία ως μηχανικός πτήσεων, ενώ πρόσφατα είχε γίνει πατέρας και είχε αγοράσει ένα σπίτι στα προάστια της Κουάλα Λουμπούρ. Περιέγραψε μάλιστα τον Καρίλ ως έναν πολύ καλό επαγγελματία και έναν καλό γιο. Θα μας επισκεπτόταν τουλάχιστον μια φορά το μήνα. Μάλιστα, είχαμε επικοινωνήσει για να πάω εγώ στο καινούριο του σπίτι αλλά μου είπε ότι θα πήγαινε για μια δουλειά στο Πεκίνο και ότι θα το κανόνιζαν κάποια άλλη στιγμή. Αυτή ήταν και η τελευταία φορά που μιλήσαμε», δήλωσε ο πατέρας του 29χρονου, αρνούμενος, όμως να απαντήσει σε ερώτηση για το αν πιστεύει ότι ο γιος του θα μπορούσε να εμπλακεί σε οποιαδήποτε «περίεργη» ενέργεια.

O συγκυβερνήτης ήταν εκείνος που πρόφερε τις τελευταίες λέξεις από το πιλοτήριο

Ο συγκυβερνήτης της πτήσης MH370 ήταν εκείνος που πρόφερε τις τελευταίες λέξεις που εστάλησαν από το πιλοτήριο του Boeing 777 προς τον πύργο ελέγχου, πριν εξαφανισθεί, ανακοίνωσε η αεροπορική εταιρεία Malaysia Airlines.

«Οι προκαταρκτικές έρευνες δείχνουν ότι μιλούσε ο συγκυβερνήτης», δήλωσε ο πρόεδρος της αεροπορικής εταιρείας Αχμαντ Ζαουχάρι Γιαχία κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου. Το μήνυμα «Ολα καλά, καληνύχτα» εστάλη μετά την εσκεμμένη διακοπή της λειτουργίας ενός από τα συστήματα επικοινωνίας του αεροπλάνου. Ο συγκυβερνήτης του αγνοούμενου αεροσκάφους ήταν ο 27χρονος Φαρίκ Αμπντούλ Χαμίντ.

Ο Ζαουχάρι ανακοίνωσε ότι η τελευταία αυτή επικοινωνία έγινε στη 01:19 του Σαββάτου 8 Μαρτίου (1719 ώρα GMT της Παρασκευής), 12 λεπτά μετά την τελευταία μετάδοση δεδομένων από το σύστημα μηνυμάτων ACARS (Aircraft Communication Addressing And Reporting System), το οποίο μεταδίδει στην εταιρεία μηνύματα για οποιεσδήποτε ανωμαλίες κατά την πτήση, βλάβες ή διακοπή του συστήματος.

Η απενεργοποίηση αυτού του συστήματος στο αγνοούμενο αεροσκάφος της Malaysia Airlines μπορεί να έγινε πριν ή μετά την τελευταία προφορική επικοινωνία από το πλήρωμα-που προφανώς έγινε από τον συγκυβερνήτη, ανακοίνωσε ο πρόεδρος της αεροπορικής εταιρείας. «Δεν γνωρίζουμε πότε απενεργοποιήθηκε το σύστημα ACARS. Αυτό που γνωρίζουμε είναι η τελευταία μετάδοση», πρόσθεσε ο ίδιος.

Δ.Κ.