- CITY GUIDE
- PODCAST
-
29°
Φεστιβάλ Μπίρας Βρετανίας: Μπλόκο στις σεξιστικές ετικέτες
Κανείς δεν θα παραγγείλει μια «Χαζοξανθιά», μια «Εύκολη Αλίκη», ή μια «Τροφαντή»
Το Φεστιβάλ Μπίρας έκλεισε τις πόρτες σε όσες μάρκες έχουν ονόματα ή ετικέτες με σεξιστικό περιεχόμενο.
Το Μεγάλο Φεστιβάλ Μπίρας της Βρετανίας, που μόλις ξεκίνησε, αποφάσισε να «κλείσει τις κάνουλες» σε ορισμένες μάρκες στη φετινή διοργάνωσή του.
Και όχι για λόγους έλλειψης χώρου, καθώς το κοινό μπορεί να δοκιμάσει πάνω από χίλιες μάρκες μπύρας και μηλίτη. Οι μάρκες που δεν θα βρει κανένας να δοκιμάσει είναι όσες έχουν ονομασία ή ετικέτες με σεξιστικό ή μισογυνικό περιεχόμενο.
Στις βρετανικές παμπ δεν είναι ασύνηθες να καθίσει κάποιος και να ζητήσει μία μπίρα «Χαζοξανθιά», «Εύκολη Αλίκη», «Σέξι Σιάτλ» ή μία «Τροφαντή» και με την ίδια φυσικότητα ο σερβιτόρος να του φέρει ένα μπουκάλι, που στην ετικέτα του έχει μία γυναίκα που αγκαλιάζει, στο ύψος του στήθους, δύο καρπούζια δίπλα στην επιγραφή «ζουμερή» ή μία άλλη συσκευασία με ημίγυμνες ή σε προκλητικές στάσεις γυναίκες.
Εκτός του Βρετανικού Φεστιβάλ έμειναν μάρκες όπως «Στιγμή ξανθιά», που η συσκευασία της παρουσιάζει μία Σειρήνα σε έκσταση ή «Ποδήλατο του Χωριού» (Village Bike), που εμφανίζει μία γυναίκα πάνω σε ποδήλατο, αλλά όχι σε τόσο φυσική στάση.
Η πρωτοβουλία CAMRA (Εκστρατεία για την Αυθεντική Μπύρα), που αυτοκαθορίζεται ως «η πιο επιτυχημένη ένωση καταναλωτών στην Ευρώπη» και στη Βρετανία αριθμεί πάνω από 200.000 μέλη, τονίζει ότι φέτος στο Φεστιβάλ συμμετέχουν μόνον όσες μάρκες «σέβονται τους κανονισμούς και τους κώδικες δεοντολογίας».
Όπως προσθέτει η διευθύντρια της CAMRA, Άμπιγκαλ Νιούτον, «η μπύρα δεν είναι ένα ποτό για άνδρες ή για γυναίκες, αλλά για όλους». Αν και οι μπυραρίες είναι το σήμα κατατεθέν της Βρετανίας, έρευνες δείχνουν πως μόνον το 7% των γυναικών καταναλίσκουν μπύρα πάνω από μία φορά την εβδομάδα, προτιμώντας το κρασί ή τα κοκτέιλ, έναντι 23% των ανδρών. Σύμφωνα με έρευνες, ένας από τους σημαντικότερους λόγους (27%) που οι γυναίκες δεν προτιμούν τη μπύρα είναι γιατί η διαφημίσεις τους στοχεύουν με την εικόνα και το περιεχόμενό τους το ανδρικό κοινό.
«Είναι δύσκολο να κατανοήσουμε γιατί ορισμένες ζυθοποιίες επιλέγουν να αποξενώνουν τη μεγάλη πλειονότητα των δυνητικών πελατών τους με υλικό που είναι ελκυστικό μόλις για ένα μικρό ποσοστό της πελατείας. Χρειάζεται να κάνουμε περισσότερα για να φέρουμε πιο κοντά στη μπύρα τις γυναίκες, που σήμερα αντιπροσωπεύουν μόλις το 17% των καταναλωτών της, παρ’ όλο που αντιπροσωπεύουν πάνω από το 50% της πιθανής αγοράς», επισημαίνει η Νιούτον.
Η δημοσιογράφος και «σομελιέ» μπίρας Σοφί Άθερτον, που γνωρίζει τον κόσμο της ζυθοποιίας, υπογραμμίζει στην εφημερίδα The Guardian πως είναι πεπεισμένη ότι «η απαγόρευση θα προκαλέσει την τυπική αντίδραση πως οι γυναίκες δεν έχουν αίσθηση του χιούμορ. Πράγμα που είναι βλακώδες.». Όπως σημειώνει, «αυτό είναι μισογυνικό και γίνεται ακόμη πιο επικίνδυνο στο πλαίσιο ενός περιβάλλοντος όπου είναι πιθανόν να πίνουν οι άνδρες. Οι γυναίκες έχουν εξίσου δικαίωμα να χαρούν μία μπύρα με την ησυχία τους, όπως κι εκείνοι».
Πηγή: El Publico
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Δεν υπήρξαν τραυματισμοί, συμπεριλαμβανομένου του σκύλου
Με αφορμή του ταξίδι του Ούγγρου πρωθυπουργού στην Μόσχα
«Τίποτα να μην θέσει σε κίνδυνο το σύμβολο της δημοκρατίας»
Προσπάθησε να βαδίσει στα βήματα του ινδάλματος του Φράνκλιν Ρούζβελτ
Τι είπε για την υποψηφιότητα Χάρις και το προηγούμενο Κλίντον
Tην εποχή που η σημερινή αντιπρόεδρος ήταν γενική εισαγγελέας
Ο Βρετανός πρωθυπουργός εξήρε τη θητεία του Αμερικανού προέδρου
Τι είπε για την Τζιλ Μπάιντεν
«Αναλαμβάνω πλήρως την ευθύνη για οποιοδήποτε κενό ασφαλείας»
Η προφητική εικόνα που είχε γίνει viral 4 χρόνια πριν
Δείτε τα υπόλοιπα applications που διαγράφθηκαν φέτος
Σχεδόν όλοι οι επιφανείς Δημοκρατικοί που είχαν θεωρηθεί ως πιθανοί διεκδικητές έχουν συνταχθεί μαζί της
60.000 ένοπλοι αστυνομικοί και 20.000 στρατιώτες στους δρόμους του Παρισιού
Η σανσκριτική προέλευση και ο συμβολισμός του
Το χρίσμα έχει σχεδόν «κλειδώσει»
Για τι ακριβώς τον καταγγέλλει ο «Σύνδεσμος Συζύγων/Τέκνων Αγνοουμένων οι 1619»
«Δεν έχει ελπίδες - Είναι πολύ προοδευτική» δήλωσε ο Τζον Μόργκαν
Η κοινή φωτογραφία τους και η έκκληση για την καμπάνια της
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.