Κοσμος

Όσο πιο «άσχημο» το φρούτο τόσο φθηνότερο

Η νέα πολιτική της βρετανικής αλυσίδας σούπερ μάρκετ Tesco

Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Καθιστώντας τους καταναλωτές υπεύθυνους για την αύξηση των αποβλήτων τροφίμων, επιλέγοντας φρούτα και λαχανικά με μόνο κριτήριο την «τέλεια» εμφάνισή τους, η βρετανική αλυσίδα σούπερ μάρκετ Tesco ανακοίνωσε ότι εξετάζει το ενδεχόμενο να προσφέρει σε χαμηλότερες τιμές τα «άσχημα», ώστε να μην καταλήγουν στα σκουπίδια. Μιλώντας στην ευρωπαϊκή υπο-επιτροπή Γεωργίας της Βουλής των Λόρδων, ο αρμόδιος διευθυντής του ομίλου, Ματ Σίμιστερ, είπε ότι οι Βρετανοί καταναλωτές «επιλέγουν πάντοτε την ‘αφρόκρεμα’ και τα υπόλοιπα προϊόντα ξεμένουν». «Μετά έρχεται νέα παραλαβή, με νέα ‘αφρόκρεμα’, και τα παλιά, άσχημα και παραμορφωμένα πάνε στα σκουπίδια», εξήγησε. «Οι πελάτες πάντα θα επιλέγουν αυτό που έχει καλύτερη εμφάνιση και αυτό αποτελεί μια δύσκολη πραγματικότητα για εμάς». Ο Σίμιστερ ωστόσο, αναγνώρισε και την ευθύνη των σούπερ μάρκετ σε αυτή τη συμπεριφορά των καταναλωτών, καθώς θα έπρεπε να κάνουν περισσότερα για να αντιμετωπίσουν το τεράστιο πρόβλημα των αποβλήτων τροφίμων, ειδικά στη Βρετανία. «Έχουμε καθήκον να εκπαιδεύουμε τον κόσμο. Ο ρόλος μας είναι να τον βοηθάμε να κάνει τις σωστές επιλογές», είπε, τονίζοντας ότι ενώ υστερούν αισθητικά, τα προϊόντα αυτά είναι απολύτως κατάλληλα προς κατανάλωση. Πρόσφατα ο όμιλος Tesco αποκάλυψε ότι μέσα στο πρώτο εξάμηνο του έτους, τα απόβλητα τροφίμων των σούπερ μάρκετ του στη Βρετανία ανήλθαν σε 30.000 τόνους, εκ των οποίων το 41% ήταν αρτοσκευάσματα και το 21% φρούτα και λαχανικά.