Κοσμος

Στο φως άγνωστη αίθουσα στον «Χρυσό Οίκο» του Νέρωνα

Ονομάστηκε η «Αίθουσα της Σφίγγας»

Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Αρχαιολόγοι έφεραν στο φως μια άγνωστη μέχρι τώρα αίθουσα στον «Χρυσό Οίκο» του Νέρωνα, στη Ρώμη.

Μια ομάδα αρχαιολόγων έφερε στο φως μια αίθουσα, καλυμμένη από νωπογραφίες, στον Χρυσό Οίκο, το αυτοκρατορικό ανάκτορο που κατασκεύασε ο Νέρωνας στη Ρώμη τον 1ο μ.Χ. αιώνα.

Κατά τη διάρκεια εργασιών συντήρησης, πριν από λίγες ημέρες, σε μια από τις αίθουσες του Domus Aurea, οι αρχαιολόγοι βρέθηκαν μπροστά σε μια άγνωστη έως σήμερα αίθουσα, διακοσμημένη με νωπογραφίες, όπως εξήγησε το Αρχαιολογικό Πάρκο του Κολοσσαίου σε μια ανακοίνωση που εξέδωσε.

Η "Αίθουσα τις Σφίγγας", όπως ονομάστηκε, είναι σε μεγάλο βαθμό θαμμένη κάτω από το χώμα και προς το παρόν μόνο ο θόλος της διακρίνεται. δίνει όμως "την ατμόσφαιρα" εκείνης της εποχής, γύρω στο 60 μ.Χ., στη Ρώμη. Οι εικόνες που κοσμούν τον θόλο "διακρίνονται καθαρά και είναι καλά διατηρημένες", σημειώνεται στην ανακοίνωση.

Σε λευκό φόντο, φαίνονται "πλαίσια ζωγραφισμένα με κόκκινη μπογιά" στο καθένα από τα οποία αποτυπώνονται διάφορα ζώα (ένας πάνθηρας, πουλιά, αφηνιασμένοι κένταυροι, μια Σφίγγα...) καθώς και μουσικά όργανα.

Αρχαιολόγοι και αρχιτέκτονες προχώρησαν αρχικά σε εργασίες για να διασφαλίσουν τη στατικότητα της αίθουσας και στην επόμενη φάση σκοπεύουν να συνεχίσουν την ανασκαφή για να την αποκαλύψουν στο σύνολό της.

Ο πολυτελής, πελώριος Χρυσός Οίκος κατασκευάστηκε μεταξύ 64-68 μ.Χ. και μαζί με τους κήπους και την τεχνητή λίμνη του κατείχε σχεδόν όλο το κέντρο της αρχαίας Ρώμης. Μετά τον θάνατο του Νέρωνα, το 68 μ.Χ., οι διάδοχοί του θέλησαν να καταστρέψουν ό,τι τον θύμιζε. Ο Τραϊανός κάλυψε το παλάτι με χώμα ενώ ο Βεσπασιανός ξεκίνησε την κατασκευή του περίφημου Κολοσσαίου στη θέση της τεχνητής λίμνης.

Το συγκρότημα ανακαλύφθηκε ξανά την περίοδο της Αναγέννησης από τους μεγάλους ζωγράφους της εποχής. Μεταξύ αυτών ήταν και ο Ραφαήλ που κατάφερε να μπει σε ένα από τα δωμάτια, από μια τρύπα στη στέγη του, και ανακάλυψε μαγευτικές νωπογραφίες από τις οποίες εμπνεύστηκε τα δικά του έργα.