- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Σε μία απέλπιδα προσπάθεια να σώσουν το αεροσφάφος και τους επιβάτες του μοιραίου Lion Air Boeing 737 MAX των Ινδονησιακών αερογραμών που παρέσυρε στο θάνατο 189 άτομα, οι πιλότοι έψαχναν λιγο πριν τη συντριβή το βιβλιαράκι με τις οδηγίες χρήσης, αναφέρει το Reuters.
Σε αποκλειστιό του ρεπορτάζ δημοσιοποιεί πληφορορίες για τις συνομιλίες των πιλότων μέσα από το πιλοτήριο. Έψαχνας απεγνωστμένα λύση στο ειδικό εγχειρήδιο του αεροσκάφους καθώς αδυνατούσαν να καταλάβουν γιατί το αεροσκάφος έπεφτε.
Η έρευνα για τη σύγκρουση, η οποία σκότωσε τους 189 ανθρώπους τον Οκτώβριο, έχει αποκτήσει νέα σημασία καθώς η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας (FAA) των ΗΠΑ και άλλες ρυθμιστικές αρχές ξεκίνησαν εεκ νέου εξονυχιστική έρευνα την περασμένη εβδομάδα μετά από ένα δεύτερο θανατηφόρο ατύχημα στην Αιθιοπία.
Οι ερευνητές που εξετάζουν την τραγωδία της Ινδονησίας ερευνούν το πώς ένας υπολογιστής διέταξε το αεροπλάνο να βουτήξει σε απόκριση δεδομένων από έναν ελαττωματικό αισθητήρα και αν οι πιλότοι είχαν αρκετή εκπαίδευση για να ανταποκριθούν κατάλληλα στην έκτακτη ανάγκη, μεταξύ άλλων παραγόντων.
Είναι η πρώτη φορά που έχουν δημοσιευτεί τα περιεχόμενα του καταγραφέα φωνής από την πτήση Lion Air. Οι τρεις πηγές, που επικαλείται το Reuters, έδωσαν στη δημοσιότητα τις πληροφορίες με την προϋπόθεση να διατηρηθεί η ανωνυμία τους.
Το Reuters δεν είχε πρόσβαση στην ηχογράφηση ή την αποτύπωση.
Ένας εκπρόσωπος της Lion Air είπε ότι όλα τα δεδομένα και οι πληροφορίες είχαν δοθεί στους ανακριτές και αρνήθηκε να σχολιάσει περαιτέρω.
Ο κυβερνήτης βρισκόταν στους ελέγχους της πτήσης JT610 της Lion Air όταν απογειώθηκε σχεδόν το νέο αεροσκάφος από την Τζακάρτα και ο πρώτος αξιωματικός χειριζόταν τον ασύρματο, σύμφωνα με προκαταρκτική έκθεση που εκδόθηκε τον Νοέμβριο.
Μόλις δύο λεπτά μετά την απογείωση, ο πρώτος αξιωματικός ανέφερε ένα «πρόβλημα πτήσης» στον έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας και είπε ότι οι πιλότοι σκοπεύουν να διατηρήσουν υψόμετρο 5.000 ποδών, όπως αναφέρει η έκθεση του Νοεμβρίου.
Ο πρώτος αξιωματικός δεν διευκρίνισε το πρόβλημα, αλλά μία πηγή δήλωσε ότι στην καταγεγραμμένη συνομιλία έγινε αναφορά στην ταχύτητα του αεροπλάνου.
Μία δεύτερη πηγή είπε ότι ένας δείκτης έδειξε πρόβλημα στην οθόνη του πιλότου αλλά όχι του πρώτου αξιωματικού.
Ο καπετάνιος ζήτησε από τον πρώτο αξιωματικό να ελέγξει το εγχειρίδιο πτήσης, το οποίο περιέχει λίστες ελέγχου για μη φυσιολογικά γεγονότα, ανέφερε η πρώτη πηγή.
Για τα επόμενα 9 λεπτά, το αεροσκάφος προειδοποίησε τους πιλότους ότι βρισκόταν σε «στάση» και η απάντηση ήταν να σπρώξει τη μύτη του αεροσκάφους προς τα κάτω, έδειξε η έκθεση. Η «στάση» είναι όταν η ροή του αέρα στα φτερά του αεροσκάφους είναι πολύ αδύναμη για να το απογειώσει και να το διατηρήσει σε πτήση.
Ο πιλότος έδωσε μάχη για να απογειωθεί, αλλά ο υπολογιστής, που εξακολουθούσε να βλέπει λανθασμένα «στάση» συνέχισε να πιέζει τη μύτη προς τα κάτω χρησιμοποιώντας το αντίστοιχο σύστημα του αεροπλάνου. Κανονικά, το σύστημα αυτό προσαρμόζει τις επιφάνειες ελέγχου του αεροσκάφους για να εξασφαλίσει ότι πετάει ευθεία και επίπεδο.
«Δεν φαινόταν να ξέρουν ότι το σύστημα πίεζε προς τα κάτω» ανέφερε η τρίτη πηγή.
«Νόμιζαν ότι υπήρχε πρόβλημα μόνο με την ταχύτητα του αέρα και το υψόμετρο. Αυτό ήταν το μόνο πράγμα για το οποίο μιλούσαν».
Η Boeing Co αρνήθηκε να σχολιάσει την Τετάρτη, καθώς η έρευνα βρίσκεται σε εξέλιξη. Ο κατασκευαστής δήλωσε ότι υπάρχει τεκμηριωμένη διαδικασία για την αντιμετώπιση της κατάστασης. Ένα διαφορετικό πλήρωμα στο ίδιο αεροπλάνο το προηγούμενο βράδυ αντιμετώπισε το ίδιο πρόβλημα, αλλά το έλυσε, σύμφωνα με την έκθεση του Νοεμβρίου.
Ωστόσο, δεν διαβίβασαν όλες τις πληροφορίες σχετικά με τα προβλήματα που αντιμετώπισαν στο επόμενο πλήρωμα, ανέφερε η έκθεση.
Οι πιλότοι του JT610 παρέμειναν ήρεμοι για το μεγαλύτερο μέρος της πτήσης, ανέφεραν οι τρεις πηγές. Προς το τέλος, ο καπετάνιος ζήτησε από τον πρώτο αξιωματικό να αναλάβει την πτήση καθώς εκείνος θα αναζητούσε λύσεις στο εγχειρίδιο.
Περίπου ένα λεπτό πριν το αεροπλάνο εξαφανιστεί από το ραντάρ, ο πιλότος ζήτησε από τον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας να καθαρίσει άλλη κυκλοφορία κάτω από 3.000 πόδια και ζήτησε ένα υψόμετρο «πέντε χιλιομέτρων» ή 5.000 ποδών, το οποίο εγκρίθηκε, ανέφερε η προκαταρκτική έκθεση.
Καθώς ο 31χρονος πιλότος μάταια προσπάθησε να βρει τη σωστή διαδικασία στο εγχειρίδιο, ο 41χρονος πρώτος αξιωματικός δεν ήταν σε θέση να ελέγξει το αεροπλάνο, ανέφεραν δύο πηγές.
«Είναι σαν μια δοκιμή όπου υπάρχουν 100 ερωτήσεις και όταν ο χρόνος τελειώνει, έχετε απαντήσει μόνο 75», ανέφερε η τρίτη πηγή. «Έτσι πανικοβάλεσαι».
Οι τρεις πηγές ανέφεραν πως, ενώ ο πιλότος ήταν σιωπηλός προς το τέλος ο πρώτος αξιωματικός είπε «Allahu Akbar», φράση ωστόσο, που μπορεί να χρησιμοποιηθεί εκτός από τρομοκρατικές επιθέσεις, όπως έχουμε συνηθίσει, για να εκφράσει κάποιος σοκ ή αγωνία.