Κοσμος

Τα Σκόπια λανσάρουν τα... κρασιά της Μακεδονίας (εικόνες)

Μετά το σκέτο «Μακεδονία» στο Βερολίνο, σειρά παίρνει η γιορτή οίνου στο Ντίσελντορφ

Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Ο Αλέξης Τσίπρας είχε επανειλημμένα ξεκαθαρίσει ότι με τη Συμφωνία των Πρεσπών η «Βόρεια Μακεδονία» αναγνωρίζει πως δεν έχει καμία σχέση με τον αρχαίο Ελληνικό πολιτισμό.

Παρά το τσουνάμι αντιδράσεων από την εκχώρηση μακεδονικής ταυτότητας και γλώσσας στους κατοίκους της γείτονος, ο πρωθυπουργός επέμεινε ότι ο χρόνος θα δείξει το πόσο ωφέλιμη είναι η συγκεκριμένη συμφωνία για τα ελληνικά συμφέροντα.

Στη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού στο Βερολίνο στο περίπτερο της βαλκανικής χώρας ήταν γραμμένες οι φράσεις «Macedonia Timeless» και «Macedonia your next destination», την ώρα που το «Οργανισμός Τουρισμού της Βόρειας Μακεδονίας» ίσα που φαινόταν λόγω της μικρής γραμματοσειράς που χρησιμοποιήθηκε.

Φαίνεται, όμως, πως αυτό δεν ήταν μεμονωμένο περιστατικό. 

Το κρασί της «Μακεδονίας»

Στην παγκόσμια συνάντηση οινοπαραγωγών της Prowein (σ.σ. έκθεση κρασιού στο Ντίσελντορφ, 17-19 Μαρτίου) τα Σκόπια κατεβαίνουν με τον οργανισμό «Assocation Wines of Macedonia», επιχειρώντας να προβάλουν τα εκλεκτά κρασιά της χώρας, τα οποία έχουν «παράδοση 2.000 ετών».

Μια γρήγορη περιήγηση στην ιστοσελίδα του οργανισμού αρκεί για να αντιληφθεί κάποιος ότι υπάρχουν ζητήματα στην εφαρμογή της Συμφωνίας των Πρεσπών από τους γείτονες.

Συγκεκριμένα, στην πρώτη σελίδα υπάρχει ένας αμφορέας με τον Ήλιο της Βεργίνας σε περίοπτη θέση και δίπλα του εμφανίζεται η φράση «παράδοση 2.000 ετών στο κρασί».

Και πάλι «Μακεδονία» σκέτο

Επιπλέον, σε μια από τις σελίδες του site η γειτονική χώρα αναφέρεται σκέτο «Μακεδονία».

Συγκεκριμένα, τονίζεται ότι «η "Μακεδονία" είναι ο 7ος εμπορικός εταίρος εισαγωγών οίνου στην Ευρωπαϊκή Ένωση των 27».

   

Οι ενέργειες αυτές γεννούν σοβαρά ερωτήματα για το κατά πόσο τηρούνται τελικά συγκεκριμένες διατάξεις της συμφωνίας (σ.σ. Άρθρο 7), καθώς τα Σκόπια επιχειρούν να προωθήσουν στο εξωτερικό το brand name «Οίνος Μακεδονία».