Κοσμος

Οι δρόμοι του Παρισιού θα γεμίσουν ηλεκτρικά ποδήλατα

10.000 ποδήλατα θα διατίθενται με σκοπό τη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης και της μόλυνσης

foto_1.jpg
Νικολέττα Σταμάτη
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
veligo_gare_est.jpg
© Wikimedia Commons

Το 2007 ξεκίνησε στο Παρίσι το πρόγραμμα Vélib', που παρείχε στους 2 εκατομμύρια κατοίκους της γαλλικής πρωτεύουσας 14.500 ποδήλατα, τα οποία μπορούσαν να νοικιάζουν. Ωστόσο, παρά την μεγάλη αρχική απήχηση, γρήγορα άρχισαν να παρουσιάζονται προβλήματα, όπως βανδαλισμοί και κλοπές, ενώ τους ενοικιαστές δυσκόλευε και το ότι είχαν τη δυνατότητα να νοικιάζουν τα ποδήλατα μόνο ανά ώρα και επιπλέον έπρεπε να τα επιστρέφουν σε κάποιον από τους σταθμούς, που είχαν τοποθετηθεί στην άκρη ορισμένων δρόμων.

Σήμερα περίπου μόνο τα μισά από τα ποδήλατα του Vélib' είναι σε λειτουργία, ενώ πολλοί παριζιάνοι προτιμάνε άλλες οικονομικότερες εταιρίες ενοικίασης ποδηλάτων. Ωστόσο, σύντομα θα ξεκινήσει ένα νέο παρόμοιο πρόγραμμα, το οποίο θα αφορά ηλεκτρικά ποδήλατα και θα εκτείνεται πλέον σε όλη την διοικητική περιοχή της Ιλ-ντε-Φρανς και όχι μόνο στο Παρίσι.

Ο λόγος για το Veligo, ένα εγχείρημα της περιφερειακής υπηρεσίας μεταφορών, Ile-de-France Mobilités (IDFM), σε συνεργασία με την ταχυδρομική υπηρεσία και την εταιρία μεταφορών Transdev. Με έναν προϋπολογισμό της τάξεως των 111.000.000 €, τον Σεπτέμβριο του 2019 θα αρχίσει η παροχή 10.000 ηλεκτρικών ποδηλάτων, με στόχο ο αριθμός αυτός στην πορεία να ανέλθει στα 20.000 ηλεκτρικά ποδήλατα.

Σε αντίθεση με το παλαιότερο πρόγραμμα, οι πολίτες θα έχουν πλέον τη δυνατότητα να νοικιάζουν τα ηλεκτρικά ποδήλατα για μόλις 40€ το μήνα (το Vélib' απαιτούσε το ποσό των 151€ για 20 ώρες), με το δικαίωμα το 50% του ποσού να καλυφθεί από τους εργοδότες τους.

Ένα εντυπωσιακό στοιχείο αυτής της πρωτοβουλίας είναι ότι κατάφερε να βρει σύμφωνες την συντηρητική πρόεδρο της Ιλ-ντε-Φρανς, Βαλερί Πεκρές, και την δήμαρχο του Παρισιού και εκπρόσωπο του Σοσιαλιστικού Κόμματος, Αν Ινταλγκό, οι οποίες δεν είχαν προϋπάρξει σύμφωνες σε ζητήματα σχετικά με το περιβάλλον και τις μεταφορές ξανά. Η πρώτη, μάλιστα, μιλώντας στο Reuters σχολίασε ότι θεωρεί πως τα ηλεκτρικά ποδήλατα έχουν μεγάλες προοπτικές να αντικαταστήσουν τα αυτοκίνητα, αφού είναι εύκολα στη χρήση και οικολογικά, ενώ ελπίζει ότι το Veligo θα αποτελέσει την αφορμή για πολλούς πολίτες να έρθουν σε επαφή με τα τα ηλεκτρικά ποδήλατα και να αγοράσουν στην συνέχεια τα δικά τους (το μέσο κόστος τους είναι 1.500€ με 2.000€).

xh1ku7nlis3x5zxgpwmpzv4nyjdbjzac62mb9u3c4pu.png
© France24

Απώτερος σκοπός του εγχειρήματος είναι να αυξηθούν τόσο οι μετακινήσεις με τα ποδήλατα, οι οποίες αυτή τη στιγμή στην Ιλ-ντε-Φρανς αποτελούν μόνο το 1,6% των καθημερινών μεταφορών, όσο και η αγορά των ηλεκτρικών ποδηλάτων, η οποία το 2017 άγγιξε τις 250.000 πωλήσεις στη Γαλλία, εν αντιθέσει με τα 2,7 εκατομμύρια συμβατικά ποδήλατα που πωλήθηκαν. Με αυτό τον τρόπο, οι διοικητικοί παράγοντες της Ιλ-ντε-Φρανς, στην οποία κατοικεί το 1/3 του εθνικού πληθυσμού, ευελπιστούν ότι θα επιτευχθεί η μείωση της συμφόρησης στους δρόμους, αλλά και η γενικότερη μόλυνση.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.