Κοσμος

Στις ράγες τα πρώτα τρένα που κινούνται με υδρογόνο

Στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Γερμανίας

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
treno.jpg
ΑΠΕ

Από τη Δευτέρα στο σιδηροδρομικό δίκτυο της βόρειας Γερμανίας κυκλοφορούν τα δύο πρώτα τρένα, κατασκευασμένα στη Γαλλία, που κινούνται με υδρογόνο.

Τα τρένα Coradia iLint φωτεινού μπλε χρώματος είναι δημιούργημα της γαλλικής εταιρείας Alstom, που φτιάχνει και τα γρήγορα γαλλικά τρένα TGV. Ήδη κινούνται σε μια διαδρομή περίπου 100 χιλιομέτρων ανάμεσα σε γερμανικές πόλεις, οι οποίες έως τώρα συνδέονταν με ντιζελοκίνητα τρένα. Ο σταθμός ανεφοδιασμού τους με υδρογόνο βρίσκεται στο Μπρεμερβέρντε.

Η νέα τεχνολογία στα τρένα είναι πιο ακριβή, αλλά και πιο φιλική στο περιβάλλον, καθώς επίσης πιο ήσυχη από πλευράς θορύβου, κάτι πολύ σημαντικό για τις πόλεις που θέλουν να μειώσουν τόσο τη ρύπανση από τα ορυκτά καύσιμα (λόγω κλιματικής αλλαγής), όσο και την ηχορύπανση.

Η Alstom θα παραδώσει άλλα 14 υδρογονοκίνητα τρένα μηδενικών εκπομπών ρύπων στο κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας έως το 2021. Και άλλα γερμανικά κρατίδια έχουν εκφράσει ανάλογο ενδιαφέρον.

Τα τρένα είναι εφοδιασμένα με κυψέλες καυσίμου, οι οποίες παράγουν ηλεκτρισμό μέσω ενός συνδυασμού υδρογόνου και οξυγόνου, μια διαδικασία που αφήνει ως υποπροϊόντα στο περιβάλλον μόνο ατμό και νερό. Η έξτρα παραγόμενη ενέργεια αποθηκεύεται σε μπαταρίες λιθίου, που επίσης διαθέτει το τρένο.

Το τρένο Coradia iLint μπορεί να διανύσει περίπου 1.000 χιλιόμετρα χωρίς να ανεφοδιασθεί με υδρογόνο, μια απόσταση περίπου ίδια με εκείνη των ντιζελοκίνητων τρένων.

'Αλλες χώρες, όπως η Βρετανία, η Ολλανδία, η Δανία, η Νορβηγία, η Ιταλία και ο Καναδάς, ενδιαφέρονται επίσης για τα τρένα υδρογόνου, έκανε γνωστό η Alstom, σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο. Στη Γαλλία η κυβέρνηση θέλει το πρώτο τρένο υδρογόνου να τρέξει στο δίκτυο της χώρας έως το 2022.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.