![62224-137655.jpg 62224-137655.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/contributor/62224-137655.jpg)
![marseline.jpg marseline.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2018/09/19/marseline.jpg)
Η Γαλλίδα σκηνοθέτρια, ηθοποιός και συγγραφέας Μαρσελίν Λοριντάν-Ιβένς, επιζήσασα του Άουσβιτς-Μπίρκεναου κατά τη διάρκεια του Δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου, απεβίωσε την Τρίτη στο Παρίσι, όπως ανακοίνωσε το Γαλλικό Πρακτορείο εκ μέρους της οικογένειάς της ο δικηγόρος Ζαν Βέιγ.
Ήταν πολύ γνωστή στη Γαλλία, μεταξύ άλλων διότι εξορίστηκε σε αυτό το στρατόπεδο συγκέντρωσης και εξόντωσης μαζί με τη Σιμόν Βέιγ, τη μαχητική φεμινίστρια και πολιτικό που έδωσε σκληρή μάχη για την αποποινικοποίηση της άμβλωσης στη Γαλλία όταν έγινε υπουργός Υγείας το 1974.
«Ήταν συντρόφισσα στην εξορία, στο στρατόπεδο συγκέντρωσης με τη μητέρα, κι αυτό το επεισόδιο της ζωής τους, μολονότι πολύ δύσκολο, τις έκανε φίλες για πάντα», σημείωσε ο Βέιγ, η μητέρα του οποίου απεβίωσε τον Ιούνιο του 2017 και η σορός της έχει ενταφιαστεί στο Πάνθεον στο Παρίσι.
«Η Μαρσελίν ήταν άνθρωπος με τρομερή ζωτικότητα. Είχαμε πολύ στενή σχέση, σχεδόν συγγενική. Ο αδελφός μου κι εγώ ήμασταν πολύ κοντά της, η παρουσία της ήταν σημαντική για εμάς», συμπλήρωσε ο δικηγόρος.
Η σκηνοθέτρια, παραγωγός και συγγραφέας κατήγγειλε πάντα την αδικία και τη βία, αφού μετατράπηκε σε μαχήτρια για όλη της τη μετά τον εκτοπισμό της, σε ηλικία 15 ετών, στο Άουσβιτς-Μπίρκεναου.
Η Μαρσελίν κι ο πατέρας της, μέλος της γαλλικής αντίστασης, συνελήφθησαν στην Μπολέν (νοτιοανατολική Γαλλία) από την Γκεστάπο τον Φεβρουάριο του 1944. Έπειτα από τη μεταγωγή τους στο στρατόπεδο του Ντρανσί, στα προάστια του Παρισιού, εξορίστηκαν στο Άουσβιτς-Μπίρκεναου τον Απρίλιο.
Η Μαρσελίν Λοριντάν ήταν ανάμεσα στους κρατούμενους που μετήχθησαν, καθώς πλησίαζε ο Κόκκινος Στρατός, στο στρατόπεδο Μπέργκεν-Μπέλσεν, κατόπιν στο Τερίριενστατ.
Τη 10η Μαΐου 1945, δύο ημέρες μετά τη συνθηκολόγηση της ναζιστικής Γερμανίας, είδε τον πρώτο σοβιετικό στρατιώτη, πάνω σε μια μοτοσικλέτα, με την κόκκινη σημαία.
Μετά τον πόλεμο, σύχναζε στη Cinémathèque του Παρισιού και δακτυλογραφούσε χειρόγραφα του σημειολόγου Ρολάν Μπαρτ.
Την είσοδό της στον κόσμο του κινηματογράφου την έκανε χάρη στον φιλόσοφο Εντγκάρ Μορέν, ο οποίος της ανέθεσε τον ρόλο της αφηγήτριας στο ντοκιμαντέρ «Χρονικό Ενός Καλοκαιριού» (Chronique d'un été) το 1961.
Απέκτησε φήμη κυρίως για τα ντοκιμαντέρ για το Βιετνάμ και την Κίνα του Μάο που γύρισαν με τον δεύτερο σύζυγό της, τον Ολλανδό Γιόρες Ιβένς.
Πηγή; ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η σανσκριτική προέλευση και ο συμβολισμός του
Το χρίσμα έχει σχεδόν «κλειδώσει»
Για τι ακριβώς τον καταγγέλλει ο «Σύνδεσμος Συζύγων/Τέκνων Αγνοουμένων οι 1619»
«Δεν έχει ελπίδες - Είναι πολύ προοδευτική» δήλωσε ο Τζον Μόργκαν
Η κοινή φωτογραφία τους και η έκκληση για την καμπάνια της
Οι ώρες πριν και οι ώρες μετά το θρίλερ της απόσυρσης της υποψηφιότητας του προέδρου των ΗΠΑ
Η πολυβραβευμένη αθλήτρια «δεν θέλει καμία γυναίκα να αισθάνεται ότι πρέπει να επιλέξει μεταξύ του επαγγέλματος και της μητρότητας»
Δείχνει για την ώρα καλύτερες επιδόσεις
Προσθέτει κάτι παραπάνω στην πλευρά των Δημοκρατικών; Ή έστω προβάλλει κάποια μεγαλύτερη αντίσταση στην επιλογή των ψηφοφόρων για τον Trump;
Οι πόλεμοι σε Kορέα και Βιετνάμ έπαιξαν καθοριστικό ρόλο
Η παραφροσύνη που έχει καταλάβει τμήματα των δυτικών κοινωνιών από τότε που η Χαμάς επιτέθηκε στο Ισραήλ
Παρά την αύξηση των επιβατών
Για μια άνευ προηγουμένου στιγμή στην αμερικανική πολιτική κάνουν λόγο πολιτικοί αναλυτές και ιστορικοί
Το σιωνιστικό χτύπημα που μνημονεύουν ακόμα οι φανατικοί στο Ισραήλ
Οι αναρτήσεις τους στα social media
Οι δύο λόγοι για τους οποίους δεν το πράττει, σύμφωνα με τους New York Times
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.