- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Από την 1η Ιουλίου, κάθε περιφέρεια της Εσθονίας θα μπορεί να παρέχει δωρεάν το δίκτυο συγκοινωνιών της, στους κατοίκους της 24 ώρες το 24ωρο και 7 ημέρες την εβδομάδα.
Ενώ οι περιφέρειες έχουν γενικά την επιλογή να εξαιρεθούν από το συγκεκριμένο σύστημα, το να το κάνουν θα σήμαινε πως θα έχαναν την πρόσθετη χρηματοδότηση από τον εθνικό προϋπολογισμό για τις περιφερειακές συγκοινωνίες.
Μέχρι στιγμής, στο πρόγραμμα δεν έχουν ενταχθεί και οι 15 περιφέρειες. Κάποιες πόλεις σε Γαλλία και Γερμανία, εξετάζουν το ενδεχόμενο να κάνουν δωρεάν τις δημόσιες συγκοινωνίες ώστε να μειώσουν την κίνηση και την αντίστοιχη μόλυνση, ενώ αντίστοιχα πειράματα έχουν ξεκινήσει σε Ουαλία και Ηνωμένο Βασίλειο, με δωρεάν δρομολόγια των λεωφορείων τα σαββατοκύριακα.
Αν το πλάνο της Εσθονίας πετύχει, θα γίνει το πρώτο κράτος με δωρεάν δημόσιες συγκοινωνίες.
Κάποιοι θα ισχυριστούν πως οι δημόσιες συγκοινωνίες θα πρέπει να είναι δωρεάν, όπως τα σχολεία, τα πάρκα και οι βιβλιοθήκες. Η ιστοσελίδα του Ταλίν, αναφέρει ότι οι δωρεάν συγκοινωνίες έχουν ωφελήσει φυσικά εκείνους με τα χαμηλότερα εισοδήματο, αλλά παράλληλα ενθαρρύνει και εκείνους με τα μεγαλύτερα να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα σε τοπικά εστιατόρια, καφετέριες και άλλα καταστήματα.
Η καταχώρηση κάθε νέου κατοίκου στο Ταλίν, σημαίνει ότι η πόλη παίρνει αυτόματα ένα μέρος από τους φόρους που πληρώνει ο κάθε πολίτης, για να ενισχύσει το δημοτικό θησαυροφυλάκιο. «Δεν υπάρχει αμφιβολία πως όχι μόνο καλύπτουμε το κόστος, αλλά έχουμε και πλεόνασμα» αναφέρει ο Άλαν Αλακούλα, επικεφαλής του γραφείου Ευρωπαϊκής Ένωσης του Ταλίν.
«Είχαμε κέρδη διπλάσια από αυτά που χάσαμε από τότε που κάναμε τις δημόσιες συγκοινωνίες δωρεάν. Είμαστε ικανοποιημένοι που βλέπουμε τόσους ανθρώπους να βρίσκουν κίνητρο να γίνουν κάτοικοι του Ταλίν για να χρησιμοποιούν δωρεάν τις δημόσιες συγκοινωνίες».
Οι δημόσιες δωρεάν συγκοινωνίες θα έπρεπε βέβαια να έχουν και θετικό αντίκτυπο ως προς τη μείωση της κίνησης αυτοκινήτων, τη λιγότερη κίνηση στην πόλη και την μείωση της μόλυνσης του αέρα. Μια έρευνα του 2016, έδειξε πάντως πως στο Ταλίν δεν είναι πολλοί εκείνοι που έχουν ελαττώσει την οδήγηση.
Το 2014, τον πρώτο χρόνο του εν λόγω πειράματος στη χώρα, η χρήση των δημοσίων συγκοινωνιών αυξήθηκε κατά 14%. Η χρήση του αυτοκινήτου όμως, έπεσε μόλις 5%.
Στην πραγματικότητα, αυτοί που επέλεξαν σε μεγαλύτερο βαθμό να κινούνται πλέον με τα δωρεάν λεωφορεία ήταν εκείνοι που μέχρι τότε περπατούσαν καθώς το ποσοστό εκείνων που προτιμούσαν το περπάτημα έπεσε κατά 40 μονάδες.
Και ενώ το ποσοστό εκείνων που συνέχισαν να χρησιμοποιούν το αμάξι έπεσε, η μέση απόσταση που ταξίδευε κανείς με αυτοκίνητο, ανέβηκε. Η χρήση των δημόσιων συγκοινωνιών γνώρισε τεράστια αύξηση στους ηλικιωμένους, στους νέους, σε εκείνους με τα πολύ χαμηλά εισοδήματα αλλά και στους άνεργους.