- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Ανακοινώθηκε και επίσημα πριν από λίγο πως η κοινοπραξία Σαχ Ντενίζ του Αζερμπαϊτζάν επέλεξε τον διαδριατικό αγωγό μεταφοράς φυσικού αερίου από την Κασπία στην Ε.Ε. (TAP), έναντι του Nabucco West, όπως αναμενόταν. Η επίσημη ανακοίνωση προήλθε διά στόματος του προέδρου της BP στο Αζερμπαϊτζάν, την Γεωργία και την Τουρκία, Γκόρντον Μπιρέλ.
«Είμαι πολύ ευχαριστημένος που επελέγη ο αγωγός TAP για την μεταφορά του αερίου από το Σαχ Ντενίζ II στην Ευρώπη», δήλωσε ο γενικός διευθυντής του TAP, Κετίλ Τούνγκλαντ, προσθέτοντας ότι «πρόκειται για το πρώτο και σημαντικό βήμα στο άνοιγμα του Νότιου Διαδρόμου Φυσικού Αερίου και, κοιτάζοντας μπροστά, ο Νότιος Διάδρομος Φυσικού Αερίου θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην ενεργειακή ασφάλεια της Ευρώπης και στη διασφάλιση της διαφοροποίηση των προμηθειών αερίου στις αγορές της δυτικής και της νοτιοανατολικής Ευρώπης».
Στην κοινοπραξία μετέχουν η βρετανική BP και η νορβηγική Statoil με ποσοστά από 25,5 % καθώς και οι SOCAR (Αζερμπαϊτζάν, 10%) Total (Γαλλία, 10%) LukAgip (ιταλική Eni και ρωσική LUKoil, 10%) ΝIOC (Ιράν, 10%) και TPAO (Τουρκία, 9%).
O αγωγός TAP θα μεταφέρει φυσικό αέριο από το κοίτασμα Σαχ Ντενίζ του Αζερμπαϊτζάν μέσω Ελλάδας και Αλβανίας προς την Ευρώπη.
Ο αγωγός έχει σχεδιαστεί να ξεκινά από τα ελληνοτουρκικά σύνορα στον Έβρο, θα διασχίζει τη Βόρεια Ελλάδα, θα περνά από την Αλβανία και θα καταλήγει στην Ιταλία μέσω Αδριατικής. Τα οφέλη της ελληνικής πλευράς σε περίπτωση επιλογής του TAP -όπως όλα δείχνουν- είναι καταρχάς οικονομικά, καθώς θα δημιουργηθούν άμεσα πάνω από 2.000 θέσεις εργασίας και ο αγωγός θα αποτελέσει μια από τις μεγαλύτερες άμεσες ξένες επενδύσεις στη χώρα μας.
Συνολικά 550 χιλιόμετρα του αγωγού έχει σχεδιαστεί να κατασκευαστούν στην Ελλάδα, 210 χιλιόμετρα στην Αλβανία, 105 χιλιόμετρα στο υποθαλάσσιο τμήμα στην Αδριατική Θάλασσα και 5 χιλιόμετρα στην Ιταλία. Αρχικά, ο αγωγός θα έχει μεταφορική ικανότητα 10 δισ. κυβικών μέτρων ετησίως, ενώ στο μέλλον θα μπορεί να αναβαθμίσει τη μεταφορική του ικανότητα στο διπλάσιο με τη χρήση κατάλληλων συμπιεστών.
Κ. Τ.