Κοσμος

Κλείσιμο εργοστασίου και απολύσεις στη Harley Davidson

Θα χαθούν 260 θέσεις εργασίας

Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Αισθητά μειωμένη εμφανίζεται τον τελευταίο χρόνο η ζήτηση στις αμερικανικές μοτοσυκλέτες και ιδιαίτερα για στον κολοσσό του είδους, τη Harley Davidson, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα το κλείσιμο ενός εργοστασίου της και τις περικοπές θέσεων εργασίας.

Συγκεκριμένα το εργοστάσιο της Harley Davidson, στο Κάνσας του Μιζούρι, ετοιμάζεται για «λουκέτο» ενώ η εταιρεία θα προχωρήσει και στην ενοποίηση μονάδων στο Γιορκ της Πενσιλβάνια. Σύμφωνα με το διευθύνοντα σύμβουλο της Harley, Ματ Λέβατιτς οι εσωτερικές αυτές αλλαγές θα έχουν ως αποτέλεσμα την απώλεια 260 θέσεων εργασίας.

Παρά το γεγονός πως ο Πρόεδρος Τραμπ πριν από ένα χρόνο είχε χαρακτηρίσει την εταιρεία ως υπόδειγμα αμερικανού κατασκευαστή, φέτος οι πωλήσεις των μοτοσυκλετών της έπεσαν σε όλες τις ηπείρους και το μέλλον δεν δείχνει ευοίωνο. Η Harley Davidson έκανε πρόβλεψη για πτώση των παγκόσμιων πωλήσεων μέχρι 4,9% επιπλέον το 2018, ύστερα από πτώση 6,7% το 2017 και οι εκτιμήσεις για τις παραγγελίες κάνουν λόγο για μείωση 7 με 11 χιλιάδων σε σχέση με το 2017.

Παρά τις προσπάθειες του Λέβατιτς να λανσάρει μοντέλα για πρωτάρηδες και να μάθει στους συμπατριώτες του να μη φοβούνται τις μηχανές, γίνεται φανερό πως όλο και λιγότεροι Αμερικανοί οδηγούν μοτοσυκλέτες. Οι μετοχές της εταιρείας σημείωσαν πτώση 9,4% στη Νέα Υόρκη, τη μεγαλύτερη σε μια μέρα από τον Ιούλιο και μετά. Παράλληλα, για το τελευταίο τρίμηνο του 2017 η Harley Davidson ανακοίνωσε καθαρά κέρδη 8,3 εκατ. δολαρίων ή 5 σεντς ανά μετοχή, ιδιαίτερα μικρά σε σχέση με τα 47,2 εκατ. δολάρια ή 27 σεντς ανά μετοχή πριν από ένα χρόνο.

Ο φόρος εισοδήματος ύψους 53,1 εκατ. δολαρίων, όπως και η χρέωση των 29,4 εκατ. δολαρίων για ανάκληση προϊόντων που είναι άμεσα συνδεδεμένες με τη νέα φορολογική μεταρρύθμιση επηρέασαν αρνητικά τα καθαρά κέρδη και τα κέρδη ανά μετοχή, όπως τόνισε η εταιρεία.

Το κλείσιμο του εργοστασίου στο Κάνσας θα κοστίσει στη Harley μέχρι 200 εκατ. δολάρια μέσα στο 2019, και από το 2020 και μετά η εταιρεία θα γλιτώνει 65-75 εκατ. δολάρια. Την ίδια στιγμή ετοιμάζει εργοστάσιο στη Ταϊλάνδη που θα συναρμολογεί μοτοσυκλέτες με εξαρτήματα που θα ταξιδεύουν από τις ΗΠΑ.

«Η Harley δεν μπορεί να πείσει τη νεώτερη γενιά να μπει στο κλαμπ, ενώ οι μηχανές της είναι πολύ ογκώδεις για καθημερινό μεταφορικό μέσο στην Ευρώπη και την Ασία», σημειώνει ο αναλυτής του Bloomberg Intelligence, Κέβιν Τάιναν. «Το μέλλον προβλέπεται σκοτεινό».

ΠΗΓΗ: insider.gr