Κοσμος

Το Time Out του Λονδίνου έγινε free press

Νέα εποχή για τον δημοφιλέστερο οδηγό του πλανήτη

Κωνσταντίνος Τζήκας
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Είναι γνωστό ως ο «ζωντανός οδηγός του κόσμου». Από το πρώτο του τεύχος το 1968, το Time Out υπήρξε ο πλέον ενημερωμένος και έγκυρος οδηγός της πόλης του Λονδίνου, με αναλυτικά listings και άρθρα για ό,τι συμβαίνει στην πόλη. Στην πορεία, η εταιρεία που εξέδιδε το Time Out έγινε κολοσσός και επεκτάθηκε σε δεκάδες πόλεις με αντίστοιχους οδηγούς.

Όμως, ο Σεπτέμβριος του 2012 σημαίνει το τέλος μιας εποχής για το Time Out του Λονδίνου. Από εδώ και στο εξής, ο οδηγός, που μέχρι πρότινος κόστιζε περίπου 3 βρετανικές λίρες, θα διανέμεται δωρεάν. Στόχος είναι η αύξηση της κυκλοφορίας σε 300,000 αντίτυπα ανά τεύχος. Τα τελευταία χρόνια η κυκλοφορία του οδηγού είχε μειωθεί αρκετά.

Στο καινούριο Time Out που μόλις κυκλοφόρησε, είναι μάλλον αδύνατον να περάσει απαρατήρητη η αλλαγή πλεύσης του οδηγού. Το εξώφυλλο κάπως κραυγαλέα, πληροφορεί και συνάμα εκλιπαρεί τους αναγνώστες: “Take me, I’m yours” («πάρε με, είμαι δικό σου»). Ενώ η άνω δεξιά γωνία επιβεβαιώνει ότι μέσα στο τεύχος θα διαβάσουμε «Δωρεάν τέχνη/ Δωρεάν ταινίες/ Δωρεάν μουσική/ Δωρεάν θέατρο/ Δωρεάν κωμωδία», κοντολογίς, «Δωρεάν Time Out».

Η μεταμόρφωση του λονδρέζικου Time Out σε free press σημαίνει, αναπόφευκτα, δραματικές αλλαγές στην ύλη του περιοδικού, η οποία μειώθηκε από 116 σε 80 σελίδες. Τα εξαντλητικά listings του περιοδικού για σινεμά, θέατρο και μουσική έχουν επίσης κοπεί σε σημαντικό βαθμό. Ανάμεσα στις «παράπλευρες απώλειες» είναι και η στήλη των γραμμάτων που έστελναν οι αναγνώστες στο περιοδικό, που έχει αντικατασταθεί από ένα “London Top 10”.

Η νέα εποχή για το Time Out, αλλά και άλλων εντύπων (π.χ. η Evening Standard πέρυσι) επιβεβαιώνει τη συνεχώς μεγαλύτερη στροφή πολλών σημαντικών εντύπων προς την κατηγορία του free press.