- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Απαγορεύονται στα μέσα μαζικής μεταφοράς του Λονδίνου οι διαφημίσεις που στρεβλώνουν την πραγματικότητα προβάλλοντας πρότυπα ενός γυναικείου σώματος που είναι πάντα γυμνασμένο, καλλίγραμμο, χωρίς ίχνος κυτταρίτιδας και θελκτικό.
Ο νεοεκλεγείς δήμαρχος του Λονδίνου, Σαντίκ Καν, ανακοίνωσε την απόφασή του μετά το κύμα διαμαρτυριών που είχε προκαλέσει μία αφίσα της εταιρείας Protein World, η οποία ρωτάει προκλητικά το κοινό εάν το «σώμα του είναι έτοιμο για την παραλία». Πρόκειται για μια διαφήμιση που εμφανίστηκε στο μετρό του Λονδίνου το 2015 και στην αφίσα ποζάρει ένα μοντέλο με κίτρινο μπικίνι πανέτοιμο για την παραλία. Η διαφήμιση επικρίθηκε σφοδρά καθώς φέρεται να ενθαρρύνει μη ρεαλιστικά σωματικά πρότυπα και να υποβιβάζει τη γυναικεία υπόσταση. Η εταιρεία έχει κατηγορηθεί για «ευθεία στοχοποίηση ατόμων με σκοπό να τους δημιουργήσει αισθήματα φυσικής κατωτερότητας και μια μη ρεαλιστική εικόνα για το σώμα μέσω του μοντέλου, ώστε να πουλήσει τα προϊόντα της».
Η Υπηρεσία Διαφημιστικών Προτύπων (ASA) απεφάνθη ότι η εν λόγω διαφήμιση δεν ήταν προσβλητική ή ανεύθυνη, με αποτέλεσμα να μην καλέσει για απαγόρευση της εκστρατείας. Η Protein World κέρδισε περίπου ένα εκατομμύριο λίρες μέσα σε μόλις τέσσερις ημέρες από την εμφάνιση των αφισών με το μπικίνι στο μετρό.
Η απαγόρευση των παραπλανητικών για το σώμα διαφημίσεων αποτέλεσε δέσμευση του Καν, κατά τη διάρκεια της προεκλογικής του εκστρατείας για τη δημαρχία του Λονδίνου. Τουλάχιστον εβδομήντα χιλιάδες υπογραφές συγκεντρώθηκαν σε διαδικτυακό αίτημα για την απομάκρυνση των εν λόγω αφισών από το μετρό της πόλης. «Ως πατέρας δύο κοριτσιών στην εφηβεία με ανησυχεί ιδιαίτερα αυτό το είδος της διαφήμισης που υποβιβάζει και υποβαθμίζει τους ανθρώπους και κυρίως τις γυναίκες. Ήρθε ο καιρός να δώσουμε ένα τέλος. Κανείς δεν πρέπει να αισθάνεται πίεση ενώ ταξιδεύει με το μετρό ή το λεωφορείο και θέλω να στείλω ένα ξεκάθαρο μήνυμα στη διαφημιστική βιομηχανία σε σχέση με αυτό», είπε ο δήμαρχος του Λονδίνου.
Διάφορες φεμινιστικές οργανώσεις εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για την απαγόρευση. Η επικεφαλής του Κόμματος Ισότητας των Γυναικών, Σόφι Γουόκερ, δήλωσε ότι ο Σαντίκ Καν κράτησε την υπόσχεσή του να είναι ένας φεμινιστής δήμαρχος. Ωστόσο, μια άλλη γυναικεία οργάνωση, η Ομάδα Αυτοεκτίμησης, δήλωσε στο πρακτορείο RT ότι η απαγόρευση δεν είναι η μόνη λύση στο πρόβλημα. Άλλοι πάλι στα social media βρήκαν αφορμή για να αναφερθούν στη μουσουλμανική πίστη του δημάρχου και να τον κατηγορήσουν ότι έμμεσα προωθεί μια ισλαμική ατζέντα σαρίας. «Το επόμενο βήμα θα είναι να απολύσει όλους τους λευκούς και να προσλάβει μόνο μουσουλμάνους», γράφει ένας. «Έρχεται η σειρά του χοιρινού», σχολιάζει άλλος. «Θέλει να κάνει το Λονδίνο μουσουλμανική πόλη. Εδώ είναι Δύση», επισημαίνει άλλος χρήστης.
He is using feminist talking points to enact sharia policy.
Next up is pushing white men out of jobs, hiring muslimshttps://t.co/OOQF8w3s88
— RudeDog&the Dweebs♔ (@Dont_be_a_dweeb) June 14, 2016
As per sharia law, muslim mayor of #London will ban ads that show beautiful female bodies: https://t.co/T0PXaCpl9L Pork will be next.
— Barack Guevara (@oldhickory49) June 13, 2016
Sadiq Khan is to ban adverts showing a women in a bikini. Whatever his excuse, he is turning London into a muslim city. This is the west!
— Anne Patrick (@bry3056) June 13, 2016
Το γραφείο του Καν ανέφερε ότι ετοιμάζεται να ενημερώσει τους συνεργάτες διαφήμισης και τους μετόχους του δικτύου μεταφορών του Λονδίνου (TfL) για τη νέα πολιτική. Επίσης, το γραφείο του δημάρχου ζήτησε από το TfL να παρακολουθεί το περιεχόμενο των διαφημίσεων που αναρτώνται στο μετρό και στα λεωφορεία, προκειμένου να είναι σύμφωνο με τους κανονισμούς, σε συνεργασία με τις συνεργαζόμενες διαφημιστικές του εταιρείες Exterion Media και JCDecaux. Οι δύο εταιρείες διαχειρίζονται το διαφημιστικό κεφάλαιο ύψους 1,5 δισ. του TfL, το οποίο αναλαμβάνει περίπου δώδεκα χιλιάδες διαφημιστικές εκστρατείες τον χρόνο.