Αθλητισμος

Η νέα µπουτίκ του Παναθηναϊκού είναι ο ορισµός του σύγχρονου design

Όλα όσα θα δούμε στις βασικές ενότητες του καταστήματος

Μαρία Αλεξίου
ΤΕΥΧΟΣ παναθηναϊκός
6’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Η νέα µπουτίκ του Παναθηναϊκού και οι βασικές αρχές του σχεδιασμού της

Ο σχεδιασμός της μπουτίκ του Παναθηναϊκού είχε ως απώτερο στόχο να επαναπροσδιορίσει τη σχέση του οπαδού μαζί της και ταυτόχρονα να προβάλει στο παρόν τη μελλοντική της εικόνα στο Νέο Γήπεδο του Παναθηναϊκού. Τη μελλοντική της εικόνα με τις βασικές κυρίαρχες θεματικές ενότητες, με την ενσωμάτωση τεχνολογικών συστημάτων αιχμής και τη δυνατότητα για εξυπηρέτηση των οπαδών με πολλαπλούς τρόπους, ακόμη και όταν το κατάστημα δεν είναι ανοιχτό.

Βασικές αρχές σχεδιασμού

Στην απόπειρά μας να επανασχεδιάσουμε αυτό τον ιστορικό χώρο, οι έννοιες δίκτυο, ροϊκός - συνεχής χώρος, μετάβαση, ανοιχτά συστήματα, αποκτούν ιδιαίτερη βαρύτητα. Ο σχεδιασμός ξεκίνησε από την ανάλυση του σήματος του Παναθηναϊκού και ενσωμάτωσε τα βασικά χαρακτηριστικά του:

  • Λευκό χρώμα: Καθώς παράγει έναν χώρο με περισσότερο φως, ένα ουδέτερο υπόβαθρο κατάλληλο για την ανάδειξη των προϊόντων, ενώ ταυτόχρονα επηρεάζει θετικά την κλίμακα του χώρου καθώς επιτρέπει να τον αντιλαμβάνεται κανείς διευρυμένο.
  • Πράσινο Χρώμα: Κυρίαρχο στα περισσότερα προϊόντα. Αυτό, σε συνδυασμό με τη διάθεση να υπάρξουν ζωντανά εκθέματα μέσα στο κατάστημα οδήγησε και στην εγκατάσταση ενός green wall, ενός «ζωντανού» τριφυλλιού.
  • Κύκλος: Ως μια αφαιρετική παραπομπή στο σχήμα του τριφυλλιού, οι τρεις κύκλοι εγκαθίσταται σε τρία χαρακτηριστικά σημεία εντός του καταστήματος, στο κύριο έκθεμα της εισόδου, στον τοίχο του Παναθηναϊκού, αλλά και στον χώρο των ταμείων. Ο κύκλος άλλωστε είναι το βασικό χαρακτηριστικό και του νέου γηπέδου, είναι φορτισμένος με σημασίες στην αρχιτεκτονική και ταυτόχρονα ένα διαρκές σύμβολο της ανθρώπινης κοινότητας.

Παράλληλα η μελέτη υιοθέτησε στον σχεδιασμό βασικές αρχές για τη βέλτιστη εμπορική λειτουργία ενός καταστήματος οι οποίες εφαρμόστηκαν με διαφορετικά συνθετικά εργαλεία:

«Increase in TIME spent in store means increase in MONEY spent»

Εισαγωγή Λαβύρινθου: Η έμπνευση πηγάζει από τον συνδυασμό των Labyrinth Store Layout και Maze Layout. Ο συνδυασμός δημιουργεί μία διαρρύθμιση με συνεχή και αδιάκοπη ροή όπου ο πελάτης πρέπει να δει όλο το κατάστημα προτού βρει την έξοδο και τα ταμεία.

Με τη διαρρύθμιση αυτή ο πελάτης ακολουθεί το Impulsive Buying και συγχρόνως (και σε συνδυασμό με τις πολλαπλές διαδραστικές ενότητες που υπάρχουν ανά διαστήματα) περνάει περισσότερο χρόνο εντός καταστήματος αυξάνοντας έτσι και τις αγορές του.

«Increase in OPTIONS provided for purchasing items means increase in PRODUCTS  bought»

Με την ένταξη διαφόρων Experience Zones εντός του καταστήματος, αλλά και των διαδραστικών ενοτήτων δημιουργούνται ποικίλα σημεία ενδιαφέροντος τα οποία θα προσελκύσουν νέους πελάτες και θα βοηθήσουν στον ειδικό χαρακτήρα του καταστήματος.

Είναι χαρακτηριστικό πως με την ένταξη πολλαπλών τρόπων εξυπηρέτησης και την ενσωμάτωση Replica Kiosks, αλλά και των Interactive Storefront Displays τα οποία μπορούν να χρησιμοποιούνται και όταν το κατάστημα δεν λειτουργεί, αυξάνονται οι τρόποι πώλησης, αυξάνοντας έτσι και τις πωλήσεις των προϊόντων.

Παράλληλα η μελέτη έχει κατανείμει με τέτοιον τρόπο τον περιορισμένο χώρο του καταστήματος ώστε να μπορεί να φιλοξενήσει τόσο τα προϊόντα του Παναθηναϊκού, όσο και τα προϊόντα της Adidas, που είναι πλέον ο νέος χορηγός αθλητικού υλικού της ομάδας. Έχει καταφέρει επομένως να συνδυάσει αρμονικά δύο κορυφαία ονόματα στον αθλητισμό, Παναθηναϊκό και Adidas, και να προάγει τη νέα συνεργασία, που έχει ένα και μοναδικό στόχο: την κορυφή!

Το κατάστημα χαρακτηρίζεται από μια εν δυνάμει εσωστρέφεια, που σχετίζεται με τη διάθεση να προσκαλέσει τους οπαδούς στο εσωτερικό του

Νέα όψη καταστήματος

Το κατάστημα χαρακτηρίζεται από μια εν δυνάμει εσωστρέφεια, που σχετίζεται με τη διάθεση να προσκαλέσει τους οπαδούς στο εσωτερικό του, να εκμεταλλευτεί το στοιχείο της έκπληξης χωρίς σε καμία περίπτωση να αποκόπτει τους δεσμούς της με τον χώρο που το περιβάλλει. Για τον λόγο αυτόν υλοποιούνται τρεις βιτρίνες, η κεντρική με προϊόντα, ενώ οι άλλες δύο με διαδραστικές οθόνες (interactive storefront), χωρίς όμως καμία από αυτές να δίνει τη δυνατότητα να δει κανείς το εσωτερικό του καταστήματος και να αντιληφθεί τι συμβαίνει, πριν ουσιαστικά εισέλθει σε αυτό.

EXPERIENCE ZONES - ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΟΣ

Οι βασικές ενότητες του καταστήματος είναι:

  • MEDIA ZONE Ένας ευέλικτος χώρος δίπλα από την είσοδο που επιτρέπει να λάβουν χώρα διαφορετικές εκδηλώσεις-happenings: συνεντεύξεις ή/και παρουσιάσεις παικτών, events χορηγών, διαδραστικές παρουσιάσεις προϊόντων.
  • INSTALATION WALL ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΥ Statement wall με ζωντανό τριφύλλι, το σήμα της ομάδας και τον κύκλο ως κυρίαρχο στοιχείο.
  • MANNEQUINE ΕΙΣΟΔΟΥ Η πρώτη εικόνα που έχει κανείς μπαίνοντας στο κατάστημα είναι οι νέες εμφανίσεις του Παναθηναϊκού σε μια εντυπωσιακή εγκατάσταση με ειδικές κατασκευές που έχουν ως βασικό γεωμετρικό σχήμα τον κύκλο.
  • ΤΟΙΧΟΣ ΑΠΟΔΥΤΗΡΙΩΝ ΜΕ ΜΠΛΟΥΖΕΣ ΠΑΙΚΤΩΝ Σε αυτή τη γωνιά του καταστήματος ο οπαδός έρχεται πρόσωπο με πρόσωπο με τα lockers των παικτών και μπορεί να νιώσει την ένταση των αποδυτηρίων.
  • ΤΟΙΧΟΣ ADIDAS Στο τέλος της διαδρομής και πριν τα ταμεία υπάρχει η ενότητα της adidas, ο τοίχος της adidas με διαφορετικές υλικότητες.
  • INTERACTIVE DISPLAYS Η εισαγωγή τεχνολογίας αιχμής αποτέλεσε βασικό στοιχείο στον σχεδιασμό του καταστήματος και θα υλοποιηθεί σε δύο φάσεις. Η πρώτη, η οποία βρίσκεται ήδη στη διάθεση των φιλάθλων του Παναθηναϊκού, περιλαμβάνει:

MEDIA WALL Μια οθόνη στην ενότητα της MEDIA ZONE με δυνατότητα προβολής των προϊόντων, αλλά και social media bursts, της ομάδας και των παικτών, καθώς και marketing content, με live updates από Facebook, Instagram and YouTube. Οι πελάτες μπορούν να συνδεθούν και να δούνε όλο αυτό το περιεχόμενο και με τις κινητές τους συσκευές, αλλά και να ανεβάσουν δικές τους φωτογραφίες από το κατάστημα χρησιμοποιώντας το κατάλληλο hashtag.

INTERACTIVE STOREFRONT Οι εξωτερικές διαδραστικές οθόνες επιτρέπουν στους οπαδούς να αλληλοεπιδράσουν με αυτές, μέσω των κινητών τους, και να αγοράσουν προϊόντα ανεξαρτήτως ωραρίου καταστήματος. Επίσης μπορούν να αναπαραγάγουν προωθητικό υλικό, αλλά και ειδικευμένα campaigns.               

MARKETING DISPLAYS Οθόνες που μπορούν να αναπαραγάγουν προωθητικό υλικό αλλά και ειδικευμένα campaigns του Παναθηναϊκού, των χορηγών και της ADIDAS.

Η δεύτερη, η οποία είναι στο τελικό στάδιο της υλοποίησης και θα εγκατασταθεί στο κατάστημα στο άμεσο μέλλον, ολοκληρώνοντας τη νέα εικόνα του καταστήματος του Παναθηναϊκού, θα περιλαμβάνει:

REPLICA KIOSK Τέσσερα digital retail kiosk από τα οποία οι πελάτες μπορούν να βρουν και να αγοράσουν τα προϊόντα από όλη τη συλλογή του Παναθηναϊκού αλλά και της ADIDAS από συγκεκριμένη λίστα, όπως επίσης και να αγοράσουν εισιτήρια για προσεχείς αγώνες. Με αυτή τη διαδικασία μπορούν οι πελάτες να αγοράσουν γρήγορα προϊόντα, χωρίς να χρειαστεί να περάσουν από όλο το κατάστημα, που είναι μια σημαντική δυνατότητα για πριν και μετά από αγώνες και την αποφυγή συνωστισμού και καθυστερήσεων. Συγχρόνως το λογισμικό παρέχει απαραίτητες πληροφορίες για τη διαθεσιμότητα των προϊόντων, σε πραγματικό χρόνο, και ενημερώνει για τυχόν ελλείψεις.

MIRROR DISPLAY Ο καθρέφτης αυτός μετατρέπει τα δοκιμαστήρια σε Virtual fitting rooms καθώς συνδυάζει κάμερες και οθόνη για να δείχνει στον πελάτη πώς φαίνονται τα προϊόντα πάνω του. Έτσι ο πελάτης μπορεί να «δοκιμάσει» μια πληθώρα προϊόντων στο σωστό για εκείνον μέγεθος χωρίς να βγει από τα δοκιμαστήρια και χωρίς τη βοήθεια υπαλλήλου. Οι υποδομές της εγκατάστασης έχουν υλοποιηθεί και η εφαρμογή θα γίνει σε επόμενη φάση.

SHIRT DISPLAY Στη ζώνη με τον τοίχο των αποδυτηρίων, στο κέντρο της κατασκευής, υπάρχει μία οθόνη που παίζει σε εναλλαγή τις επίσημες εμφανίσεις των παιχτών και μέσω της τεχνολογίας RFID* και Kineκt Technology* ο πελάτης έχει τη δυνατότητα να «δοκιμάσει» την μπλούζα του αγαπημένου του παίκτη, βλέποντας τον εαυτό του να αντικατοπτρίζεται με την αντίστοιχη εμφάνιση στην οθόνη. Οι υποδομές της εγκατάστασης έχουν υλοποιηθεί και η εφαρμογή θα γίνει σε επόμενη φάση.

MEDIA ZONE Τέλος, ξεχωριστή αναφορά πρέπει να γίνει για την MEDIA ZONE του καταστήματος.

Η Media Zone είναι η κύρια διαδραστική ζώνη εντός του καταστήματος και συμπεριλαμβάνει το Media Wall, τα τέσσερα Replica Kiosks, αλλά και τον τοίχο του Παναθηναϊκού. Ο σκοπός αυτού του χώρου είναι να φιλοξενεί συνεντεύξεις αλλά και events με αναφορά σε όποιο από τα τρία σημεία ενδιαφέροντος ταιριάζει καλύτερα. Παράλληλα ο χώρος αυτός έχει σχεδιαστεί ώστε να αξιοποιηθεί σε ώρες με μεγάλη προσέλευση από τους οπαδούς, σε ώρες και μέρες αγώνων κυρίως, για να κάνουν τις αγορές τους.

*ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ + ΜΕΛΕΤΗ INTERIOR DESIGN: A&S ARCHITECTS ΤΟΠΟΣ ΕΡΓΟΥ: ΓΗΠΕΔΟ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΪΔΗΣ, ΟΔΟΣ ΤΣΟΧΑ, ΑΘΗΝΑ