Αθλητισμος

Ράλι Φινλανδίας: Ημέρα 1η

Το πιο γρήγορο ράλι στο ημερολόγιο ξεκίνησε

Ελένη Χελιώτη
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Ράλι Φινλανδίας: Τι έγινε την πρώτη ημέρα - Το δοκιμαστικό Shakedown και η πρώτη Ειδική Διαδρομή (Ε.Δ.).

Σήμερα, Πέμπτη 4 Αυγούστου, ξεκίνησε το Ράλι Φινλανδίας, γνωστό και ως το πιο γρήγορο ράλι στο ημερολόγιο. Χαρακτηριστικά του είναι τα ατελείωτα και αλλεπάλληλα άλματα, οι στενοί δρόμοι μέσα από τα φινλανδικά δάση και η εκπληκτική ταχύτητα με την οποία τα πληρώματα τρέχουν σε αυτούς. Βρισκόμαστε στον 8ο αγώνα του πρωταθλήματος του 2022 (από 13 συνολικά) και η εικόνα μέχρι τώρα έχει υπάρξει αρκετά σαφής.

Παρόλο που ελπίζαμε με τον καιρό ο ανταγωνισμός μεταξύ των ομάδων να γινόταν λίγο πιο έντονος, η Hyundai Motorsport δεν έχει καταφέρει μέχρι τώρα να κάνει τις απαραίτητες βελτιώσεις ώστε να καταστήσει τους οδηγούς της πιο ανταγωνιστικούς. Απόδειξη αυτού είχαμε και σήμερα, την πρώτη ημέρα του αγώνα όπου πραγματοποιήθηκε το δοκιμαστικό Shakedown το πρωί, και μια πρώτη Ειδική Διαδρομή (Ε.Δ.), η οποία ήταν Σούπερ Ειδική).

Στο τέλος λοιπόν αυτής, όταν ο Εσθονός Ott Tanak (Hyundai i20), ο οποίος έκανε προς τιμήν του τον 2ο καλύτερο χρόνο, ερωτήθηκε πως πήγε και τι περιμένει από τον αγώνα αυτό, δήλωσε ότι παλεύει πολύ με το αυτοκίνητο και ότι «it’s living its own life», δηλαδή κάνει τα δικά του, ζει τη δική του ζωή το i20 του, και χαμογέλασε αμήχανα. Ο δε ομόσταυλός του Thierry Neuville, ο οποίος τερμάτισε 1ος, είπε ότι δεν νιώθει άνετα στο αυτοκίνητο, ότι έκανε κάποιες αλλαγές μετά το Shakedown και ότι εύχεται αύριο να έχει ένα καλύτερο συναίσθημα οδηγώντας το.

Στην ομάδα της Toyota Gazoo Racing, τα Yaris έκαναν 3ο, 4ο, 5ο και 8ο ταχύτερο χρόνο με Takamoto Katsuta, Kalle Rovanpera, Elfyn Evans και Esapekka Lappi αντίστοιχα. Ο Lappi και ο Rovanpera βρίσκονται στην έδρα τους και σίγουρα έχουν έναν λόγο και μια επιθυμία παραπάνω να κυνηγήσουν το 1ο βάθρο.

Η ομάδα της M-Sport Ford κάνει μεγάλη εμφάνιση στη Φινλανδία με 5 Puma, καθότι ο επίσης Φινλανδός Jari Huttunen, με τον συνοδηγό του Mikko Lukka, κάνουν το ντεμπούτο τους σε Rally1 αυτοκίνητο, κορυφαίας δηλαδή κατηγορίας. Προς μεγάλη έκπληξη όλων, ο Huttunen τερμάτισε με τον 6ο μεγαλύτερο χρόνο στην 1η Ε.Δ., αφήνοντας πίσω του τόσο τον Oliver Solberg (Hyundai i20), και τον Esapekka Lappi, όσο και τους 4 ομόσταυλούς του (σε αυτόν τον αγώνα), Pierre-Louis Loubet, Adrien Fourmaux, Craig Breen και Gus Greensmith, και δήλωσε στο τέλος της Ε.Δ. ότι η αίσθηση στο αυτοκίνητο είναι εκπληκτική και πως πιστεύει ότι θα τα πάει καλά. Μένει να δούμε…

Adrien Fourmaux

*Φωτό: RBCP