- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Όλυμπος-Αθήνα: 400 χλμ. με ποδήλατο σε λιγότερο από 21 ώρες
Ποδήλατο και αυτοκίνητο μπορούν να συνυπάρξουν
Το οδοιπορικό εγχείρημα του Σπύρου Χρυσικόπουλου από τον Όλυμπο ως την Αθήνα με την βοήθεια της Avis
Το γεγονός
Για ακόμα μια φορά ο έλληνας κολυμβητής υπέρ-αποστάσεων Σπύρος Χρυσικόπουλος, θέλησε να τολμήσει και να κάνει κάτι διαφορετικό, «έξω από τα νερά του». Την Τετάρτη 22 Ιουλίου το μεσημέρι, ο Σπύρος ξεκίνησε από την περιοχή Πριόνια Λιτοχωρίου με τα πόδια, με σκοπό να φτάσει στην κορυφή του Ολύμπου. Την Πέμπτη 23 Ιουλίου το πρωί, έφτασε στην υψηλότερη κορυφή του Ολύμπου, τον Μύτικα (2.918 υψόμετρο). Την επόμενη ημέρα, Παρασκευή 24 Ιουλίου ξεκίνησε την επιστροφή του για Αθήνα, πραγματοποιώντας την απόσταση με ποδήλατο (Λιτόχωρο- Αθήνα 400 χλμ. συνεχόμενα). Η Avis στάθηκε στο πλευρό του έλληνα αθλητή και παρείχε το όχημα συνοδείας, το οποίο καθ' όλη τη διάρκεια του εγχειρήματος προσέφερε την απαραίτητη ασφάλεια στον Σπύρο και εξυπηρετούσε τις ανάγκες του ανεφοδιασμού του.
Η προσέγγιση
Στόχος του Σπύρου μέσα από αυτό το ατομικό εγχείρημα ήταν να αποκτήσει εμπειρία και σε άλλα αθλήματα εκτός της κολύμβησης, κάτι που θα τον βοηθήσει στα μελλοντικά του εγχειρήματα. Οι σκληρές συνθήκες που αντιμετώπισε σε όλα τα επίπεδα, είναι προπόνηση για το σώμα, αλλά κυρίως για το μυαλό του, καθώς οι υπέρ-αποστάσεις με τις οποίες ασχολείται είναι επί της ουσίας εγχειρήματα που απαιτούν δυνατό μυαλό. Τέλος, μέσα από αυτήν την προσπάθεια, ο Σπύρος ήθελε να επισημάνει την συνύπαρξη ποδηλάτων-αυτοκινήτων μέσα από τον αμοιβαίο σεβασμό και την πλήρη τήρηση των κανόνων ασφαλείας και του Κ.Ο.Κ. από όλους. Σε μια χώρα με υπέροχους προορισμούς όπως η Ελλάδα, πρέπει να κατανοήσουμε ότι οι οδηγοί των αυτοκινήτων δεν είναι «εχθροί» με τους οδηγούς των ποδηλάτων. Αντιθέτως, ο ένας μπορεί να βοηθήσει τον άλλο με απώτερο σκοπό την αποφυγή ατυχημάτων που δυστυχώς μπορεί να κοστίσουν ανθρώπινες ζωές.
Το εγχείρημα καρέ-καρέ
Ο Σπύρος Χρυσικόπουλος ξεκίνησε στις 12:50 από το Λιτόχωρο και κατάφερε να πραγματοποιήσει την απόσταση μέχρι την Αθήνα σε 20 ώρες και 57 λεπτά. Λίγο έξω από τη Λάρισα και με τη ζέστη να δυσκολεύει πολύ την προσπάθεια, συμπλήρωσε τα πρώτα 100 χλμ. και συνέχισε με πολύ καλό ρυθμό για τις περίφημες ανηφόρες προς το Δομοκό. Το βράδυ βρήκε τον Σπύρο στη Λαμία και αμέσως κατευθύνθηκε προς τις Θερμοπύλες, στο ιστορικό μνημείο του Λεωνίδα, πραγματοποιώντας μια ολιγόλεπτη στάση για φόρο τιμής. Το δυσκολότερο κομμάτι δεν είχε φτάσει ακόμα. Μετά το χωριό Ρεγγίνι, και με το ρολόι να δείχνει 02:20, ο Σπύρος κλήθηκε να μαζέψει όλες του τις δυνάμεις και να ανέβει το βουνό Αετοφωλιά-Πουρνάρες με πολύ κρύο. Στις 05:30 και με αέρα αισιοδοξίας από τη νέα μέρα που χάραζε, ο Σπύρος βρισκόταν στη Θήβα. Στις 07:30 και ενώ έφτανε στα Οινόφυτα, έμεινε από λάστιχο, το οποίο άλλαξε πολύ γρήγορα και συνέχισε την πορεία του προς Αθήνα. Στις 09:10 ήταν ήδη στον Άγιο Στέφανο Αττικής. Ο τερματισμός πραγματοποιήθηκε στην Αττική, με την ολοκλήρωση των 400χλμ. στις 09:47 έπειτα από 20 ώρες και 57 λεπτά.
Λίγα λόγια για τον Σπύρο Χρυσικόπουλο
Ο Σπύρος Χρυσικόπουλος είναι κολυμβητής υπέρ-αποστάσεων. Είχε πολλές επιτυχίες στην κλασική κολύμβηση. Έχει κολυμπήσει τέσσερις φορές συνεχόμενα τον Τορωναίο κόλπο (104 χλμ. σε 34 ώρες). Είναι κάτοχος του πανελληνίου ρεκόρ 24 ωρών σε πισίνα με 82.550μ. Είναι ο μοναδικός Έλληνας που έχει κολυμπήσει 100 χλμ. σε πισίνα σε 29 ώρες. Έχει επιχειρήσει να κολυμπήσει την απόσταση Ρόδο-Καστελόριζο (140χλμ.) αλλά λόγω ακραίων καιρικών συνθηκών ολοκλήρωσε την προσπάθεια στο 100ο χλμ. Έχει τερματίσει σε αγώνα 150χλμ. (τρέξιμο) στον Αρκτικό Κύκλο σε 39ώρες και 54λεπτά. Έχει τερματίσει πολλές φορές τον Αυθεντικό Μαραθώνιο. Έχει τερματίσει πολλούς αγώνες ανοιχτής θάλασσας.
Tip
Το όχημα συνοδείας του αθλητή, προσφορά της Avis, διέθετε τους απαραίτητους σηματοδότες αλλά και τα κατάλληλα φώτα, ώστε να είναι ευδιάκριτο ότι συνοδεύει ποδηλάτη. Όχημα και ποδηλάτης τήρησαν όλους τους κανόνες ασφαλείας, καθώς και τον Κ.Ο.Κ., και δεν κινήθηκαν σε αυτοκινητόδρομο.