- CITY GUIDE
- PODCAST
-
19°
Γιατί η Nova διαφημίζει το μπάσκετ;
Δεν είναι τυχαίο που η τελευταία διαφημιστική καμπάνια της Nova προβάλλει τα ματς της μπασκετικής Euroleague και όχι το δυνατό της χαρτί που είναι το ελληνικό ποδοσφαιρικό πρωτάθλημα.
Γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια όλο και λιγότεροι κάθονται να παρακολουθήσουν αυτό που λέγεται πρωτάθλημα Ελλάδας. Η κατάσταση μοιάζει "μη αναστρέψιμη".
Ήδη η Λίγκα και η τηλεόραση της Nova τσακώνονται για τα τηλεοπτικά δικαιώματα της νέας σεζόν επειδή ο λογαριασμός δεν βγαίνει ούτε για τους μεν, ούτε για τους δε. Οι ομάδες επιδιώκουν να πάρουν 8% λιγότερα σε σχέση με τα σημερινά συμβόλαια και το συνδρομητικό κανάλι ζητάει -18% για να βγει οικονομικά τη σεζόν 2017-18, αφού έχει χάσει 55 χιλιάδες συνδρομητές και η χασούρα "δεν καλύπτεται".
Από την άλλη, οι ΠΑΕ παρότι απειλούν, στην πραγματικότητα φοβούνται μη τυχόν σπάσει από οποιαδήποτε αιτία το σημερινό τους τηλεοπτικό συμβόλαιο αφού πολλές έχουν πάρει δάνεια από τράπεζες με εγγύηση τα ποσά που περιμένουν να εισπράξουν ως το 2019, οπότε καταλαβαίνουμε όλοι το κραχ που θα ακολουθήσει.
Αν υποθέσουμε ότι οι δύο πλευρές δεν τα βρουν, θα μιλάμε για μεγάλη καταστροφή − κυρίως για τους "μικρούς" της Α' Εθνικής. Ο Ολυμπιακός, ο Παναθηναϊκός, η ΑΕΚ και ο ΠΑΟΚ με κάποιο τρόπο θα πάρουν τα λεφτά τους, έστω με ξεχωριστά συμβόλαια και "σπασμένη" τη λεγόμενη "κεντρική διαχείριση". Θα υπάρχουν και άλλες τρεις - τέσσερις "εμπορικές" ομάδες που θα εξασφαλίσουν κι αυτές κουτσά - στραβά το συμβολαιάκι τους. Οι υπόλοιπες όμως; Πού θα πάνε ο Λεβαδειακός, η Κέρκυρα, ο Απόλλων Σμύρνης, η Λαμία ή ο Πλατανιάς; Στην ΕΡΤ; Και πόσα μπορούν να εξασφαλίσουν από εκεί; Πάνω από 300 χιλιάρικα η μία; Ποιος τρελάθηκε να καθίσει να συζητήσει μαζί τους για ένα προϊόν που το φτύνει το 80% του κόσμου που ενδιαφέρεται να καθίσει στον καναπέ και να το παρακολουθήσει;
Είναι και το όλο περιβάλλον τραγικό. Τα οικονομικά στοιχεία αλλά και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά που αποκαλύπτουν οι έρευνες δίνουν την εικόνα.
1. Κανένας σχεδόν δεν φεύγει ευχαριστημένος ύστερα από την παρακολούθηση ενός ποδοσφαιρικού αγώνα ελληνικού πρωταθλήματος. Ακόμη κι αν η ομάδα του νικήσει, υπάρχει τις περισσότερες φορές η καχυποψία ή η υπόνοια για "χειραγώγηση" ενός αγώνα. Πολλοί μένουν στο τέλος με μια αμφιβολία που τους δηλητηριάζει.
2. Τα γήπεδα εμφανίζονται κάθε χρόνο και πιο άδεια. Το θέαμα τηλεοπτικά είναι τραγικό, ειδικότερα από τη στιγμή που ο τηλεθεατής έχει τη δυνατότητα να το συγκρίνει με τη ζωντάνια των μεγάλων ευρωπαϊκών γηπέδων. Η μείωση των εισιτηρίων έφτασε στο 48% σε σχέση με την προηγούμενη πενταετία. Όσα κόβονται σε όλα τα γήπεδα δεν γεμίζουν συνήθως ούτε μισό ΟΑΚΑ.
3. Τις δύο τελευταίες σεζόν δεν υπήρχε επίσημος χορηγός του πρωταθλήματος επειδή κανένας δεν δέχθηκε να επενδύσει ούτε τσακιστό ευρουλάκι στο συγκεκριμένο προϊόν, μέχρι που εμφανίστηκε μια εταιρία συμφερόντων Σαββίδη και αποφάσισε να δώσει κάποια χρήματα, περίπου σαν ελεημοσύνη, σε κάτι που φανερά δεν "πουλάει".
4. Η ανταγωνιστικότητα του πρωταθλήματος βρίσκεται στη 14η θέση της UEFA.
5. Οι ομάδες της Α' Εθνικής θα μειωθούν από 16 σε 14 μετά από συνεχείς αναβολές που κράτησαν μια δεκαετία σε μια τακτική που θυσίαζε διαρκώς στον βωμό μικροσυμφερόντων και μπλόκαρε κάθε πρωτοβουλία δημιουργίας ενός όσο γίνεται υγιέστερου πλαισίου διεξαγωγής του πρωταθλήματος.
6. Οι συνδρομητές εγκαταλείπουν αργά αλλά σταθερά τη Nova επειδή τα περισσότερα ματς που προβάλλει απλώς δεν βλέπονται και το όποιο ενδιαφέρον τους εξαντλείται στον στείρο φανατισμό, τις διαιτησίες και τις κόντρες των παραγόντων.
7. Οι καλοί ποδοσφαιριστές είτε δεν έρχονται, είτε φεύγουν. Καμία ομάδα δεν έχει πλέον σίγουρη θέση στους ομίλους του Champions League που θα ήταν ένα κίνητρο για να υπογράψουν εδώ.
8. Το ελληνικό ποδόσφαιρο ζει στην ασφυξία των κούφιων αντεγκλήσεων και των ηλίθιων ανακοινώσεων με αστείες αφορμές που απομακρύνουν όλους εκείνους που μπορούν να σκέφτονται έστω και στο ελάχιστο.
9. Το 85-90% των εσόδων των ΠΑΕ στηρίζεται στο τηλεοπτικό τους συμβόλαιο με τη Nova, που με βάση τα τωρινά δεδομένα θεωρείται αν όχι μυθικό, τουλάχιστον πλουσιοπάροχο. Έτσι και μειωθεί ή χαθεί για οποιονδήποτε λόγο, οι 12 τουλάχιστον από τις 16 ποδοσφαιρικές εταιρίες θα χτυπήσουν κανόνι και δεν θα καταφέρουν να ξεκινήσουν καν τη χρονιά. Για να έχουμε μέτρο σύγκρισης, το ίδιο συμβόλαιο φέρνει στα μεγάλα πρωταθλήματα μόνο το 50% των εσόδων ενός κλαμπ, με το υπόλοιπο να καλύπτεται από σπόνσορες και εισιτήρια που εδώ δεν υπάρχουν.
10. Μέχρι στιγμής δεν έχει παρουσιαστεί κανένα σχέδιο εξόδου από την κρίση. Υπάρχουν μόνο ευχές, κατάρες και αλληλοσυγκρουόμενα μικροσυμφέροντα.
Με όλα αυτά συσωρευμένα προχωράει το πράγμα...
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Στις 13:00 η κλήρωση στη Νιόν της Ελβετίας
Το recap της χθεσινής βραδιάς
Μίλησε για τα σερί ανεπιτυχή αποτελέσματα των Μπακς
Το τετ α τετ με τον κορυφαίο Youtuber
Ο «βασιλιάς» του ΝΒΑ έχει 212 εκατομμύρια ακόλουθους σε Instagram και X
Ως πρώτη στον 6ο όμιλο ρίχνεται στη «μάχη» του «παραθύρου» των προκριματικών του Ευρωμπάσκετ 2025
Αναλυτικά το πρόγραμμα των αγώνων
Ξεπέρασε τον Σκότι Πίπεν στη λίστα με τους κορυφαίους σκόρερ στην ιστορία του NBA
«Παιδιά πόσο αγαπώ τη Μύκονο το ξέρετε»
Ραντεβού στη Θεσσαλονίκη για την υπογραφή συμβολαίου έκλεισαν οι δύο πλευρές
Με αφορμή τις δηλώσεις του μετά τον αγώνα με τον ΠΑΟΚ
Η ανάρτηση της πειραιώτικης ΚΑΕ στο Instagram
Ποιες είναι οι υποψήφιες αντίπαλοι της εθνικής Ελλάδας
Το βίντεο της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Στίβου
Η ανάρτηση του Ελβετού θρύλου με αφορμή την απόσυρση του Ισπανού τενίστα
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.