- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Είναι η σειρά «You» του Netflix το ψυχολογικό θρίλερ της χρονιάς;
Ξέρετε ποιοι και γιατί σας ακολουθούν στα social media;
Η τηλεοπτική σειρά «You» του δικτύου Netflix είναι ένα από τα πιο αγωνιώδη ψυχολογικά θρίλερ που είδαμε τελευταία.
Η δεύτερη σεζόν της τηλεοπτικής σειράς «You» του Netflix ολοκλήρωσε μία θριαμβευτική χρονιά για το αμερικάνικο δίκτυο, με πολλές επιτυχημένες σειρές («Stranger Things 3», «The Witcher», «Sex Education») και ταινίες («O Ιρλανδός», «Ιστορία Γάμου») που φαίνεται πως θα «χτυπήσουν» πολλές υποψηφιότητες στα φετινά βραβεία Όσκαρ.
Η σειρά «You», αν και προβλήθηκε στις 26 Δεκεμβρίου, πρόλαβε να μπει στην πεντάδα με τα shows του Netflix με τη μεγαλύτερη τηλεθέαση, τουλάχιστον με τα στοιχεία που μας δίνει το δίκτυο. Αν και τυπικά θεωρείται σειρά του 2019, τώρα βρίσκεται στο απόγειό της. Κάποιοι θα αναρωτηθείτε γιατί γράφουμε συχνά για σειρές του Netflix (ή του FOX ή σειρών που βρίσκονται στα «μπουκέτα» των ελληνικών συνδρομητικών καναλιών) και όχι κάποιων άλλων δικτύων. Η εξήγηση είναι απλή, το Netflix υπάρχει εδώ και λίγα χρόνια επίσημα στην ελληνική αγορά και κατέχει σημαντικό κομμάτι του λεγόμενου «δυναμικού κοινού» (κάτι που πρέπει να πάρουν υπ’ όψιν οι διευθυντές προγραμμάτων των ελεύθερων καναλιών), ενώ οι αντίστοιχες πλατφόρμες της Disney+ και Apple TV+ (και όχι μόνο αυτές) ή δεν έχουν «προσγειωθεί» ακόμα στην Ελλάδα ή είναι πολύ φρέσκιες στην αγορά και χρειάζονται το χρόνο τους. Θέλουμε να δουν περισσότεροι άνθρωποι στην Ελλάδα, όπως πρέπει, σειρές όπως το «The Mandalorian» ή το «Servant», όχι μέσα από μέτρια εικόνα και παράνομα download.
Για όσους δεν έχουν παρακολουθήσει το «You», καλό είναι να το κάνουν. Από τη μία μπορεί να κινείται γύρω από όλα τα χίπ(στερ) και millennial στερεότυπα αλλά το τελικό αποτέλεσμα σε αποζημιώνει. Μπορεί να είναι ψυχολογικό θρίλερ, κάποιες φορές φέρνει και σε «Hannibal» και «Dexter», αλλά ξέρει να αυτοσαρκάζεται.
Η σειρά ακολουθεί τον Τζο Γκολντμπεργκ (Πεν Μπάτζλεϊ), έναν επικίνδυνα γοητευτικό και εμμονικό άνδρα, υπεύθυνο βιβλιοπωλείου στη Νέα Υόρκη, που φτάνει στα άκρα για να μπει στις ζωές των ανθρώπων που του κινούν το ενδιαφέρον. Στην πρώτη σεζόν ο Τζο ερωτεύεται παράφορα την Μπεκ (Ελίζαμπεθ Λάιλ), πελάτισσα στο βιβλιοπωλείο. Αρχίζει να παρακολουθεί κάθε βήμα της, να μπαίνει στα δικά της social media και προσωπικά μηνύματα, έχει τους τρόπους του, ένας πραγματικός stalker της νέας εποχής και μία άκρως τοξική και ψυχοπαθολογική σχέση. Δεν μπορούμε να πούμε περισσότερα, για όσους δεν την έχουν παρακολουθήσει ακόμα, αλλά η σειρά παίρνει μία ακόμα πιο σκοτεινή και επικίνδυνη τροχιά από επεισόδιο σε επεισόδιο. Ο Τζο κρύβει πολλές διαφορετικές ταυτότητες, πολλούς «σκελετούς στην ντουλάπα», κάποιους και σε υπόγεια.
Η δεύτερη σεζόν μας μεταφέρει στο ηλιόλουστο Λος Άντζελες, με τον Τζο να πιάνει δουλειά σε ένα μεταμοντέρνο βιβλιοπωλείο, που μάλλον τα βιβλία υπάρχουν εκεί μόνο για ντεκόρ. Πιο πολύ καφέ-κέντρο ευεξίας θυμίζει, με το χιπστερό-μετρο να βαράει κόκκινο. Μέχρι που γνωρίζει την σεφ Λοβ Κουίν (γίνεται βιβλιοπωλείο χωρίς… σεφ;), αδερφή του ιδιοκτήτη (μεγάλη μορφή ο Φόρτι Κουίν) και ξεκινάει η ίδια ιστορία. Η Λοβ (Βικτόρια Πεντρέτι) σε «στενό μαρκάρισμα» από τον Τζο, με πολλές ανατροπές και αγωνία μέχρι το τέλος. Δεν πετάμε σπόιλερ, υπάρχουν πολλά περισσότερα πράγματα και χαρακτήρες για να ανακαλύψετε οι ίδιοι μέσα από αυτές τις δύο σεζόν.
Μία τρίτη σεζόν είναι σίγουρη, απλά περιμένουμε την επίσημη ανακοίνωση του Netflix. Ίσως μιλάμε για την σειρά-έκπληξη των τελευταίων δύο χρόνων. Ήρθε σχεδόν από το πουθενά, μέσα από το δίκτυο Lifetime (δεν είναι μικρό δίκτυο, ανήκει στις εταιρίες Hearst και Disney), με μέτρια νούμερα τηλεθέασης στην αρχή. Το «You» εκτοξεύθηκε όμως με το που άρχισε να παίζεται στο Netflix, με περισσότερους από 40 εκατομμύρια τηλεθεατές να βρίσκονται κολλημένοι στις οθόνες τους. Από τους 650 χιλιάδες τηλεθεατές του Lifetime στα 40 εκατομμύρια του Netflix, είναι μεγάλη απόσταση και έγινε σημείο αναφοράς και συζητήσεων για την τηλεοπτική πραγματικότητα.
Ελπίζω να μην ταυτίστηκαν πολλοί με τον ρόλο του κοινωνιοπαθή Τζο (και κάτι «ψιλά» παραπάνω από κοινωνιοπαθής), αλλά σίγουρα βρήκαμε στοιχεία που αντικατοπτρίζουν τη σημερινή εποχή και στοιχεία του εαυτού μας. Η αλήθεια είναι ότι ο ίδιος ανακάλυψα το «You» πιο αργά, μέσα στο 2019 (και όχι το καλοκαίρι του 2018, όταν κυκλοφόρησε η πρώτη σεζόν) και έτσι παρακολούθησα και τις δύο σεζόν σχεδόν back to back.
Αυτό που πετυχαίνει το «You» είναι να συνδυάζει πρωτίστως τα στοιχεία καθαρόαιμου θρίλερ και αγωνίας με θέματα που απασχολούν τους νέους του σήμερα (και όχι μόνο τους νέους), η σχέση μας στα όρια της ψύχωσης με τα social media, τα προσωπικά μας δεδομένα που μπορούν να παραβιαστούν και να μείνουν ακάλυπτα για όλους, η ανάγκη για αγάπη και έρωτα στην ψηφιακή εποχή. Δεν μας προσφέρει κάτι καινούργιο, αλλά έχει τον τρόπο να σε κρατάει μέχρι το τελευταίο επεισόδιο.
Πριν κάνετε νέο add, approve και follow, δείτε πρώτα το «You». Απλά μην σας μπαίνουν ιδέες.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
«Ήρθε η ώρα να κρεμάσω το μικρόφωνό μου», δηλώνει η Πάμελα Χέιντεν - Το συγκινητικό αφιέρωμα της σειράς
Με την υπογραφή του Σέθ Ρόγκεν και συμμετοχές των Ζόι Κράβιτς, Σαρλίζ Θερόν, Μάρτιν Σκορσέζε
O ακαταμάχητος Ισπανός θα ενσαρκώσει τον ανατριχιαστικό δολοφόνο Max Candy
Πρεμιέρα στις 10 Δεκεμβρίου - Βασίζεται σε δημοφιλή βιντεοπαιχνίδια
O κολοσσός ψυχαγωγίας δείχνει να αλλάζει στρατηγική
Ένα romance best seller των βρετανικών 80s ζωντανεύει στη μικρή οθόνη μέσα σε τόνους ένδοξου κιτς και το αποτέλεσμα είναι καλύτερο από κάθε φαντασία
Μια ειλικρινής κωμωδία που σε κάνει να πιάνεις την κοιλιά σου από τα γέλια
H δημοφιλής τραγουδίστρια θα κάνει την εμφάνισή της στη δεύτερη σεζόν του Wednesday
Ο Ιάπωνας οτέρ επιστρέφει στο Netflix με το remake του «Like Asura»
«Η πρώτη σεζόν ήταν παγκόσμια επιτυχία, αλλά δεν έβγαλα και πολλά χρήματα», δήλωσε ο Hwang Dong-hyuk
To κορυφαίο franchise βιντεοπαιχνιδιών μεταφέρεται στην οθόνη
Συνεχίζονται οι αλλαγές στην πλατφόρμα
Η κοινωνία ξέρει από τι είναι φτιαγμένοι οι πιο άσπλαχνοι δολοφόνοι – γιατί τους έπλασε με τα χέρια της
Ο διάσημος σχεδιαστής παραγωγής και σκηνοθέτης έδωσε μια διαφορετική διάσταση στη νέα τηλεοπτική καμπάνια
Μόλις δύο μήνες μέχρι την κυκλοφορία της νέας σεζόν
Πλάνα με πρωταγωνιστή τον βασιλιά του ροκ εν ρολ, το ποδόσφαιρο μέσα από τις ισπανίδες αθλήτριες που άλλαξαν τους κανόνες και ο Iron Mike στο ρινγκ μετά από 19 χρόνια
Στην τελική ευθεία το κάστινγκ για τον ρόλο της ατρόμητης αρχαιολόγου στην επερχόμενη σειρά της Amazon
Ένα all-star cast αναμένεται να απολαύσουμε στην επερχόμενη σειρά του Paramount+
Νέα επεισόδια για τη βραβευμένη με Emmy σειρά που φέρει την υπογραφή του Μπεν Στίλερ
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.