Θεατρο - Οπερα

Γιατί όλοι θέλουν να συνεργαστούν με τον Κώστα Φιλίππογλου;

 Ο σκηνοθέτης που όλοι θέλουν να συνεργαστούν μαζί του

4741-35213.jpg
Δημήτρης Μαστρογιαννίτης
ΤΕΥΧΟΣ 500
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
79052-176619.jpg

Ο Κώστας Φιλίππογλου σε μια συνέντευξη στην ATHENS VOICE με αφορμή τον «Γλάρο» του Τσέχοφ, που θα ανεβάσει στο Θησείον

Σύστησε στο ευρύ κοινό το σωματικό θέατρο με τα «Χάρτινα λουλούδια» και την «Τίρζα» και το έπεισε. Γι’ αυτό και τον ακολούθησε και στον «Φιλοκτήτη» του (sold out οι παραστάσεις), με την τριάδα Χειλάκης-Μαρμαρινός-Μαρκουλάκης. Όσο για τον «Γλάρο» του Τσέχοφ, που θα ανεβάσει στο Θησείον, πολλοί ήταν οι ηθοποιοί που θα ήθελαν να συμπεριληφθούν στο θίασο. Δικαίως.

O Κώστας Φιλίππογλου μας είπε:

«Το θέατρο είναι πάντα σωματικό. Δεν μπορείς να αποχωριστείς το σώμα σου ανεβαίνοντας στη σκηνή. Το θέμα είναι πώς το χρησιμοποιείς. Μία επιλογή είναι οι ηθοποιοί να αναπαριστούν την καθημερινότητα και να δείχνουν στο κοινό κινήσεις φυσικές. Να μας δείχνουν με το υπέροχο ταλέντο τους πώς περπατάνε οι άνθρωποι, πώς κοιτάνε, πώς γελάνε και πώς κλαίνε, με αφορμή πάντα μια ιστορία ή ένα θεατρικό έργο. Η άλλη επιλογή που εμένα με μαγεύει, είναι να μην αναπαριστά ο ηθοποιός την καθημερινότητα. Να κινείται ή να στέκεται με τρόπο που να παράγει με το σώμα του την ποίηση που κρύβεται μέσα στις λέξεις και τις καταστάσεις της ιστορίας. Να δημιουργεί ο σκηνοθέτης εικόνες που να φανερώνουν την ποίηση που έχει ο πόνος και όχι μόνο το κλάμα, την ποίηση της χαράς και όχι απλώς το γέλιο, την ποίηση του θυμού, της θλίψης, της αγάπης και όλων των μεγάλων ανθρώπινων συναισθημάτων. Στην πραγματική πραγματικότητα μου αρέσει το ανοιχτό, εκφραστικό σώμα. Στο θέατρο θέλω να βλέπω και να δημιουργώ το ποιητικό σώμα». 

* Σκηνοθετεί τον «Γλάρο» του Τσέχοφ στο Θέατρο Θησείον και το «Μένγκελε» του Θανάση Τριαρίδη (για δεύτερη χρονιά) στο Θέατρο Faust.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ευθύμης Φιλίππου & Αγγελική Παπούλια, "Ετυμολογίες"
Ευθύμης Φιλίππου - Αγγελική Παπούλια: «Ετυμολογίες» κόντρα στα δεδομένα

Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»

Ανέστης Αζάς, "Τα σκυλιά"
Ανέστης Αζάς: Όταν «Τα σκυλιά» ψάχνουν το δίκιο τους

Ένας τετράποδος ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός άλλου σκύλου. Η βία και η μη απόδοση δικαιοσύνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας παράστασης του γνωστού σκηνοθέτη

Σφάλμα σύνδεσης
Σφάλμα σύνδεσης: ΑΙ, μπορείς να μου πεις τι θα γίνει στο μέλλον;

Μιλήσαμε με τον ηθοποιό Χαλίλ Αλιζάντα και την σκηνοθέτρια Γιολάντα Μαρκοπούλου για τον ρόλο που παίζει η τεχνολογία στον μετασχηματισμό των οικογενειακών δεσμών των προσφύγων και μεταναστών

Forced Entertainment, «Signal to Noise»
Οι Forced Entertainment εκπέμπουν Signal to Noise από την Πειραιώς 260

«Η αγαπημένη του κυρίου Λιν» με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, «50 χρόνια, μια νύχτα» από τον Μάνο Καρατζογιάννη, αφιέρωμα στον Λευτέρη Βογιατζή και άλλες παραστάσεις αυτή την εβδομάδα

"Τραβιάτα" από την ΕΛΣ στο Ηρώδειο
Το καλοκαίρι 2024 σε ΕΛΣ, Μέγαρο, Πειραιά και στα ανοιχτά θέατρα της Αθήνας

«Τραβιάτα», «Κάρμεν» και «Σαρλότ» από την ΕΛΣ, «Τι οφείλουμε στη Δημοκρατία» από το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά και το Φεστιβάλ Αθηνών, οι «Κουταλιανοί» στο Μέγαρο κ.ά.

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.