Έξοδος: Η Τέχνη μετά την Πανδημία στους Δελφούς
Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος επιστρέφει στους Δελφούς με την παράσταση «Έξοδος» με τη Σοφία Χιλλ
«ΕΞΟΔΟΣ, Η Τέχνη μετά την Πανδημία»: Διαλέξεις και παραστάσεις στους Δελφούς από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο, τη Σοφία Χιλλ και τον Σάββα Στρούμπο
Ο διεθνής Έλληνας σκηνοθέτης Θεόδωρος Τερζόπουλος επιστρέφει στους Δελφούς με την παράσταση «Έξοδος». Στο διημέρο εκδηλώσεων που οργανώνει το Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών (Ε.Π.Κε.Δ) στις 17-18 Ιουλίου 2020 με θεατρικές παραστάσεις και διαλέξεις με γενικό τίτλο «ΕΞΟΔΟΣ, Η Τέχνη μετά την Πανδημία», θα σκηνοθετήσει το κεντρικό γεγονός της διοργάνωσης, την παράσταση Έξοδος με τη Σοφία Χιλλ.
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει επίσης την παράσταση «Αντιγόνη» του Σοφοκλή σε σκηνοθεσία Σάββα Στρούμπου και τη θεατρική ομάδα «Σημείο Μηδέν» και διαλέξεις και συζήτηση με θέμα «Η Τέχνη μετά την Πανδημία», όπου θα μιλήσουν προσωπικότητες της Τέχνης και των γραμμάτων στον υπαίθριο χώρο του Κέντρου με διαδικτυακή μετάδοση.
«Έξοδος: Η Τέχνη μετά την Πανδημία» - Το πρόγραμμα του διημέρου
Παρασκευή 17 Ιουλίου
Στις 12.00 στον Υπαίθριο χώρο του Κέντρου θα γίνουν διαλέξεις και συζήτηση με θέμα «Η Τέχνη μετά την Πανδημία».
Ομιλητές: Θεόδωρος Τερζόπουλος σκηνοθέτης, Αθανασία Ψάλτη Προϊσταμένη Εφορείας Αρχαιοτήτων Φωκίδας, Δημήτρης Τσατσούλης Καθηγητής Σημειωτικής του Θεάτρου και Θεωρίας της Επιτέλεσης Πανεπιστήμιο Πατρών-κριτικός θεάτρου, Πηνελόπη Χατζηδημητρίου Δρ. Θεατρολογίας διδάσκουσα, στο διατμηματικό μεταπτυχιακό πρόγραμμα Ευρωπαϊκής Λογοτεχνίας και Πολιτισμού, Α.Π.Θ., Παναγιώτης Βελιανίτης συνθέτης-μουσικοπαιδαγωγός, Γιώργος Σαμπατακάκης Επίκουρος Καθηγητής Θεατρολογίας Πανεπιστήμιο Πατρών, Ιλειάνα Δημάδη υπεύθυνη Δραματουργίας Στέγης Ιδρύματος Ωνάση, Σάββας Στρούμπος σκηνοθέτης.
Στις 21.00 στο Θέατρο Φρύνιχος θα πραγματοποιηθεί η παράσταση «Σοφοκλή Αντιγόνη» από την Θεατρική ομάδα «Σημείο Μηδέν» σε σκηνοθεσία Σάββα Στρούμπου και μετάφραση Δημήτρη Δημητριάδη και διανομή: Έβελυν Ασουάντ (Αντιγόνη), Κωνσταντίνος Γώγουλος (Κρέων), Έλλη Ιγγλίζ (Τειρεσίας-κορυφαία Χορού), Άννα Μαρκά-Μπονισέλ (Ισμήνη-Αγγελιαφόρος), Γιάννης Γιαραμαζίδης (Αίμων), Ρόζυ Μονάκη (Ευρυδίκη-κορυφαία Χορού), Στέλιος Θεοδώρου-Γκλίναβος (Φύλακας-Εξάγγελος), η ομάδα Σημείο Μηδέν (Χορός).
Ο Σάββας Στρούμπος για την Αντιγόνη του Σοφοκλή: «Βλέπουμε την "Αντιγόνη" ως Τραγωδία για τη Διεκδίκηση της Ζωής. Η ακατάβλητη επιθυμία της Αντιγόνης να θάψει τον νεκρό αδερφό της παρά τις διαταγές του Κρέοντα, δεν τη συνδέει μονάχα με τον κόσμο των νεκρών της και της οικογένειάς της. Ξεκινώντας από τη διεκδίκηση της ταφής απέναντι στην κρατική εξουσία, οδηγείται στη διεκδίκηση νέων όρων για την επανεκκίνηση της Ζωής στην πόλη μετά τον πόλεμο. Η Αντιγόνη επιχειρεί να ενώσει Μνήμη και Πόλη, Ύπαρξη και Ιστορία, Εξέγερση και Κοινωνία».
Σάββατο 18 Ιουλίου
Στις 19.30 στον Αρχαιολογικό χώρο των Δελφών, στο πλάτωμα ανατολικής πλευράς ναού του Απόλλωνα η Σοφία Χιλλ θα ερμηνεύσει μονολόγους από τις τραγωδίες Μήδεια, Αντιγόνη και Άλκηστις και χρησμούς της Πυθίας, σε επιμέλεια-διδασκαλία του Θεόδωρου Τερζόπουλου.
Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος σημειώνει: «Έξοδος στην αρχαία τραγωδία είναι η στιγμή που το δράμα κορυφώνεται και οδεύει προς το τέλος του. Η επερχόμενη τάξη στο χάος σύντομα ανατρέπεται από έναν αστάθμητο παράγοντα, η πόλη εξακολουθεί να νοσεί, η φύση συνεχίζει να καταστρέφεται. Ωστόσο, ο άνθρωπος δεν παύει να αναζητά το μέτρο των πραγμάτων, ενώ αυτό πάντα του διαφεύγει. Οριστική έξοδος από την δίνη της τραγωδίας δεν υπάρχει. Κάθε απόπειρα εξόδου σηματοδοτεί και την είσοδο σε μια νέα δίνη αγωνίας και πάθους. Η αγωνία εξακολουθεί. Το ερώτημα «Περί τίνος πρόκειται;» συνεχίζει να τίθεται. Έξοδος, όμως, είναι και η στιγμή της συνειδητοποίησης, του αναστοχασμού, το κοίταγμα πέρα από τον ορίζοντα μετά τον κατακλυσμό των παθών. Ο τραγικός ήρωας αποχωρεί από την σκηνή έχοντας διανύσει τον δρόμο του δύσβατου πεπρωμένου του. Βγαίνει αφήνοντας το αποτύπωμά του μέσα μας».
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο πρώην γιατρός που αποφάσισε να ασχοληθεί σοβαρά με το θέατρο, οι πετυχημένες παραστάσεις, οι διακρίσεις και το νέο του έργο στο θέατρο του Νέου Κόσμου
Μιλήσαμε με τον σκηνοθέτη για την παράσταση στο «Θέατρον» και την ανάγκη του κοινού για έργα με κοινωνικο-πολιτικά μηνύματα
Συνεχόμενα sold out για τη λυτρωτική ροκ τελετουργία για τον Αντονέν Αρτώ με τον Γεράσιμο Γεννατά
Ο γνωστός καραγκιοζοπαίχτης μας μίλησε για την παράσταση όπου συμμετέχει αλλά και για το θέατρο σκιών
Μιλήσαμε με τον δημοφιλή σκηνοθέτη που μετέτρεψε τη σκηνή της Στέγης σε «αρένα» ενός rave party για την παράσταση «Οξυγόνο»
Το θεατρικό ισπανικό έργο της Μάρτα Μπαρσελό, σε σκηνοθεσία Νίκου Καραγέωργου, είναι ένας ύμνος στη αγάπη δίχως όρους
Ο ηθοποιός φέρνει στη σκηνή την αληθινή ιστορία της Charlotte Von Mahlsdorf, της πιο διάσημης Γερμανίδας trans γυναίκας
Τι παραστάσεις ξεκινούν στα θέατρα της Αθήνας τις μέρες που ακολουθούν;
Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Τι μας είπε ο σκηνοθέτης για το έργο και τον Μποστ λίγο πριν την πρεμιέρα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Μιλήσαμε με τη συγγραφέα του «Frankenstein & Eliza» λίγο πριν την πρεμιέρα στο θέατρο Πορεία
Μια παράσταση της Χριστίνας Κυριαζίδη για το φως και το σκοτάδι της γυναικείας ψυχής
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το έργο «Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ» στο θέατρο ΕΛΕΡ και όλα όσα την απασχολούν
Το θέατρο Πόρτα άνοιξε την πρόβα του έργου του Μπέκετ σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, σε νέους 14-17 ετών
Κριτική για την παράσταση στο θέατρο Κνωσός
Κωμωδίες, υπαρξιακές αναζητήσεις, σάτιρα, σύγχρονες μεταφορές κλασικών έργων, πρεμιέρες σύγχρονων έργων
Το έργο της Μάρτα Μπαρσελό αποτυπώνει τη διαδρομή της σχέσης «μητέρας-κόρης», μετά την ανατρεπτική απόφασή τους να εφαρμόσουν τους όρους ενός άρρηκτου συμβολαίου
Μια καριέρα που ξεπερνάει τα σύνορα της Ελλάδας
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το show «Σούπερ Ατού» και για την παράσταση «Διάφανος Ύπνος»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.