Η «Πτέρυγα» ανακινεί συναισθήματα και μνήμες
Η Δήμητρα Κούζα μιλάει στην ATHENS VOICE για την παράσταση που ανεβαίνει στο θέατρο Χώρος
Συνέντευξη με την ηθοποιό Δήμητρα Κούζα με αφορμή την παράσταση «Πτέρυγα» στην οποία πρωταγωνιστεί στο θέατρο Χώρος.
«Η Πτέρυγα», μια ονειρική παράσταση για τη μητρότητα εμπνευσμένη από πραγματικά γεγονότα, έρχεται από τις 21 Φεβρουαρίου στο θέατρο Χώρος, σε σκηνοθεσία Έλενας Μαυρίδου.
Η πρωταγωνίστρια Δήμητρα Κούζα ξεναγεί την ATHENS VOICE στο όνειρο και στις μνήμες της «Πτέρυγας», αποκαλύπτει γιατί διάλεξε τον δρόμο του θεάτρου, συστήνει το πλάσμα που υποδύεται και αποκαλύπτει τι άλλο αγαπά με πάθος, εκτός από το θέατρο.
Γιατί επιλέξατε τον δρόμο του θεάτρου;
Είναι κάτι που με έναν τρόπο έκανα από μικρή ηλικία. Είναι ένας τρόπος έκφρασης, δημιουργίας από το σημείο μηδέν. Και αυτό το βρίσκω πολύ ελκυστικό.
Έχετε άγχος και αγωνία κάθε φορά που ανεβαίνετε στο σανίδι;
Υπάρχει άγχος κάθε φορά και νομίζω δεν θα φύγει ποτέ αυτό το συναίσθημα. Με τα χρόνια βέβαια εντάσσεται σε ένα πλαίσιο δημιουργικότητας μαζί με χαρά, όσο πλησιάζει η πρεμιέρα.
Τι σας σαγηνεύει στην παράσταση «Η Πτέρυγα»;
Στην παράσταση δεν υπάρχει ιδιαίτερο κείμενο με τη μορφή θεατρικού έργου. Είναι το όνειρο και οι μνήμες μιας κοπέλας που βίωσε μια δύσκολη εγκυμοσύνη και έμεινε στο νοσοκομείο για μεγάλο χρονικό διάστημα. Αφηγούμαστε αυτήν την ιστορία και τη διαδρομή της κοπέλας προς τον τοκετό μέσα από εικόνες και σωματικές δράσεις. Το να αφηγείσαι μια ιστορία χωρίς τη χρήση λόγου, αλλά μέσα από μια σωματική συμπεριφορά είναι μια ωραία πρόκληση.
Γιατί να έρθει το κοινό να παρακολουθήσει την παράσταση αυτή;
Οι θεματικές του είναι η εγκυμοσύνη, η αντοχή στη δυσκολία, η στήριξη και η αγάπη του άντρα κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης μιας γυναίκας. Ο ερχομός ενός παιδιού στον κόσμο. Όλοι με τον ίδιο τρόπο έχουμε έρθει. Είναι μια θεματική που αγγίζει τον καθένα μας. Ανακινεί συναισθήματα και μνήμες είτε έχουμε κάνει παιδιά, είτε όχι. Κάποτε όλοι υπήρξαμε παιδιά.
Υπάρχουν στιγμές που ο ρόλος σας φορτίζει συναισθηματικά και σας ξεπερνά;
Το πλάσμα που υποδύομαι ανήκει σε έναν φαντασιακό κόσμο. Είναι ένας συμβολισμός της ζωής, του φωτός, της γέννησης. Είναι η θετική ενέργεια που προστατεύει τις γυναίκες και τα μωρά όταν είναι να έρθουν στον κόσμο. Δεν έχει κάποια έντονη συναισθηματική φόρτιση. Είναι ένα πλάσμα που είναι πολλών ετών, ζει στην Πτέρυγα από πάντα. Έχει μια σιγουριά. Εμφανίζεται για να προστατέψει κάποιον, δεν βιώνει το ίδιο καταστάσεις που μπορούν να του δημιουργήσουν έντονες συναισθηματικές αλλαγές.
Τι είναι το Θέατρο Χώρος για εσάς;
Το δεύτερο σπίτι μου.
Εκτός από το θέατρο, τι άλλο αγαπάτε με πάθος;
Τα ταξίδια, το σινεμά, η θάλασσα, οι περίπατοι κατά τη διάρκεια της ημέρας είναι κάποια από τα πράγματα που μου δίνουν μεγάλη απόλαυση και λειτουργούν τελείως αγχολυτικά για μένα.
Οργανώνετε τα πάντα στην καθημερινότητά σας ή αφήνετε την κάθε μέρα να σας οδηγήσει;
Έχω πλέον καταλάβει ότι δεν μπορείς να οργανώσεις τα πάντα στην εντέλεια. Επιπλέον έχει ενδιαφέρον να αφήνεις περιθώριο στον εαυτό σου να προκύψει και κάτι που δεν είναι στο πρόγραμμα. Οργανώνω ό,τι θεωρώ ότι χρειάζεται χωρίς να κλειδώνω απόλυτα όλη τη μέρα μέσα σε ένα αυστηρό σχεδιάγραμμα.
Ταξίδια, βιβλία, έξοδος με φίλους, κινηματογράφος, τηλεοπτικές σειρές. Αν έπρεπε να τα βάλετε σε σειρά προτεραιότητας, ποια θα ήταν αυτή;
Ταξίδια, έξοδος με φίλους, κινηματογράφος, βιβλία και τηλεοπτικές σειρές.
Δείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση στο Guide της ATHENS VOICE
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο γνωστός Ιταλός σκηνοθέτης αναλαμβάνει για πρώτη φορά να σκηνοθετήσει Έλληνες ηθοποιούς, προσεγγίζοντας τον «Γυάλινο κόσμο» μέσα από μια δική του, «πειραγμένη», και γι’ αυτό καλοδεχούμενη, οπτική
Ποια ήταν η σκηνοθέτρια που το όνομά της συνδέθηκε με τις ταινίες προπαγάνδας της φασιστικής Γερμανίας του Χίτλερ
Είδαμε την πρόβα της νέας παραγωγής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής: Μποέμ του Τζάκομο Πουτσίνι και ήταν όλα πιο αληθινά
Μιλήσαμε με τον σκηνοθέτη για την οπερέτα του Γιόχαν Στράους που ανεβάζει στο θέατρο Ολύμπια
Μιλήσαμε με τον χαρισματικό ηθοποιό που υποδύεται τον «Δον Κάρλος» στην παράσταση που σκηνοθετεί ο Γιάννης Χουβαρδάς στο ΚΘΒΕ
Πόση βία κρύβουν οι σχολικές τάξεις; Μπορούμε να διδάξουμε με τη βία; Γιατί είναι σημαντικό να δουν εκπαιδευτικοί και μαθητές την παράσταση «Η Μέρα της Φούστας»;
Ο Χάρης Φραγκούλης σκηνοθέτησε μια αμιγώς ερευνητική παράσταση πάνω στο έργο του Δημήτρη Δημητριάδη
Ένα πολλά υποσχόμενο ταξίδι, ένα κλασικό έργο σε 2 εκδοχές, ένας ονειροπόλος και ένα αφιέρωμα στη γιαγιά
Μιλήσαμε για όλα: τη νέα παράσταση «Ήρωες», το θέατρο, τα όρια της σάτιρας, τη σύγκριση με τον πατέρα του και πώς αντιμετωπίζει την κατάσταση σήμερα
Οι δύο γνωστοί ηθοποιοί και σκηνοθέτες μιλούν για την παράσταση «Όταν έκλαψε ο Νίτσε» και για τη συνεργασία τους
Τι μας είπε για τα ιστορικά γεγονότα και τη σχέση τους με το σήμερα, τους ακίνητους ταξιδιώτες και την παράσταση «Ματαρόα στον ορίζοντα» στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ
Δυο πρεμιέρες τον Δεκέμβριο και εορταστικές εκδηλώσεις τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά
Μια παράσταση σκηνοθετημένη εντυπωσιακά στην όψη και στις ερμηνείες
Μιλήσαμε για όλα με τον ηθοποιό με αφορμή τον μονόλογο «Το πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος» στο Θέατρο Θησείον
Η παράσταση αναλύει τον βίο και το έργο του, αναδεικνύοντας τον ταλαντούχο καλλιτέχνη που έκανε τη ζωή του κραυγή για την αγάπη
Το ομότιτλο βιβλίο της γαλλίδας συγγραφέως ανεβαίνει στο θέατρο για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Μια αληθινή ιστορία, ένας ύμνος στη δύναμη του ονείρου του Νταβίντ Λελαί-Ελό με τον Μάνο Καρατζογιάννη
Ο Γιάννης Δρακόπουλος πρωταγωνιστεί στη μακροβιότερη σόλο κωμωδία στην ιστορία του Μπρόντγουεϊ
Μετά την ψηφοφορία που πραγματοποιήθηκε κατά την ολομέλεια του σώματος - Το βιογραφικό του
Η ενότητα CosmoClassical σε μία φιλόδοξη παρουσίαση του θρυλικού έργου του Giaccomo Puccini
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.