- CITY GUIDE
- PODCAST
-
27°
Η Εβελίνα Παπούλια στο ρόλο της Κλυταιμνήστρας
Επιστρέφει με την τραγωδία «Ηλέκτρα» του Σοφοκλή, σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη, στο Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν
![manos_athens_voice_1.jpg manos_athens_voice_1.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/manos_athens_voice_1.jpg)
![Εβελίνα Παπούλια Εβελίνα Παπούλια](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2020/01/22/epapoulia_1.jpg)
Συνέντευξη με την ηθοποιό Εβελίνα Παπούλια που πρωταγωνιστεί στην «Ηλέκτρα» του Άρη Μπινιάρη, στο Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν.
Η «Ηλέκτρα», η αρχαία τραγωδία του Σοφοκλή, έρχεται στο Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν από τις 23 Ιανουαρίου σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη. Όπως και σε άλλα έργα του Άρη Μπινιάρη, η παράσταση αποτελεί ένα ταυτόχρονα θεατρικό και μουσικό γεγονός, μία πραγματική πρόκληση για τους ηθοποιούς. Με όχημα τη μουσική, δημιουργούν, μία δυναμική πλατφόρμα αναπαράστασης και αναδεικνύουν το συγκινησιακό πεδίο της αρχαίας τραγωδίας. Χορωδιακά μέρη, μελωδίες και δυναμικοί ρυθμοί, δημιουργούν ένα παλλόμενο και ζωντανό ηχητικό περιβάλλον, μέσα από το οποίο αναδεικνύονται τα πρόσωπα μιας παλιάς μα πάντα επίκαιρης ιστορίας.
![Εβελίνα Παπούλια Εβελίνα Παπούλια](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/epapoulia_2.jpg)
Η αγαπημένη ηθοποιός Εβελίνα Παπούλια υποδύεται την Κλυταιμνήστρα, με την Ελένη Μπούκλη στο ρόλο της Ηλέκτρας και ο Δημήτρης Μανδρινός σαν Ορέστης. Σίγουρα, η Εβελίνα Παπούλια είναι από τις ηθοποιούς που ισορροπούν περίτεχνα πάνω σε απαιτητικούς θεατρικούς, κινηματογραφικούς και τηλεοπτικούς ρόλους. Πολύ δύσκολα θα ξεπεραστεί η ρομαντική κωμική σειρά «Οι Δύο Ξένοι» που άφησε εποχή, ενώ και οι πρωταγωνιστικοί της ρόλοι σε κλασικά έργα όπως «Βάτραχοι», «Ματωμένος Γάμος» και «Βίκτωρ-Βικτώρια» την καθιστούν σαν μία από τις κορυφαίες ελληνίδες ηθοποιούς.
Λίγες ώρες πριν την πρεμιέρα αυτής της ίσως διαφορετικής «Ηλέκτρας», η Εβελίνα Παπούλια μίλησε στην ATHENS VOICE.
Μία διαφορετική «Ηλέκτρα»; Οι παραστάσεις του Άρη Μπινιάρη αποτελούν συχνά ένα ταυτόχρονα θεατρικό και μουσικό γεγονός.
Αυτό είναι αλήθεια, είναι μια διαφορετική Ηλέκτρα. Ο Άρης έχει μια πολύ διαφορετική ματιά και σκηνοθετική πρόταση κάθε φορά που ανεβάζει μια παράσταση και αυτό συμβαίνει γιατί είναι ένας πραγματικά ξεχωριστός άνθρωπος. Η παράσταση έχει ένταση και ηρεμία, ταυτόχρονα παίζει με μουσικές αντιστίξεις, τόσο στον λόγο όσο και στην κινησιολογία. Οι ήρωες αναμετριούνται με τον κακό τους εαυτό, μάχονται με αυτόν, μάχονται για αυτόν μέχρι που να έρθει η δικαίωση, έτσι όπως την εννοούμε σε μία τραγωδία. Σε εικαστικό, κινησιολογικό και μουσικό επίπεδο έχει γίνει μια υπέροχη δουλειά και αυτό οφείλεται σε όλο το επιτελείο που έχει επιλέξει ο Άρης να είναι πλάι του, συμπεριλαμβανομένων και των νέων ταλαντούχων ηθοποιών που είναι επί σκηνής.
Ποιες είναι οι προκλήσεις και οι δυσκολίες που είχες να αντιμετωπίσεις για το ρόλο της Κλυταιμνήστρας;
Πριν ξεκινήσω, μου φαινόταν βουνό όλη η διεργασία γιατί οι παραστάσεις του Άρη πάντα είναι απαιτητικές. Όταν όμως ξεκινήσαμε τις πρόβες, όλα ήταν τόσο ομαλά, φυσιολογικά, αρμονικά και ήρεμα που το πιο δύσκολο πράγμα που σου ζητούσε, γινόταν με ένα μαγικό τρόπο κατανοητό και «εύκολο». Η Κλυταιμνήστρα γεννήθηκε μέσα μου, σιγά σιγά πήρε τον χρόνο της. Με την ηρεμία που έχει όλη η διεργασία μιας εγκυμοσύνης.
Επιστρέφεις μετά από καιρό σε κάποιο κλασικό έργο, μία αρχαία τραγωδία, δοσμένη ίσως αλλιώς. Πώς νοιώθεις για αυτό;
Νιώθω τυχερή και ευλογημένη για αυτήν την συνεργασία. Νιώθω συγγενικά με τον Άρη, ίσως να είναι η αισθητική του, ίσως ότι είναι ένας άνθρωπος που δεν πανικοβάλλεται και πάντα βρίσκει λύσεις, ίσως γιατί ξέρει τι θέλει; Ίσως και όλα αυτά τα στοιχεία μαζί να με κάνουν να νιώθω ευτυχία για αυτή τη συνεργασία. Συνειδητοποίησα τί σημαίνει χαρά, ευτυχία, ηρεμία και γνώση στο θέατρο. Μεγάλη ξεκούραση όταν δεν υπάρχει ανασφάλεια από την πλευρά του σκηνοθέτη για το έργο του και ξέρει εξαρχής τι θέλει να πει και ποιος είναι ο στόχος του. Αυτό δεν συμβαίνει στη δουλειά μας πολύ συχνά αλλά όταν συμβαίνει είναι ευλογία.
Πώς μεταφράζεται και αντηχεί ένα έργο σαν την «Ηλέκτρα» στη σημερινή εποχή;
Τα αρχετυπικά σύμβολα υπάρχουν μέχρι το σήμερα. Η μάχη του καλού και του κακού επίσης. Η λύτρωση ή η κάθαρση, η ισορροπία και η επαναφορά στην τάξη, την κοινωνική, την ηθική και την ψυχική επίσης. Η Ηλέκτρα είναι το φως που η μάνα της με τις αγωνίες της, την εκδικητικότητα της, την αλαζονεία της και την έπαρση της προσπάθησε να της το σβήσει. Το φως όμως της Ηλέκτρας γίνεται φωτιά και μέσα από το χέρι του αδελφού της μπαίνουν όλα ξανά σε τάξη. Εννοείται πως όλα αυτά στο σήμερα συνήθως συμβαίνουν στις οικογένειες με άλλους τρόπουw, κυρίως λεκτικούς αλλά η ουσία είναι η ίδια.
Σε ποια άλλα κλασικά έργα θα ήθελες κάποια στιγμή να παίξεις και ποιους ρόλους να ενσαρκώσεις;
Όλα θα γίνουν στην ώρα τους. Δεν λέω τις επιθυμίες μου, ούτε τα όνειρα μου. Η ζωή, μου έχει μάθει πως όλα γίνονται...όταν δεν τα σχεδιάζεις ή όταν τα δρομολογείς χωρίς πίεση. Από την ζωή παίρνουμε το ποσοστό που μας αναλογεί.. δεν τα έχουμε όλα γιατί πολύ απλά πρέπει να λάβουν και οι άλλοι... Γενικά προσπαθώ να έχω ελάχιστες επιθυμίες, για να μπορώ πάντα να χαίρομαι όλα όσα μου δίνονται.
![Ηλέκτρα Ηλέκτρα](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/epapoulia_3_0.jpg)
Παράλληλα, σε βλέπουμε να πρωταγωνιστείς και στην οικογενειακή κωμική σειρά «Σπίτι είναι…» της τηλεόρασης του Alpha.
Είναι μια σειρά που αγαπώ. Είναι το σενάριο οικογενειακό, πολύ αξιοπρεπές, έχει χιούμορ σέβεται τον θεατή και για αυτό χαίρομαι που είμαι στον Alpha, που είμαι σε αυτήν την παραγωγή και με αυτούς τους συνεργάτες. Τους περισσότερους ηθοποιούς τους ήξερα από πριν οπότε αυτό από μόνο του είναι μεγάλη χαρά γιατί συνεργάζομαι με ανθρώπους που ήδη εκτιμώ. Όσους δεν ήξερα, τους έμαθα και χάρηκα που είναι τόσο αξιόλογοι ευχάριστοι και υπέροχοι άνθρωποι.
Σημαντική η επιστροφή της ελληνικής τηλεόρασης στην μυθοπλασία
Είναι σημαντικό να γίνονται παραγωγές στην τηλεόραση. Όταν γίνονται πράγματα, υπάρχει εξέλιξη, όταν δεν γίνονται, υπάρχει στασιμότητα οπότε είναι λογικό να χαιρόμαστε όλοι για την εξέλιξη των πραγμάτων.
Δύσκολη η ισορροπία ανάμεσα σε θέατρο, τηλεοπτικά γυρίσματα και λοιπές δραστηριότητες; Τι είναι αυτό που σε κάνει να συνεχίζεις;
Δεν θεωρώ τίποτα δύσκολο, αρκεί να είσαι συγκεντρωμένος κάθε φορά εκεί που βρίσκεσαι. Αυτό που με κάνει να συνεχίζω είναι η αγάπη μου σε ότι κάνω. Μου άρεσε η διαρκής κίνηση. Μου άρεσε η εξέλιξη, όχι μόνο στην δουλειά αλλά και σε αλλά πράγματα που εδώ και χρόνια ασχολούμαι. Η στασιμότητα με κουράζει, όχι η κούραση της δράσης.
Τι άλλο να περιμένουμε από την Εβελίνα Παπούλια μέσα στο 2020;
Είναι υπέροχη αυτή η χρονιά... μου έχει μάθει τόσα πράγματα... Είμαι σε συζητήσεις για τον χειμώνα και ελπίζω όλα να πάνε κατ' ευχήν. Οπότε μην περιμένετε να σας ανακοινώσω το επόμενο... συμβαδίστε μαζί μας με το τώρα.
H «Ηλέκτρα» σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη, από τις 23 Ιανουαρίου, Τετάρτη-Κυριακή στις 21:15, στο Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν (Φρυνίχου 14, Πλάκα, 2103222464). Δείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση στο Guide της Athens Voice
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Ένας τετράποδος ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός άλλου σκύλου. Η βία και η μη απόδοση δικαιοσύνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας παράστασης του γνωστού σκηνοθέτη
Η «ψυχή» του studio αρχαίου δράματος γράφει για το Διεθνές Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος του Εθνικού Θεάτρου
Οι εκδηλώσεις της πρώτης εβδομάδας του θεσμού
Μιλήσαμε με τους βραβευμένους συγγραφείς Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη και Βίβιαν Στεργίου για τις ηρωίδες που εμπνεύστηκαν από την «Εκάβη» και την «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Ευριπίδη
Η διακεκριμένη σκηνοθέτις μάς συστήνει τη νέα, υπαρξιακή και ιδιαίτερη για την ίδια, δουλειά της και μας προσκαλεί σε έναν κόσμο… ανάποδο
Ο ανερχόμενος δημιουργός μιλά για όσα του έχει προσφέρει η διεθνής προβολή και διαδρομή των παραστάσεών του
Και ακόμα:«Μιντάτι» από την Τζένη Αργυρίου, «Ιεροτελεστία της άνοιξης» από τον Ροζέρ Μπερνάτ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου σκηνοθετεί ένα από τα σπουδαιότερα έργα του μεγάλου ποιητή στο αρχαίο θέατρο Επιδαύρου
Μιλήσαμε με τον ηθοποιό Χαλίλ Αλιζάντα και την σκηνοθέτρια Γιολάντα Μαρκοπούλου για τον ρόλο που παίζει η τεχνολογία στον μετασχηματισμό των οικογενειακών δεσμών των προσφύγων και μεταναστών
«Η αγαπημένη του κυρίου Λιν» με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, «50 χρόνια, μια νύχτα» από τον Μάνο Καρατζογιάννη, αφιέρωμα στον Λευτέρη Βογιατζή και άλλες παραστάσεις αυτή την εβδομάδα
Το αντιπολεμικό έργο του Ευριπίδη στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από τη ματιά του διακεκριμένου Ρώσου σκηνοθέτη Τιμοφέι Κουλιάμπιν
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.