- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Γιατί οι «στρατιώτες» έρχονται στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης;
Πώς ένα έργο του 1776 μπορεί να μιλήσει για τη σημερινή ελληνική πραγματικότητα;
Το θεατρικό έργο «Οι στρατιώτες» του J.M.R. Lenz στον Ειδικά Διαμορφωμένο Υπόγειο Χώρο του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης από τον Παντελή Φλατσούση
Πώς ένα έργο του 1776, «στιγμές» πριν την Γαλλική Επανάσταση, μπορεί να παρουσιαστεί στην Ελλάδα του σήμερα και να θεωρηθεί επίκαιρο; Αυτό θα ανακαλύψουμε από τις 17 Φεβρουαρίου στον Ειδικά Διαμορφωμένο Υπόγειο Χώρο του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης, με τον Παντελή Φλατσούση να παρουσιάζει το έργο «Οι στρατιώτες» του J.M.R. Lenz.
Πρόκειται για μία παράσταση που σπάνια βλέπουμε να ανεβαίνει, ενώ στην Ελλάδα αυτή θα αποτελέσει την μόλις δεύτερη παρουσίασή της. Ο Lenz έγραψε το έργο του σε μία ιστορική στιγμή παγκοσμίως, όταν ο κόσμος βρισκόταν στα πρόθυρα της αλλαγής, μίας αλλαγής καταλυτικής για όλη τη μελλοντική πορεία των κοινωνικών ισορροπιών. «Οι στρατιώτες» εξάλλου είχαν βασικό σκοπό να ασκήσουν κριτική στην αριστοκρατία του 18ου αιώνα και στην αστική τάξη, που είχε μόνιμο πρωταρχικό σκοπό της την κοινωνική ανέλιξη.
Αυτή η κωμωδία, όπως την θεωρούσε ο Lenz, ή το ειρωνικό και βίαιο μελόδραμα, όπως το χαρακτηρίζει το ευρύ κοινό, καταφέρνει να ταξιδέψει τρεις αιώνες μπροστά και να εναρμονιστεί με την σημερινή ελληνική πραγματικότητα, μέσα από τις ερμηνείες των Βαγγέλη Αμπατζή, Αντώνη Αντωνόπουλου, Μάριου Κρητικόπουλου, Γιώργου Κριθάρα, Θεανού Μεταξά, Μαριάνθης Παντελοπούλου, Μάνου Στεφανάκη και Φοίβου Συμεωνίδη. Η Ελλάδα τα τελευταία χρόνια βιώνει μία κρίση όχι μόνο οικονομική, αλλά και βαθιά κοινωνική, με τις ισορροπίες να μοιάζουν να διαταράσσονται δραστικά, λόγω των κλιμακούμενων κοινωνικών ανταγωνισμών.
Μέσα σε αυτό το κοινωνικό περιβάλλον, ο σκηνοθέτης θέλει να φωτίσει τον μηχανισμό ηθικής και υλικής εξόντωσης, με τον οποίο έρχονται αντιμέτωπα τα λιγότερα προνομιούχα μέλη του συνόλου. Παράλληλα, από μόνο του το κείμενο του Lenz θίγει θέματα, όπως οι ανταγωνιστικές σχέσεις ατόμου–συνόλου, οι δυνατότητες κοινωνικής αναρρίχησης και η σεξουαλική εκμετάλλευση και η θέση της γυναίκας. Θέματα που δεν εντοπίζονται μόνο στο μακρινό 1776, αλλά και στη σημερινή κοινωνία του 2020 παγκοσμίως.
Ποια είναι η ιστορία που καταφέρνει να χωρέσει μέσα της όλα αυτά τα ζητήματα; Πρωταγωνίστρια της η Marie Wesener, η νεαρή κόρη ενός εμπόρου που προσπαθεί να ανέλθει κοινωνικά. Αυτό αποφασίζει να το καταφέρει επιδιώκοντας σεξουαλικές σχέσεις με αριστοκράτες στρατιώτες, οι οποίοι ωστόσο εκμεταλλεύονται την προθυμία της, χωρίς να επιδιώκουν καμία περαιτέρω σοβαρή δέσμευση μαζί της. Το αποτέλεσμα είναι τελικά όχι απλά να μην καταφέρνει την κοινωνική της άνοδο, αλλά και να στιγματίζεται από την τοπική κοινωνία.
Περισσότερες Πληροφορίες:
Στον Ειδικά Διαμορφωμένο Υπόγειο Χώρο του Ιδρύματος Κακογιάννη (Πειραιώς 206, Ταύρος)
Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Δευτέρα και Τρίτη 21:00
Τιμές εισιτηρίων: 5€ έως 15€
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Αγάπη, έρωτας, τρυφερότητα, στερεότυπα, δεύτερες ευκαιρίες: αυτά είναι τα χαρακτηριστικά των έργων που προτείνουμε
Η θεατρική παράσταση κάνει πρεμιέρα στις 25 Ιανουαρίου
Το Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν, ως ελάχιστη προσφορά στην πολυσχιδή δημιουργό θα απονέμει ανά διετία το Βραβείο
Μια ματιά στη θεατρική παράσταση που παίζεται κάθε Δευτέρα και Τρίτη
Μια συζήτηση με τον αρχιμουσικό που σκηνοθετεί την παράσταση στο Δημοτικό Θέατρο Κάλλας
Η πρώτη παράσταση του έργου του Μπέκετ πραγματοποιήθηκε 5 Ιανουαρίου 1953
Οι παραγωγές του έχουν παρουσιαστεί σε όλα τα Φεστιβάλ της χώρας όπως στο Θέατρο Επιδαύρου και στο Ηρώδειο
Η Ιόλη Ανδρεάδη και ο Άρης Ασπρούλης ανεβάζουν την πρώτη θεατρική παράσταση για τον μεγάλο μουσικό
Μιλήσαμε με τον Μίλτο Σωτηριάδη, διευθυντή του Θεάτρου του Νέου Κόσμου, για τη διαμόρφωση του χώρου και τον προγραμματισμό της σεζόν
Μεγάλοι σκηνοθέτες, σπουδαία κείμενα και καθηλωτικές ερμηνείες
Ερμηνεύουν η Λυδία Κονιόρδου και ο Μιχάλης Σαράντης- Μαζί τους η Τάνια Τσανακλίδου
Ποια θεατρικά μπορείτε να δείτε τις μέρες των γιορτών στην Αθήνα
Μιλήσαμε με τον σκηνοθέτη του «Κάθε Πέμπτη κύριε Γκριν» στο θέατρο Αργώ
Ο γνωστός Ιταλός σκηνοθέτης αναλαμβάνει για πρώτη φορά να σκηνοθετήσει Έλληνες ηθοποιούς, προσεγγίζοντας τον «Γυάλινο κόσμο» μέσα από μια δική του, «πειραγμένη», και γι’ αυτό καλοδεχούμενη, οπτική
Ποια ήταν η σκηνοθέτρια που το όνομά της συνδέθηκε με τις ταινίες προπαγάνδας της φασιστικής Γερμανίας του Χίτλερ
Είδαμε την πρόβα της νέας παραγωγής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής: Μποέμ του Τζάκομο Πουτσίνι και ήταν όλα πιο αληθινά
Μιλήσαμε με τον σκηνοθέτη για την οπερέτα του Γιόχαν Στράους που ανεβάζει στο θέατρο Ολύμπια
Μιλήσαμε με τον χαρισματικό ηθοποιό που υποδύεται τον «Δον Κάρλος» στην παράσταση που σκηνοθετεί ο Γιάννης Χουβαρδάς στο ΚΘΒΕ
Πόση βία κρύβουν οι σχολικές τάξεις; Μπορούμε να διδάξουμε με τη βία; Γιατί είναι σημαντικό να δουν εκπαιδευτικοί και μαθητές την παράσταση «Η Μέρα της Φούστας»;
Ο Χάρης Φραγκούλης σκηνοθέτησε μια αμιγώς ερευνητική παράσταση πάνω στο έργο του Δημήτρη Δημητριάδη
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.