- CITY GUIDE
- PODCAST
-
29°
Γιατί οι «στρατιώτες» έρχονται στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης;
Πώς ένα έργο του 1776 μπορεί να μιλήσει για τη σημερινή ελληνική πραγματικότητα;
Το θεατρικό έργο «Οι στρατιώτες» του J.M.R. Lenz στον Ειδικά Διαμορφωμένο Υπόγειο Χώρο του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης από τον Παντελή Φλατσούση
Πώς ένα έργο του 1776, «στιγμές» πριν την Γαλλική Επανάσταση, μπορεί να παρουσιαστεί στην Ελλάδα του σήμερα και να θεωρηθεί επίκαιρο; Αυτό θα ανακαλύψουμε από τις 17 Φεβρουαρίου στον Ειδικά Διαμορφωμένο Υπόγειο Χώρο του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης, με τον Παντελή Φλατσούση να παρουσιάζει το έργο «Οι στρατιώτες» του J.M.R. Lenz.
Πρόκειται για μία παράσταση που σπάνια βλέπουμε να ανεβαίνει, ενώ στην Ελλάδα αυτή θα αποτελέσει την μόλις δεύτερη παρουσίασή της. Ο Lenz έγραψε το έργο του σε μία ιστορική στιγμή παγκοσμίως, όταν ο κόσμος βρισκόταν στα πρόθυρα της αλλαγής, μίας αλλαγής καταλυτικής για όλη τη μελλοντική πορεία των κοινωνικών ισορροπιών. «Οι στρατιώτες» εξάλλου είχαν βασικό σκοπό να ασκήσουν κριτική στην αριστοκρατία του 18ου αιώνα και στην αστική τάξη, που είχε μόνιμο πρωταρχικό σκοπό της την κοινωνική ανέλιξη.
Αυτή η κωμωδία, όπως την θεωρούσε ο Lenz, ή το ειρωνικό και βίαιο μελόδραμα, όπως το χαρακτηρίζει το ευρύ κοινό, καταφέρνει να ταξιδέψει τρεις αιώνες μπροστά και να εναρμονιστεί με την σημερινή ελληνική πραγματικότητα, μέσα από τις ερμηνείες των Βαγγέλη Αμπατζή, Αντώνη Αντωνόπουλου, Μάριου Κρητικόπουλου, Γιώργου Κριθάρα, Θεανού Μεταξά, Μαριάνθης Παντελοπούλου, Μάνου Στεφανάκη και Φοίβου Συμεωνίδη. Η Ελλάδα τα τελευταία χρόνια βιώνει μία κρίση όχι μόνο οικονομική, αλλά και βαθιά κοινωνική, με τις ισορροπίες να μοιάζουν να διαταράσσονται δραστικά, λόγω των κλιμακούμενων κοινωνικών ανταγωνισμών.
Μέσα σε αυτό το κοινωνικό περιβάλλον, ο σκηνοθέτης θέλει να φωτίσει τον μηχανισμό ηθικής και υλικής εξόντωσης, με τον οποίο έρχονται αντιμέτωπα τα λιγότερα προνομιούχα μέλη του συνόλου. Παράλληλα, από μόνο του το κείμενο του Lenz θίγει θέματα, όπως οι ανταγωνιστικές σχέσεις ατόμου–συνόλου, οι δυνατότητες κοινωνικής αναρρίχησης και η σεξουαλική εκμετάλλευση και η θέση της γυναίκας. Θέματα που δεν εντοπίζονται μόνο στο μακρινό 1776, αλλά και στη σημερινή κοινωνία του 2020 παγκοσμίως.
Ποια είναι η ιστορία που καταφέρνει να χωρέσει μέσα της όλα αυτά τα ζητήματα; Πρωταγωνίστρια της η Marie Wesener, η νεαρή κόρη ενός εμπόρου που προσπαθεί να ανέλθει κοινωνικά. Αυτό αποφασίζει να το καταφέρει επιδιώκοντας σεξουαλικές σχέσεις με αριστοκράτες στρατιώτες, οι οποίοι ωστόσο εκμεταλλεύονται την προθυμία της, χωρίς να επιδιώκουν καμία περαιτέρω σοβαρή δέσμευση μαζί της. Το αποτέλεσμα είναι τελικά όχι απλά να μην καταφέρνει την κοινωνική της άνοδο, αλλά και να στιγματίζεται από την τοπική κοινωνία.
Περισσότερες Πληροφορίες:
Στον Ειδικά Διαμορφωμένο Υπόγειο Χώρο του Ιδρύματος Κακογιάννη (Πειραιώς 206, Ταύρος)
Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Δευτέρα και Τρίτη 21:00
Τιμές εισιτηρίων: 5€ έως 15€
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Όσα πρέπει να ξέρετε για τη διανομή των δωρεάν εισιτηρίων, τη μέρα και την ώρα
Κι αν τα σκυλιά αναλάμβαναν δράση; Καταιγιστική πλοκή και ευαίσθητη ματιά
Το ανσάμπλ της Κομεντί Φρανσέζ επιστρέφει στην Επίδαυρο με το νέο έργο του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ της Αβινιόν. Ποια είναι, λοιπόν, αυτή η Εκάβη που δεν είναι η Εκάβη;
Και ακόμα: «Τα σκυλιά» και «Ετυμολογίες» στο Φεστιβάλ Αθηνών, «Θεόφιλος sold» από την Όλια Λαζαρίδου και το πολυταξιδεμένο «Lemon»
Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει την αριστοφανική κωμωδία σε σκηνοθεσία - απόδοση του Γιάννη Κακλέα
Είδαμε τη «Μήδεια» του Σάιμον Στόουν στο θέατρο Παλλάς, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Εντυπώσεις από την παράσταση σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη, με τους Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο Γιώργο Χρυσοστόμου και άλλους εξαιρετικούς ηθοποιούς
Οι μοναδικές λυρικές βραδιές και το ντοκιμαντέρ που θα προβληθεί
Μιλήσαμε για τον ρόλο του ως Αργκάν στην περιοδεία της παράστασης «Ο κατά φαντασίαν ασθενής», το θέατρο και τη δύσκολη απόφαση που έχει πάρει μέχρι τώρα στην καριέρα του
Σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και με τον Μάνο Βακούση στον πρωταγωνιστικό ρόλο, το ΚΘΒΕ «κατηφορίζει» στην Επίδαυρο
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.