Άκις Βλουτής: Σκηνοθετώντας τον εαυτό μου
Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης μιλάει στην ATHENS VOICE για την παράσταση του θεάτρου Άλφα «Ο πατέρας»
![69344622_10156942672578218_6480720064680034304_n.jpg 69344622_10156942672578218_6480720064680034304_n.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/69344622_10156942672578218_6480720064680034304_n.jpg)
![Άκις Βλουτής, Ο πατέρας, Θέατρο Άλφα Άκις Βλουτής, Ο πατέρας, Θέατρο Άλφα](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2019/12/09/limg_5903.jpg)
Ο Άκις Βλουτής, σκηνοθέτης και πρωταγωνιστής της παράστασης «Ο πατέρας» στο Θέατρο Άλφα, μιλάει στην ATHENS VOICE.
Σκηνοθεσία και υποκριτική. Τι σας γοητεύει περισσότερο;
Ξεκίνησα να εργάζομαι σαν ηθοποιός το 1992. Ήμουν πολύ τυχερός γιατί από νωρίς είχα πολύ καλές συναντήσεις και βρέθηκα σε πολύ ενδιαφέρουσες παραστάσεις. Είχα την τύχη να συναντηθώ με τον Λ. Βογιατζή, τον Σ. Λιβαθινό και πολλούς άλλους. Προχωρώντας άρχισα να συνειδητοποιώ ότι έβλεπα το έργο πιο σφαιρικά κι όχι τον ρόλο μου μόνο μέσα σε αυτό. Αποφάσισα λοιπόν να δοκιμάσω τη σκηνοθεσία πρώτα σε δουλειές που δεν έπαιζα εγώ. Τα δυο τελευταία χρόνια σκηνοθετώ τον εαυτό μου. Είναι δυο διαφορετικά πράγματα, εξίσου γοητευτικά. Η σκηνοθεσία έχει να κάνει με την πλήρη ανάγνωση του κειμένου και με ένα όραμα συνολικό. Με γοητεύει η αισθητική, το ηχητικό τοπίο, και πιο πολύ από όλα η δραματουργική επεξεργασία που φέρνει το κλασικό έργο πιο κοντά μας. Όμως δεν θα μπορούσα να στερηθώ την υποκριτική γιατί μόνο εκεί ολοκληρώνεται το θεατρικό φαινόμενο. Νιώθω ότι και τα δύο με συμπληρώνουν.
![Άκις Βλουτής, Ο πατέρας, Θέατρο Άλφα Άκις Βλουτής, Ο πατέρας, Θέατρο Άλφα](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/p2img_7364.jpg)
Όταν ερμηνεύετε έναν ρόλο, λειτουργείτε και σαν σκηνοθέτης του εαυτού σας;
Αν με ρωτάτε για όταν με σκηνοθετεί άλλος, είμαι νομίζω πολύ καλός μαθητής. Όταν εκτιμώ τον σκηνοθέτη, περιμένω με αγωνία και χαρά τη βοήθειά του και τις οδηγίες του. Όταν πάλι σκηνοθετώ εγώ, φτιάχνω από πριν έναν κορμό του ρόλου και τον εξελίσσω στην πορεία.
Πείτε μας δυο λόγια για την παράσταση.
Πρόκειται για ένα ζευγάρι που είναι μαζί περίπου δεκαεπτά χρόνια. Ο σύζυγος είναι στρατιωτικός αλλά έχει επιστημονικές φιλοδοξίες και ζει με τη γυναίκα του, την κόρη τους και την παραμάνα του. Παρακολουθούμε τη δράση από το απόγευμα μιας μέρας μέχρι το ξημέρωμα. Βλέπουμε μια σχέση δύσκολη. Ο ίλαρχος νεαρός αρρώστησε σοβαρά από σύφιλη με αποτέλεσμα να έχει οδηγηθεί στη σχιζοφρένεια. Η σύζυγος, με μια σκοτεινή στρατηγική, του στάζει στα αυτιά σαν δηλητήριο την αμφιβολία για την πατρότητα της κόρης τους και τον αποσυγκροτεί ώσπου τον οδηγεί στην κατάρρευση.
![Άκις Βλουτής, Ο πατέρας, Θέατρο Άλφα Άκις Βλουτής, Ο πατέρας, Θέατρο Άλφα](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/limg_6349.jpg)
![Άκις Βλουτής, Ο πατέρας, Θέατρο Άλφα Άκις Βλουτής, Ο πατέρας, Θέατρο Άλφα](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/p2img_7382.jpg)
Ποια είναι η σκηνοθετική σας προσέγγιση;
Τοποθέτησα το έργο σε έναν ακαθόριστο λευκό χώρο, κάτι σαν σουίτα ενός σπα κάπου στα βόρεια. Εκεί ο ίλαρχος βλέπει έναν εφιάλτη: ό,τι φοβόταν πάντα συμβαίνει μπροστά στα μάτια του. Βλέπουμε την τρέλα να του δημιουργεί τεράστια ερωτηματικά που τον οδηγούν στην καταστροφή. Η τρέλα είναι πάντα κοντά μας κι ας μην ξεχνάμε ότι κι ο Στρίντμπεργκ υπήρξε −μπορούμε να πούμε− ένας τρελός, ένας καλλιτέχνης.
![Άκις Βλουτής, Ο πατέρας, Θέατρο Άλφα Άκις Βλουτής, Ο πατέρας, Θέατρο Άλφα](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/p2img_7133.jpg)
Ποιο είναι το σπουδαιότερο, κατά τη γνώμη σας, μήνυμα αυτής της παράστασης;
Η αλλαγή. Βρισκόμαστε στα τέλη του 19ου αιώνα. Ο κόσμος αλλάζει. Η θέση της γυναίκας αλλάζει. Βλέπουμε επίσης τον θάνατο του πατέρα. Υπάρχει ένας βαθύς συμβολισμός. Η οικογένεια αλλάζει και προφητικά ο Στρίντμπεργκ βλέπει το σήμερα. Ο θεατής σίγουρα δεν θα πάρει απαντήσεις, αλλά σίγουρα θα σκεφτεί πάνω σε θέματα πολύ κρίσιμα και υπαρξιακά.
Ποια φράση του έργου σας αγγίζει;
«Όμως εσύ κι εγώ και χιλιάδες άνθρωποι σ' αυτόν τον κόσμο, ζήσαμε τη ζωή μας χωρίς να την καταλάβουμε, τη ζήσαμε σαν παιδιά γεμάτα φαντασιώσεις ιδανικά και ψευδαισθήσεις και μετά ξυπνήσαμε...»
![Άκις Βλουτής, Ο πατέρας, Θέατρο Άλφα Άκις Βλουτής, Ο πατέρας, Θέατρο Άλφα](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/p2img_7489-1.jpg)
Τι σημαίνει συντροφικότητα για εσάς;
Επικοινωνία, αγάπη, ασφάλεια.
Πώς χαλαρώνετε μετά από μια έντονη ημέρα;
Με τους φίλους μου κι ένα ουισκάκι.
![Άκις Βλουτής, Ο πατέρας, Θέατρο Άλφα Άκις Βλουτής, Ο πατέρας, Θέατρο Άλφα](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/p2img_7177.jpg)
Έχετε σκεφτεί ποτέ να αποτυπώσετε τη ζωή σας σε ένα βιβλίο; Αν ναι, ποιον τίτλο θα έχει;
Δεν το έχω σκεφτεί ποτέ. Με βάζετε σε σκέψεις. Μπορεί όταν γεράσω να γράψω για όλες μου τις περιπέτειες, θεατρικές και μη.
Σίγουρα θα έχουν ενδιαφέρον και σίγουρα ο τόμος θα είναι πολύ χοντρός.
Χωρίς αμφιβολία έχουμε ακούσει πολλές φορές για την περίφημη επιγραφή «Γνώθι σαυτόν» που ήταν γραμμένη επάνω από την κεντρική είσοδο του Μαντείου των Δελφών. Αυτός θα ήταν ο τίτλος.
![Άκις Βλουτής, Ο πατέρας, Θέατρο Άλφα Άκις Βλουτής, Ο πατέρας, Θέατρο Άλφα](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/limg_6008.jpg)
Μουσικό κομμάτι που σας γοητεύει το τελευταίο διάστημα;
Το κομμάτι του Μάλερ που ακούγεται στην παράστασή μας. Είναι το adagietto από την πέμπτη συμφωνία του σε διεύθυνση Κάραγιαν.
Δείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση στο Guide της Athens Voice
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Όσα πρέπει να ξέρετε για τη διανομή των δωρεάν εισιτηρίων, τη μέρα και την ώρα
Κι αν τα σκυλιά αναλάμβαναν δράση; Καταιγιστική πλοκή και ευαίσθητη ματιά
Το ανσάμπλ της Κομεντί Φρανσέζ επιστρέφει στην Επίδαυρο με το νέο έργο του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ της Αβινιόν. Ποια είναι, λοιπόν, αυτή η Εκάβη που δεν είναι η Εκάβη;
Και ακόμα: «Τα σκυλιά» και «Ετυμολογίες» στο Φεστιβάλ Αθηνών, «Θεόφιλος sold» από την Όλια Λαζαρίδου και το πολυταξιδεμένο «Lemon»
Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει την αριστοφανική κωμωδία σε σκηνοθεσία - απόδοση του Γιάννη Κακλέα
Είδαμε τη «Μήδεια» του Σάιμον Στόουν στο θέατρο Παλλάς, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Εντυπώσεις από την παράσταση σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη, με τους Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο Γιώργο Χρυσοστόμου και άλλους εξαιρετικούς ηθοποιούς
Οι μοναδικές λυρικές βραδιές και το ντοκιμαντέρ που θα προβληθεί
Μιλήσαμε για τον ρόλο του ως Αργκάν στην περιοδεία της παράστασης «Ο κατά φαντασίαν ασθενής», το θέατρο και τη δύσκολη απόφαση που έχει πάρει μέχρι τώρα στην καριέρα του
Σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και με τον Μάνο Βακούση στον πρωταγωνιστικό ρόλο, το ΚΘΒΕ «κατηφορίζει» στην Επίδαυρο
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.