- CITY GUIDE
- PODCAST
-
19°
Οι συντελεστές του «Himmelweg» ψάχνουν ρόλο στη σκηνή του κόσμου
Νίκος Ψαρράς, Θανάσης Δήμου και Έλενα Καρακούλη μιλούν στην ATHENS VOICE λίγο πριν την πρεμιέρα τους στο Θέατρο Τζένη Καρέζη
Το «Himmelweg» της Έλενας Καρακούλη με τους Θανάση Δήμου και Νίκο Ψαρρά έχει σήμερα πρεμιέρα στο Θέατρο Τζένη Καρέζη.
«Σε ένα στρατόπεδο συγκέντρωσης Εβραίων κοντά στην Πράγα, στήνεται ένα παιχνίδι
εντυπώσεων, δηλαδή εξαπάτησης».
Το Δελτίο Τύπου της παράστασης που σε λίγες ώρες έχει την επίσημή της πρώτη στο Θεάτρο Τζένη Καρέζη ξεκινάει κάπως έτσι. Ύστερα κάποιες αράδες περιγραφής ακολουθούν. Μιλούν για τον «δρόμο για τον ουρανό» την ερμηνεία της λέξης «Himmelweg», για τους χαρακτήρες, για τους συντελεστές της. Σκεφτήκαμε ότι ο πλέον κατάλληλος για να μας μιλήσει για το έργο του Χουάν Μαγιόρκα είναι οι τελευταίοι (οι συντελεστές) και έτσι τους δώσαμε το βήμα να μας περιγράψουν οι ίδιοι την παράστασή τους. Με δικά τους λόγια και συναίσθημα. Και το έκαναν.
«"Himmelweg" σημαίνει στα γερμανικά "ο δρόμος για τον ουρανό". Έτσι αποκαλούσαν οι Ναζί την ράμπα που οδηγούσε στους θαλάμους αερίων. Το έργο έχει ως αφετηρία ένα ιστορικό γεγονός που ξεπερνά κάθε φαντασία, όμως δεν είναι ένα έργο μνήμης του ολοκαυτώματος. Περιγράφει ένα τοπίο, ανησυχητικά οικείο. Εμείς, οι θεατές είμαστε "τα μάτια του κόσμου", αυτοί που παρακολουθούν από απόσταση ασφαλείας ειδήσεις, γενοκτονίες, αδικίες, φόνους και εγκλήματα. Καθημερινά αποδεχόμαστε ή συντάσσουμε αναφορές που αθωώνουν τους ενόχους. Είμαστε μάλλον επιρρεπείς στην χειραγώγηση. Άλλοτε επιλέγουμε να στρέψουμε αλλού το βλέμμα, σε άλλα θεάματα πιο ανώδυνα, πιο "διασκεδαστικά". Το "Himmelweg" ξεκίνησε σαν μια βουτιά στο πιο σκοτεινό κομμάτι της νεότερης ιστορίας και μας "ξέβρασε" με έναν παράξενο τρόπο στο τώρα. Το Himmelweg μας προκαλεί να αναρωτηθούμε ποιοι είμαστε, και ποιο ρόλο παίζουμε στην σκηνή του κόσμου». - Έλενα Καρακούλη, σκηνοθέτρια
«Η βία και το κτήνος είναι μέσα στον καθένα μας κι ας σφυρίζουμε αδιάφορα. Αυτό που μας προκαλεί τρόμο και φρίκη, ογδόντα σχεδόν χρόνια μετά το δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο είναι η ψυχρή ,οργανωμένη, επιστημονική βία του ναζισμού που βρίσκεται στον πυρήνα της ιδεολογίας του. Στον πυρήνα του ναζισμού και του φασισμού βρίσκεται ο θάνατος του ανίσχυρου ως φυσικός νόμος (γι' αυτό και όσοι τον εξισώνουν με άλλες ιδεολογίες που κάτω από τη σημαία ανθρωπιστικών ιδεωδών οδήγησαν σε ολοκληρωτικά καθεστώτα είναι είτε ανιστόρητοι είτε ύποπτοι). Μετά από την εμπειρία των στρατόπεδων συγκέντρωσης μπορεί να υπάρξει κι άλλη τέτοια φρίκη; Ο συγγραφέας μας λέει ναι. Το καράβι της ιστορίας στρίβει προς άγνωστα νερά, η τιμή της ανθρώπινης σάρκας πέφτει στο χρηματιστήριο και οι ρόλοι είναι εκεί. Ο Θύτης, το Θύμα και ο Αμέτοχος».- Θανάσης Δήμου, ηθοποιός
«"Είχες ακούσει να λένε για την μελαγχολία του ηθοποιού; Τώρα ξέρεις τι είναι. Όλος αυτός ο κόσμος των λέξεων και των κινήσεων μόλις πέσει η αυλαία εξαφανίζεται". Έτσι τελειώνει το ταξίδι του διοικητή του Τερεζίν στο "Himmelweg". Ένας άνθρωπος που έπαιξε στα ζάρια χιλιάδες ψυχές όταν τελείωσε το σόου που ετοίμαζε για τον ερυθρό σταυρό για ένα εξάμηνο, αυτό βρήκε να πει. "Η ζωή πρέπει να συνεχιστεί, αλλά πώς;". Αυτή είναι όλη η ουσία του έργου, ένα ερώτημα προς όλους μας, σήμερα. Όλοι μας καλούμαστε να αποφασίσουμε αν θα είμαστε θεατές ή μέρος των γεγονότων. "Τρένα που ταξιδεύουν νύχτα αυτό είναι η Ευρώπη σήμερα, μέσα σε αυτά τα τρένα ταξιδεύουν οι εφιάλτες μας, τώρα πια έχουν πραγματοποιηθεί"». - Νίκος Ψαρράς, ηθοποιός
Δείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση στο Guide της Athens Voice
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τον σκηνοθέτη για την παράσταση στο «Θέατρον» και την ανάγκη του κοινού για έργα με κοινωνικο-πολιτικά μηνύματα
Συνεχόμενα sold out για τη λυτρωτική ροκ τελετουργία για τον Αντονέν Αρτώ με τον Γεράσιμο Γεννατά
Ο γνωστός καραγκοζιοπαίχτης μας μίλησε για την παράσταση όπου συμμετέχει αλλά και για το θέατρο σκιών
Μιλήσαμε με τον δημοφιλή σκηνοθέτη που μετέτρεψε τη σκηνή της Στέγης σε «αρένα» ενός rave party για την παράσταση «Οξυγόνο»
Το θεατρικό ισπανικό έργο της Μάρτα Μπαρσελό, σε σκηνοθεσία Νίκου Καραγέωργου, είναι ένας ύμνος στη αγάπη δίχως όρους
Ο ηθοποιός φέρνει στη σκηνή την αληθινή ιστορία της Charlotte Von Mahlsdorf, της πιο διάσημης Γερμανίδας trans γυναίκας
Τι παραστάσεις ξεκινούν στα θέατρα της Αθήνας τις μέρες που ακολουθούν;
Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Τι μας είπε ο σκηνοθέτης για το έργο και τον Μποστ λίγο πριν την πρεμιέρα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Μιλήσαμε με τη συγγραφέα του «Frankenstein & Eliza» λίγο πριν την πρεμιέρα στο θέατρο Πορεία
Μια παράσταση της Χριστίνας Κυριαζίδη για το φως και το σκοτάδι της γυναικείας ψυχής
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το έργο «Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ» στο θέατρο ΕΛΕΡ και όλα όσα την απασχολούν
Το θέατρο Πόρτα άνοιξε την πρόβα του έργου του Μπέκετ σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, σε νέους 14-17 ετών
Κριτική για την παράσταση στο θέατρο Κνωσός
Κωμωδίες, υπαρξιακές αναζητήσεις, σάτιρα, σύγχρονες μεταφορές κλασικών έργων, πρεμιέρες σύγχρονων έργων
Το έργο της Μάρτα Μπαρσελό αποτυπώνει τη διαδρομή της σχέσης «μητέρας-κόρης», μετά την ανατρεπτική απόφασή τους να εφαρμόσουν τους όρους ενός άρρηκτου συμβολαίου
Μια καριέρα που ξεπερνάει τα σύνορα της Ελλάδας
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το show «Σούπερ Ατού» και για την παράσταση «Διάφανος Ύπνος»
Ο ράπερ μιλάει για την απόφασή του να δοκιμάσει κάτι που δεν έχει ξανακάνει, το θεατρικό σανίδι, στο ψυχολογικό θρίλερ που σκηνοθετεί ο Δημήτρης Αγοράς
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.