«Άμλετ»: Η Κατερίνα Ευαγγελάτου ανοίγει το θέατρο του πατέρα της
Το ιστορικό θέατρο ανοίγει ξανά μετά από 8 χρόνια για μία μόνο σεζόν
Η Κατερίνα Ευαγγελάτου και η Λυκόφως παρουσιάζουν τον «Άμλετ» στο «Αμφι-Θέατρο Σπύρου Α. Ευαγγελάτου», με πρωταγωνιστή τον Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο.
Ποια είναι τα όρια ανάμεσα στο «είναι» και το «φαίνεσθαι»; Πώς εκφράζεται η λειτουργία του πένθους; Υπάρχει ταμπού στην επιθυμία; Γιατί δρω ή δεν δρω; Η τέχνη του Θεάτρου πώς αποκαλύπτει την πυρηνική μας αλήθεια; Ποιος φόβος κινεί την ύπαρξή μας;
Αυτά είναι κάποια μόνο από τα ερωτήματα που θέτει από τον 17ο αιώνα μέχρι σήμερα το διαχρονικό έργο του Ουίλιαμ Σαίξπηρ, «Άμλετ». Η ιστορία εκδίκησης του Άγγλου συγγραφέα έχει καταφέρει να παραμένει «ζωντανή» έως και την εποχή μας, επηρεάζοντας το έργο και τη σκέψη στοχαστών, επιστημόνων και δημιουργών, έχοντας στο επίκεντρό της ζητήματα, όπως η υποκρισία και ο θάνατος, που ποτέ δεν παύουν να απασχολούν τον άνθρωπο ανεξαρτήτως τόπου και χρόνου.
Το εμβληματικό έργο έχει ανεβεί σε αμέτρητες σκηνές παγκοσμίως ανά τα χρόνια. Στην χώρα μας, μία από τις χαρακτηριστικότερες παρουσιάσεις του ήταν εκείνη που έλαβε χώρα στο ιστορικό «Αμφι-Θέατρο» πριν από 28 χρόνια και σκηνοθετήθηκε από τον Σπύρο Α. Ευαγγελάτο, με τον πρωταγωνιστικό ρόλο να ερμηνεύεται από τον Γιάννη Φέρτη.
Το θέατρο, που λειτούργησε για 36 συνεχόμενα χρόνια από το 1975 και έπειτα, έκλεισε οριστικά τις πόρτες του το 2011. Τώρα, η κόρη του ιδρυτή του, Κατερίνα Ευαγγελάτου, θα ξαναδώσει ζωή στον χώρο που σημάδεψε την ελληνική θεατρική σκηνή της μεταπολίτευσης, για να τον ξαναγεμίσει με το κείμενο του Ουίλιαμ Σαίξπηρ, αυτή τη φορά σε δική της σκηνοθεσία και με τον Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο στον ρόλο του Άμλετ.
Το «Αμφι-Θέατρο» θα ανοίξει σε μία επετειακή γι’ αυτό στιγμή, αφού το 2020 θα κλείσει 45 χρόνια από την ίδρυσή του. Δεν προβλέπεται να δούμε άλλες παραστάσεις σε αυτό, αφού θα επαναλειτουργήσει αποκλειστικά για μία σεζόν για να φιλοξενήσει την παραγωγή της Λυκόφως, με την φυσική φθορά του χώρου να διατηρείται.
Η Κατερίνα Ευαγγελάτου αναφέρει για την παράσταση: «Ο Άμλετ είναι ένα έργο γεμάτο αναφορές στην Υποκριτική και την υποκρισία: από την παράσταση που στήνει ο Άμλετ για να παγιδεύσει τον βασιλιά ως την σκηνοθετημένη (;) τρέλα του και από τους μακροσκελείς, απόλυτα θεατρικούς μονολόγους του κεντρικού προσώπου έως την απέχθειά του για καθετί που «φαίνεται αλλά δεν είναι».
Η παράσταση ερευνά τον τρόπο με τον οποίο το έργο διαταράσσει το όριο μεταξύ Θεάτρου και πραγματικότητας, εκθέτοντας τους μηχανισμούς της θεατρικής Τέχνης. Παράλληλα, στο επίκεντρο της ανάγνωσής μας τίθεται ο θάνατος- όχι απλώς ο φυσικός θάνατος και η φιλοσοφική αναρώτηση για το μετά, αλλά, κυρίως, ο θάνατος του Θεάτρου: η θνησιγενής τέχνη του Θεάτρου, η παλαιά γενιά που εξαφανίζεται δίνοντας τη θέση της στην νέα, τα φαντάσματα που κυκλοφορούν ανάμεσά μας, το νήμα των τριάντα ετών που συνδέει τον παλαιό Φόρτινμπρας με τον νέο, τον παλαιό Άμλετ με τον γυιο του, και την παράσταση του 1991 με την φετινή».
Εκτός από τον Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο, στη σκηνή του ιστορικού θεάτρου από τις 7 Δεκεμβρίου θα βρίσκονται και οι Νίκος Ψαρράς (Κλαύδιος), Άννα Μάσχα (Γερτρούδη), Δημήτρης Παπανικολάου (Πολώνιος), Αμαλία Νίνου (Οφηλία), Μιχάλης Μιχαλακίδης (Οράτιος), Γιώργος Ζυγούρης (Λαέρτης), Γιάννης Κότσιφας (Ηθοποιός, Νεκροθάφτης), Κλέαρχος Παπαγεωργίου (Ρόζενκραντζ) και Βασίλης Μπούτσικος (Γκίλντενστερν).
Δείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση στο Guide της Athens Voice
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο γνωστός Ιταλός σκηνοθέτης αναλαμβάνει για πρώτη φορά να σκηνοθετήσει Έλληνες ηθοποιούς, προσεγγίζοντας τον «Γυάλινο κόσμο» μέσα από μια δική του, «πειραγμένη», και γι’ αυτό καλοδεχούμενη, οπτική
Ποια ήταν η σκηνοθέτρια που το όνομά της συνδέθηκε με τις ταινίες προπαγάνδας της φασιστικής Γερμανίας του Χίτλερ
Είδαμε την πρόβα της νέας παραγωγής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής: Μποέμ του Τζάκομο Πουτσίνι και ήταν όλα πιο αληθινά
Μιλήσαμε με τον σκηνοθέτη για την οπερέτα του Γιόχαν Στράους που ανεβάζει στο θέατρο Ολύμπια
Μιλήσαμε με τον χαρισματικό ηθοποιό που υποδύεται τον «Δον Κάρλος» στην παράσταση που σκηνοθετεί ο Γιάννης Χουβαρδάς στο ΚΘΒΕ
Πόση βία κρύβουν οι σχολικές τάξεις; Μπορούμε να διδάξουμε με τη βία; Γιατί είναι σημαντικό να δουν εκπαιδευτικοί και μαθητές την παράσταση «Η Μέρα της Φούστας»;
Ο Χάρης Φραγκούλης σκηνοθέτησε μια αμιγώς ερευνητική παράσταση πάνω στο έργο του Δημήτρη Δημητριάδη
Ένα πολλά υποσχόμενο ταξίδι, ένα κλασικό έργο σε 2 εκδοχές, ένας ονειροπόλος και ένα αφιέρωμα στη γιαγιά
Μιλήσαμε για όλα: τη νέα παράσταση «Ήρωες», το θέατρο, τα όρια της σάτιρας, τη σύγκριση με τον πατέρα του και πώς αντιμετωπίζει την κατάσταση σήμερα
Οι δύο γνωστοί ηθοποιοί και σκηνοθέτες μιλούν για την παράσταση «Όταν έκλαψε ο Νίτσε» και για τη συνεργασία τους
Τι μας είπε για τα ιστορικά γεγονότα και τη σχέση τους με το σήμερα, τους ακίνητους ταξιδιώτες και την παράσταση «Ματαρόα στον ορίζοντα» στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ
Δυο πρεμιέρες τον Δεκέμβριο και εορταστικές εκδηλώσεις τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά
Μια παράσταση σκηνοθετημένη εντυπωσιακά στην όψη και στις ερμηνείες
Μιλήσαμε για όλα με τον ηθοποιό με αφορμή τον μονόλογο «Το πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος» στο Θέατρο Θησείον
Η παράσταση αναλύει τον βίο και το έργο του, αναδεικνύοντας τον ταλαντούχο καλλιτέχνη που έκανε τη ζωή του κραυγή για την αγάπη
Το ομότιτλο βιβλίο της γαλλίδας συγγραφέως ανεβαίνει στο θέατρο για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Μια αληθινή ιστορία, ένας ύμνος στη δύναμη του ονείρου του Νταβίντ Λελαί-Ελό με τον Μάνο Καρατζογιάννη
Ο Γιάννης Δρακόπουλος πρωταγωνιστεί στη μακροβιότερη σόλο κωμωδία στην ιστορία του Μπρόντγουεϊ
Μετά την ψηφοφορία που πραγματοποιήθηκε κατά την ολομέλεια του σώματος - Το βιογραφικό του
Η ενότητα CosmoClassical σε μία φιλόδοξη παρουσίαση του θρυλικού έργου του Giaccomo Puccini
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.