- CITY GUIDE
- PODCAST
-
10°
Ο Δημήτρης Λιγνάδης πήρε και επίσημα το κλειδί του γραφείου του στο Εθνικό
Παρουσία της Υπουργού Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη, του Γενικού Γραμματέα Σύγχρονου Πολιτισμού Νικόλα Γιατρομανωλάκη και φυσικά του προκατόχου του, Στάθη Λιβαθινού
Στο Εθνικό Θέατρο παρουσία της Υπουργού Λίνας Μενδώνη η τελετή παράδοσης στον καινούργιο καλλιτεχνικό διευθυντή, Δημήτρη Λιγνάδη.
Στη γεμάτη πλατεία της κεντρικής σκηνής του Εθνικού Θεάτρου, τα χειροκροτήματα σχεδόν δεν σταμάτησαν να κερδίζουν την προσοχή. Από τα δεξιά προς τα αριστερά οι καθήμενοι ξεκίνησαν να παίρνουν το λόγο. Ο κάθε ένας από αυτούς αναλόγως τη θέση του μίλησε για το δικό του όραμα πάνω στο Εθνικό Θέατρο και την εξέλιξή του. Στο τέλος και οι τέσσερις έστησαν στον τοίχο την γραφειοκρατία και κατά κάποιον τρόπο δεσμεύτηκαν να την αντιμετωπίσουν υποσχόμενοι ότι ο μεθεπόμενος (!) καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου θα προκύψει έπειτα από προκήρυξη θέσης η οποία θα καταρτιστεί σε διάλογο με τον καλλιτεχνικό κόσμο. Μάλιστα, η δέσμευση της Υπουργού, Λίνας Μενδώνη, ήταν ότι έξι μήνες πριν ολοκληρώσει τη θητεία του ο Δημήτρης Λιγνάδης θα έχει ήδη αποφασιστεί ο συνεχιστής του έτσι ώστε να μπορέσουν οι δυο τους να συνεργαστούν και ο πρώτος να έχει χρόνο να ενημερώσει το δεύτερο και ο δεύτερος να έχει την ευκαιρία να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα.
Αλλά η σημερινή, ήταν η ημέρα του Δημήτρη Λιγνάδη. Επιστρέφοντας λοιπόν στο σήμερα, ο Στάθης Λιβαθινός αφού ευχαρίστησε άπαντες συνεργάτες, δημοσιογράφους και υποστηρικτές έδωσε στο Δημήτρη Λιγνάδη το κλειδί του γραφείου του με το χιούμορ του «Δημήτρη, για να μην ψάχνεις κλειδαρά, το κλειδί του γραφείο είναι αυτό». Χαρμολυπημένος κάθισε στη θέση του και έδωσε το λόγο στο προ τριετίας Κρέοντά του, Δημήτρη Λιγνάδη.
Με τη σοβαρότητα που πάντοτε τον διακρίνει, ο νυν καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου σηκώθηκε από τη θέση του, υποκλίθηκε στο χειροκρότημα του κοινού και επέστρεψε σε αυτήν δίχως να αφήσει το παραμικρό χαμόγελο να ξεφύγει από τα χείλη του. Εκθείασε το έργο του προκατόχου του Στάθη Λιβαθινού, και τον επικαλέστηκε θυμούμενος κάποια λόγια από το ρόλο που κατείχε τρία χρόνια πριν στο θίασό του: «Αδύνατο να μάθεις τη σκέψη, τη γνώμη, τον τρόπο συμπεριφοράς ενός ανθρώπου αν δεν δοκιμαστεί στην εξουσία», είπε.
Δίχως να αφήσει περιθώρια υποσχέσεων, ανέφερε την επιθυμία του να ανοίξει το δρόμο στην εκπαίδευση και αστειευόμενος εξήγησε ότι αυτό δεν σημαίνει ότι θα κάνει σχολείο, «αν και αυτό, δεν θα ήταν μια κακή ιδέα». Εν συνεχεία, ζήτησε από τους δημοσιογράφους κάποιες μέρες να προσαρμοστεί μέχρι να ανακοινώσει τους στόχους του. Σε κάθε περίπτωση, απευθυνόμενος στην Υπουργό, εξήγησε ότι για εκείνον το θέατρο είναι πράγματι ψυχαγωγία με την έννοια της αγωγής της ψυχής χρωματίζοντας την επερχόμενη θητεία του με την εκπαιδευτική δραστηριότητα του Εθνικού Θεάτρου.
Πριν κλείσει, μοιράστηκε με το κοινό μεταξύ συγκινητικού και απολύτως σοβαρού ότι στις 31 Αυγούστου όταν θα αναλάβει τα καθήκοντά του ως καλλιτεχνικός διευθυντής θα συμπληρωθούν 30 χρόνια από το θάνατο του πατέρα του στον οποίο και θέλει να αφιερώσει την χαρά της τιμής που «του δίνεται σήμερα».
Μένει να αφήσουμε το χρόνο να κυλήσει για να δούμε εάν τα Μαθήματα του Θουκυδίδη που τόσο αγάπησε το ελληνικό και το διεθνές κοινό θα είναι μόνο η αρχή στα έργα για τα οποία θα θυμόμαστε και θα ευχαριστούμε καλλιτεχνικά το Δημήτρη Λιγνάδη για την ύπαρξή τους.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η Ιόλη Ανδρεάδη και ο Άρης Άσπρούλης υπογράφουν ένα νέο πρωτότυπο θεατρικό έργο για τον Μανώλη Χιώτη που θα παρουσιαστεί από το ΚΘΒΕ σε πανελλήνια πρώτη στη Μονή Λαζαριστών
Η Θεοδώρα Τζήμου οδηγεί και οδηγείται από μια ομάδα νέων και ταλαντούχων ηθοποιών σε σκηνοθεσία της Ζωής Χατζηαντωνίου
Ο πρώην γιατρός που αποφάσισε να ασχοληθεί σοβαρά με το θέατρο, οι πετυχημένες παραστάσεις, οι διακρίσεις και το νέο του έργο στο θέατρο του Νέου Κόσμου
Μιλήσαμε με τον σκηνοθέτη για την παράσταση στο «Θέατρον» και την ανάγκη του κοινού για έργα με κοινωνικο-πολιτικά μηνύματα
Συνεχόμενα sold out για τη λυτρωτική ροκ τελετουργία για τον Αντονέν Αρτώ με τον Γεράσιμο Γεννατά
Ο γνωστός καραγκιοζοπαίχτης μας μίλησε για την παράσταση όπου συμμετέχει αλλά και για το θέατρο σκιών
Μιλήσαμε με τον δημοφιλή σκηνοθέτη που μετέτρεψε τη σκηνή της Στέγης σε «αρένα» ενός rave party για την παράσταση «Οξυγόνο»
Το θεατρικό ισπανικό έργο της Μάρτα Μπαρσελό, σε σκηνοθεσία Νίκου Καραγέωργου, είναι ένας ύμνος στη αγάπη δίχως όρους
Ο ηθοποιός φέρνει στη σκηνή την αληθινή ιστορία της Charlotte Von Mahlsdorf, της πιο διάσημης Γερμανίδας trans γυναίκας
Τι παραστάσεις ξεκινούν στα θέατρα της Αθήνας τις μέρες που ακολουθούν;
Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Τι μας είπε ο σκηνοθέτης για το έργο και τον Μποστ λίγο πριν την πρεμιέρα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Μιλήσαμε με τη συγγραφέα του «Frankenstein & Eliza» λίγο πριν την πρεμιέρα στο θέατρο Πορεία
Μια παράσταση της Χριστίνας Κυριαζίδη για το φως και το σκοτάδι της γυναικείας ψυχής
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το έργο «Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ» στο θέατρο ΕΛΕΡ και όλα όσα την απασχολούν
Το θέατρο Πόρτα άνοιξε την πρόβα του έργου του Μπέκετ σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, σε νέους 14-17 ετών
Κριτική για την παράσταση στο θέατρο Κνωσός
Κωμωδίες, υπαρξιακές αναζητήσεις, σάτιρα, σύγχρονες μεταφορές κλασικών έργων, πρεμιέρες σύγχρονων έργων
Το έργο της Μάρτα Μπαρσελό αποτυπώνει τη διαδρομή της σχέσης «μητέρας-κόρης», μετά την ανατρεπτική απόφασή τους να εφαρμόσουν τους όρους ενός άρρηκτου συμβολαίου
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.